Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 15 d. antradienis

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. Kartu su Bendruoju pagalbos centru (BPC) sukurta sistema „Nonstop.lt“, iškilus pavojui, suteiks galimybę greičiau išsikviesti pagalbą.

„Norime to ar ne, vežėjų ir keleivių kooperacija, važiuojant iš vieno Lietuvos miesto į kitą, vis aktyvėja. Tokiu keliavimo būdu dažniausia naudojasi jaunimas, nes tai – greitas ir pigus būdas. Tačiau  ne visada saugus, nes žmonės leidžiasi į kelionę su nepažįstamais asmenimis, turėdami apie juos tik minimalų kiekį informacijos. „Nonstop.lt“– tai mobilioji programėlė ir internetinė svetainė, padėsianti keliauti saugiau. Be to, naudotis sistema galima visiškai nemokamai“, – teigia viena idėjos iniciatorių Vaida Lukauskaitė.

Norintys užsiregistruoti šioje sistemoje turės įvesti automobilio valstybinį numerį, nurodyti vairavimo stažą, savo „Facebook“ profilį. Registracijos patvirtinimas vyksta mobiliuoju telefonu, todėl sistemoje išlieka ir naudotojo telefono numeris. Taip pat po kelionės galima balsuoti už vežėją ar keleivį, todėl pasirinkdami būsimą bendrakeleivį į vertinimus galės atsižvelgti kiti sistemos naudotojai.

Be to, registruojantis kelionei galima plačiau pasidomėti ne tik vairuotoju, bet ir kitais kelionei užsiregistravusiais ekipažo nariais. Organizuojant keliones socialiniu tinklu „Facebook“ tokios galimybės nėra, beje, dažnai būtent kiti keleiviai tampa nemaloniomis staigmenomis.

„Norėdami užtikrinti saugumą svarbiausias funkcijas įdiegėme mobiliojoje programėlėje. Joje yra SOS mygtukas, įdiegtas bendradarbiaujant su BPC. Įtariant, kad gali kilti pavojus sveikatai ar gyvybei, pavyzdžiui, matant, kad vairuotojas suka į nuošalią vietą, nuspaudus mygtuką, BPC iš karto gauna žinutę su kelionės maršrutu, naudotojo buvimo koordinatėmis (jos atnaujinamos kas 5 minutes), vežėjo ir keleivio vardais bei pavardėmis ir automobilio valstybiniu numeriu“, – teigia V. Lukauskaitė.

Jei SMS žinutės siuntimo metu telefone veikia interneto ryšys, BPC elektroniniu paštu papildomai gauna visą „Nonstop.lt“ sistemos turimą informaciją apie vairuotojo ir keleivio keliones, susirašinėjimus, vertinimus ir t.t.

„Norėčiau pabrėžti, kad tokios kelionės gali būti pavojingos ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams. Juk niekada negali žinoti, kas sėdi tavo automobilyje, tad mobilioji programėlė naudinga ir vienai, ir kitai pusei“, – pastebi V. Lukauskaitė.

„Jau vien tai, kad tiek vežėjas, tiek ir keleivis iš anksto žinos vienas kito duomenis ir apie numatomą kelionę galės pranešti savo artimiesiems, suteiks saugumo važiuojant. O kilus pagrįstam įtarimui apie vairuotojo arba keleivio nusikalstamus ketinimus bus galima susisiekti su BPC ir išsikviesti pagalbą“, – sako BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.

BPC įspėja, kad už melagingus pavojaus signalus naudojantis šia programėle grės tokios pat baudos kaip ir už melagingus iškvietimus telefonu.

Kol kas programėle gali naudotis tik mobiliųjų įrenginių su opracine sistema „Android“  savininkai, tačiau neilgai trukus planuojama sukurti versiją ir operacinei sistemai „iOS“ .

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kompiuteriais ir internetu naudojosi visos daugiau kaip 10 darbuotojų turinčios įmonės

Kompiuteriais ir internetu šių metų pradžioje naudojosi visos gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų, teigia Statistikos departamentas skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ siekia padėti greičiau apsipirkti

„Cisco Systems Inc.“ pademonstravo, kaip, panaudojant jos sukurtą IoE technologiją, realioje parduotuvėje galima paspartinti prekybą. skaityti »

Belaidis internetas skaitytojų namuose per viešąsias bibliotekas

JAV viešosios bibliotekos rado įdomų būdą mažinti gyventojų skaitmeninę atskirtį. skaityti »

Pinigų muziejaus svetainėje – patogi registracija į ekskursijas ir virtualios ekspozicijos

Lietuvos banko Pinigų muziejus pristato naujovę – interneto svetainę www.pinigumuziejus.lt. Jos lankytojai gali patogiai užsiregistruoti į didelio populiarumo sulaukiančias ekskursijas Pinigų muziejuje su gidu, įvairius renginius, edukacines programas. skaityti »

Naujosios elektroninės meteo.lt paslaugos

Nuo šiol lengvai ir patogiai galima sužinoti dar daugiau informacijos apie orus, klimatą ir paviršinius vandenis – Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba internetu teikia daugiau kaip 20 elektroninių paslaugų. skaityti »

Žodynais „Dict.com“ dabar galima naudotis ir portale „Lexilogos“

Ar Jus domina didelės kalbos, ar planuojate išvykti studijuoti į Aziją, ar vasarą aplankyti mažą šalį ir nemokate jos kalbos? Visiem atvejams galite nemokamai naudotis unikalų žodynų portalą dict.com. skaityti »

Žemėtvarkos paslaugų užsakymas internetu sumažino įkainius 46 proc.

Skaitmeniniame amžiuje informacinės tehcnologijos sparčiai vystosi, o paslaugos internetu įsigali ir tokiose srityje kaip geodezija ar žemėtvarka. skaityti »

Didžiojoje Britanijoje galima įsigyti prekių per internetą išsimokėtinai

„PayItSimple“ plečia savo paslaugas Didžioje Britanijoje. Įmonė siūlo apsipirkti atsiskaitant kreditinėmis kortelėmis išsimokėtinai be papildomų komisinių. skaityti »

Startuoja Europos Komisijos konkursas, skirtas išrinkti geriausius Europoje sparčiojo interneto ryšio plėtros projektus

Europos Komisija paskelbė naują konkursą – „Europos plačiajuosčio ryšio apdovanojimus“, skirtus išrinkti penkis geriausius Europoje sparčiojo interneto ryšio plėtros projektus. skaityti »

2015 m. II ketvirtį RRT gavo 188 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

2015 m. II ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 188 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. skaityti »