Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 15 d. antradienis

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. Kartu su Bendruoju pagalbos centru (BPC) sukurta sistema „Nonstop.lt“, iškilus pavojui, suteiks galimybę greičiau išsikviesti pagalbą.

„Norime to ar ne, vežėjų ir keleivių kooperacija, važiuojant iš vieno Lietuvos miesto į kitą, vis aktyvėja. Tokiu keliavimo būdu dažniausia naudojasi jaunimas, nes tai – greitas ir pigus būdas. Tačiau  ne visada saugus, nes žmonės leidžiasi į kelionę su nepažįstamais asmenimis, turėdami apie juos tik minimalų kiekį informacijos. „Nonstop.lt“– tai mobilioji programėlė ir internetinė svetainė, padėsianti keliauti saugiau. Be to, naudotis sistema galima visiškai nemokamai“, – teigia viena idėjos iniciatorių Vaida Lukauskaitė.

Norintys užsiregistruoti šioje sistemoje turės įvesti automobilio valstybinį numerį, nurodyti vairavimo stažą, savo „Facebook“ profilį. Registracijos patvirtinimas vyksta mobiliuoju telefonu, todėl sistemoje išlieka ir naudotojo telefono numeris. Taip pat po kelionės galima balsuoti už vežėją ar keleivį, todėl pasirinkdami būsimą bendrakeleivį į vertinimus galės atsižvelgti kiti sistemos naudotojai.

Be to, registruojantis kelionei galima plačiau pasidomėti ne tik vairuotoju, bet ir kitais kelionei užsiregistravusiais ekipažo nariais. Organizuojant keliones socialiniu tinklu „Facebook“ tokios galimybės nėra, beje, dažnai būtent kiti keleiviai tampa nemaloniomis staigmenomis.

„Norėdami užtikrinti saugumą svarbiausias funkcijas įdiegėme mobiliojoje programėlėje. Joje yra SOS mygtukas, įdiegtas bendradarbiaujant su BPC. Įtariant, kad gali kilti pavojus sveikatai ar gyvybei, pavyzdžiui, matant, kad vairuotojas suka į nuošalią vietą, nuspaudus mygtuką, BPC iš karto gauna žinutę su kelionės maršrutu, naudotojo buvimo koordinatėmis (jos atnaujinamos kas 5 minutes), vežėjo ir keleivio vardais bei pavardėmis ir automobilio valstybiniu numeriu“, – teigia V. Lukauskaitė.

Jei SMS žinutės siuntimo metu telefone veikia interneto ryšys, BPC elektroniniu paštu papildomai gauna visą „Nonstop.lt“ sistemos turimą informaciją apie vairuotojo ir keleivio keliones, susirašinėjimus, vertinimus ir t.t.

„Norėčiau pabrėžti, kad tokios kelionės gali būti pavojingos ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams. Juk niekada negali žinoti, kas sėdi tavo automobilyje, tad mobilioji programėlė naudinga ir vienai, ir kitai pusei“, – pastebi V. Lukauskaitė.

„Jau vien tai, kad tiek vežėjas, tiek ir keleivis iš anksto žinos vienas kito duomenis ir apie numatomą kelionę galės pranešti savo artimiesiems, suteiks saugumo važiuojant. O kilus pagrįstam įtarimui apie vairuotojo arba keleivio nusikalstamus ketinimus bus galima susisiekti su BPC ir išsikviesti pagalbą“, – sako BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.

BPC įspėja, kad už melagingus pavojaus signalus naudojantis šia programėle grės tokios pat baudos kaip ir už melagingus iškvietimus telefonu.

Kol kas programėle gali naudotis tik mobiliųjų įrenginių su opracine sistema „Android“  savininkai, tačiau neilgai trukus planuojama sukurti versiją ir operacinei sistemai „iOS“ .

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Portalas „e.teismas.lt“ pristatytas pradedantiesiems vartotojams

Rugsėjo 30 d. Nacionalinėje teismų administracijoje vyko portalo „e.teismas.lt“ pristatymas pradedantiesiems vartotojams. skaityti »

Keičiasi .eu domenų galiojimo skaičiavimas

Aukščiausio lygio domenus su .eu galūne registruojanti „EURid“ rugsėjo 15 dieną paleido naują registravimo platformą. skaityti »

12 viešųjų ryšių agentūrų įsipareigojo nekomentuoti internete anonimiškai

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės paskelbė, kad interneto portaluose nekomentuos anonimiškai apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas. skaityti »

Pradėjo veikti atnaujinta elektroninė privačių interesų deklaravimo sistema

Pradėjo veikti atnaujinta viešųjų ir privačių interesų deklaravimo sistema, pranešė Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK). skaityti »

Seimo narės I. Šiaulienė ir D. Teišerskytė turi gerų žinių Lietuvos informacinių technologijų sektoriui

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto narės Irena Šiaulienė ir Dalia Teišerskytė, dalyvaujančios Interneto valdymo forume, Lietuvos informacinių technologijų sektoriui turi gerą žinią. skaityti »

Valstybės parduodamą turtą bus galima įsigyti ir internetu

Valstybei priklausantis turtas galės būti parduotamas ir elektroninėmis priemonės. skaityti »

Internetu naudojasi 72,1 proc. Lietuvos gyventojų

Internetu Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį naudojosi 72,1 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, didžioji dauguma jų tai darė kasdien, atskleidė naujausias statistikų tyrimas. skaityti »

VDU – trečias Lietuvoje pagal pasiekiamumą internete

Didžiausiame akademiniame aukštojo mokslo institucijų reitinge „Ranking Web“ („Webometrics“) Vytauto Didžiojo universitetas šiais metais užėmė aukštą trečiąją vietą tarp visų Lietuvos aukštųjų mokyklų. skaityti »

Registrų centrui duomenis apie akcininkus galima teikti internetu

Mažosios bendrijos (MB) ir daugiau nei vieną akcininką turinčios uždarosios akcinės bendrovės (UAB) duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui nuo šiol turi pateikti internetu. skaityti »

Valdžios interneto svetainių kokybė gerėja

Lietuvos valdžios institucijų interneto svetainės tampa vis kokybiškesnės. Bendras jų vertinimas per metus pagerėjo maždaug 4 procentiniais punktais, rodo tyrimas. skaityti »