Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 15 d. antradienis

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. Kartu su Bendruoju pagalbos centru (BPC) sukurta sistema „Nonstop.lt“, iškilus pavojui, suteiks galimybę greičiau išsikviesti pagalbą.

„Norime to ar ne, vežėjų ir keleivių kooperacija, važiuojant iš vieno Lietuvos miesto į kitą, vis aktyvėja. Tokiu keliavimo būdu dažniausia naudojasi jaunimas, nes tai – greitas ir pigus būdas. Tačiau  ne visada saugus, nes žmonės leidžiasi į kelionę su nepažįstamais asmenimis, turėdami apie juos tik minimalų kiekį informacijos. „Nonstop.lt“– tai mobilioji programėlė ir internetinė svetainė, padėsianti keliauti saugiau. Be to, naudotis sistema galima visiškai nemokamai“, – teigia viena idėjos iniciatorių Vaida Lukauskaitė.

Norintys užsiregistruoti šioje sistemoje turės įvesti automobilio valstybinį numerį, nurodyti vairavimo stažą, savo „Facebook“ profilį. Registracijos patvirtinimas vyksta mobiliuoju telefonu, todėl sistemoje išlieka ir naudotojo telefono numeris. Taip pat po kelionės galima balsuoti už vežėją ar keleivį, todėl pasirinkdami būsimą bendrakeleivį į vertinimus galės atsižvelgti kiti sistemos naudotojai.

Be to, registruojantis kelionei galima plačiau pasidomėti ne tik vairuotoju, bet ir kitais kelionei užsiregistravusiais ekipažo nariais. Organizuojant keliones socialiniu tinklu „Facebook“ tokios galimybės nėra, beje, dažnai būtent kiti keleiviai tampa nemaloniomis staigmenomis.

„Norėdami užtikrinti saugumą svarbiausias funkcijas įdiegėme mobiliojoje programėlėje. Joje yra SOS mygtukas, įdiegtas bendradarbiaujant su BPC. Įtariant, kad gali kilti pavojus sveikatai ar gyvybei, pavyzdžiui, matant, kad vairuotojas suka į nuošalią vietą, nuspaudus mygtuką, BPC iš karto gauna žinutę su kelionės maršrutu, naudotojo buvimo koordinatėmis (jos atnaujinamos kas 5 minutes), vežėjo ir keleivio vardais bei pavardėmis ir automobilio valstybiniu numeriu“, – teigia V. Lukauskaitė.

Jei SMS žinutės siuntimo metu telefone veikia interneto ryšys, BPC elektroniniu paštu papildomai gauna visą „Nonstop.lt“ sistemos turimą informaciją apie vairuotojo ir keleivio keliones, susirašinėjimus, vertinimus ir t.t.

„Norėčiau pabrėžti, kad tokios kelionės gali būti pavojingos ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams. Juk niekada negali žinoti, kas sėdi tavo automobilyje, tad mobilioji programėlė naudinga ir vienai, ir kitai pusei“, – pastebi V. Lukauskaitė.

„Jau vien tai, kad tiek vežėjas, tiek ir keleivis iš anksto žinos vienas kito duomenis ir apie numatomą kelionę galės pranešti savo artimiesiems, suteiks saugumo važiuojant. O kilus pagrįstam įtarimui apie vairuotojo arba keleivio nusikalstamus ketinimus bus galima susisiekti su BPC ir išsikviesti pagalbą“, – sako BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.

BPC įspėja, kad už melagingus pavojaus signalus naudojantis šia programėle grės tokios pat baudos kaip ir už melagingus iškvietimus telefonu.

Kol kas programėle gali naudotis tik mobiliųjų įrenginių su opracine sistema „Android“  savininkai, tačiau neilgai trukus planuojama sukurti versiją ir operacinei sistemai „iOS“ .

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Naudotojams pasiūlytas paprastas būdas pasitraukti iš socialinių tinklų

Internete pasirodė nauja paslauga „Justdelete.me“, siūlanti interneto naudotojams pašalinti savo prisijungimą prie vienos ar kitos svetainės arba visiems laikams atsikratyti socialinio tinklo puslapio. skaityti »

„Facebook“ nebepardavinės fizinių dovanų

Socialinis tinklas „Facebook“ nebepardavinės fizinių dovanų, o koncentruosis į skaitmenines prekes ir dovanų korteles. skaityti »

Elektroninio mokslo vartai verslininkams atvers mokslo pasaulį, o mokslininkams – verslo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kuria naują interneto portalą ir informacinę sistemą, suteiksiančius galimybę efektyviau bendradarbiauti mokslininkams ir verslininkams, pasinaudojant e. paslaugomis. skaityti »

„Apple“ pristatė visiškai atnaujintą švietimo svetainę

Besiruošdama artėjantiems naujiems mokslo metams, „Apple“ atvėrė visiškai atnaujintą švietimo svetainę, kurioje nuo šiol vartotojams bus patogiau rasti informaciją, kaip išmanieji telefonai „iPhone“, planšetiniai kompiuteriai „iPad“ ir kompiuteriai „Mac“ mokymąsi daro išskirtinį. skaityti »

„Ikea“ siūlo apsipirkti 3D parduotuvėje

Praeitą savaitę startavo naujos koncepcijos prekybos centro „Ikea“ elektroninė parduotuvė – programėlė. skaityti »

Virtualiame Baltijos kelyje – jau beveik 5000 narių

Projektas, kurio metu Baltijos šalių gyventojai virtualioje erdvėje kviečiami dar kartą susikibti rankomis, sulaukė netikėto palaikymo – per tris dienas prie iniciatyvos prisijungė beveik 5000 narių. skaityti »

„Google Helpouts“ – profesionalių vaizdo konsultacijų paslauga

Paieškos sistemos milžinės „Google“ specialistai pradėjo testuoti naują bendrovės paslaugą „Helpouts“, kuri sukurta remiantis „Google“ vaizdo pokalbių programa. skaityti »

„LindkedIn“ įsileis mokinius

Socialinis tinklas, skirtas dalykiniam bendravimui, „LinkedIn“ suteiks galimybę užsiregistruoti moksleiviams. skaityti »

„Google“ vertėjas integruotas į socialinį tinklą „Google+“

Kompanijos „Google“ specialistai vertėją „Google Translate“ įdiegė į socialinį tinklą „Google+“. Dabar jo naudotojai turės galimybę suprasti, apie ką rašoma socialinio tinklo puslapiuose užsienio kalbomis. skaityti »

Reguliariai internetu naudojosi 65 proc. Lietuvos gyventojų

2013 m. pirmąjį ketvirtį asmeninius kompiuterius namuose turėjo 66, o interneto prieigą – 65 proc. namų ūkių, praneša Lietuvos statistikos departamentas, remdamasis informacinių technologijų naudojimo namų ūkiuose tyrimo duomenimis. skaityti »