Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 15 d. antradienis

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. Kartu su Bendruoju pagalbos centru (BPC) sukurta sistema „Nonstop.lt“, iškilus pavojui, suteiks galimybę greičiau išsikviesti pagalbą.

„Norime to ar ne, vežėjų ir keleivių kooperacija, važiuojant iš vieno Lietuvos miesto į kitą, vis aktyvėja. Tokiu keliavimo būdu dažniausia naudojasi jaunimas, nes tai – greitas ir pigus būdas. Tačiau  ne visada saugus, nes žmonės leidžiasi į kelionę su nepažįstamais asmenimis, turėdami apie juos tik minimalų kiekį informacijos. „Nonstop.lt“– tai mobilioji programėlė ir internetinė svetainė, padėsianti keliauti saugiau. Be to, naudotis sistema galima visiškai nemokamai“, – teigia viena idėjos iniciatorių Vaida Lukauskaitė.

Norintys užsiregistruoti šioje sistemoje turės įvesti automobilio valstybinį numerį, nurodyti vairavimo stažą, savo „Facebook“ profilį. Registracijos patvirtinimas vyksta mobiliuoju telefonu, todėl sistemoje išlieka ir naudotojo telefono numeris. Taip pat po kelionės galima balsuoti už vežėją ar keleivį, todėl pasirinkdami būsimą bendrakeleivį į vertinimus galės atsižvelgti kiti sistemos naudotojai.

Be to, registruojantis kelionei galima plačiau pasidomėti ne tik vairuotoju, bet ir kitais kelionei užsiregistravusiais ekipažo nariais. Organizuojant keliones socialiniu tinklu „Facebook“ tokios galimybės nėra, beje, dažnai būtent kiti keleiviai tampa nemaloniomis staigmenomis.

„Norėdami užtikrinti saugumą svarbiausias funkcijas įdiegėme mobiliojoje programėlėje. Joje yra SOS mygtukas, įdiegtas bendradarbiaujant su BPC. Įtariant, kad gali kilti pavojus sveikatai ar gyvybei, pavyzdžiui, matant, kad vairuotojas suka į nuošalią vietą, nuspaudus mygtuką, BPC iš karto gauna žinutę su kelionės maršrutu, naudotojo buvimo koordinatėmis (jos atnaujinamos kas 5 minutes), vežėjo ir keleivio vardais bei pavardėmis ir automobilio valstybiniu numeriu“, – teigia V. Lukauskaitė.

Jei SMS žinutės siuntimo metu telefone veikia interneto ryšys, BPC elektroniniu paštu papildomai gauna visą „Nonstop.lt“ sistemos turimą informaciją apie vairuotojo ir keleivio keliones, susirašinėjimus, vertinimus ir t.t.

„Norėčiau pabrėžti, kad tokios kelionės gali būti pavojingos ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams. Juk niekada negali žinoti, kas sėdi tavo automobilyje, tad mobilioji programėlė naudinga ir vienai, ir kitai pusei“, – pastebi V. Lukauskaitė.

„Jau vien tai, kad tiek vežėjas, tiek ir keleivis iš anksto žinos vienas kito duomenis ir apie numatomą kelionę galės pranešti savo artimiesiems, suteiks saugumo važiuojant. O kilus pagrįstam įtarimui apie vairuotojo arba keleivio nusikalstamus ketinimus bus galima susisiekti su BPC ir išsikviesti pagalbą“, – sako BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.

BPC įspėja, kad už melagingus pavojaus signalus naudojantis šia programėle grės tokios pat baudos kaip ir už melagingus iškvietimus telefonu.

Kol kas programėle gali naudotis tik mobiliųjų įrenginių su opracine sistema „Android“  savininkai, tačiau neilgai trukus planuojama sukurti versiją ir operacinei sistemai „iOS“ .

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

44 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. III ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse. skaityti »

„Gemalto“ ir „Sequans“ kartu kuria daiktų interneto technologijas

Nauja technologija padeda taupyti elektros energiją ir pratęsti į daiktų internetą sujungtų įrenginių gyvavimo ciklą. skaityti »

Lietuvos e. valdžios paslaugų rodikliai viršija ES vidurkį

Europos Komisijos atliktame 2016 m. tyrime, Lietuva priskiriama prie pirmaujančių šalių, kuriose e. valdžios paslaugos auga sparčiausiai, o e. valdžios rodikliai lenkia Europos Sąjungos šalių vidurkį. skaityti »

„Vilniaus šilumos tinklai“ atveria interneto svetainę (8)

Startuoja AB „Vilniaus šilumos tinklai“ interneto svetainė – www.chc.lt . Sostinės gyventojai čia ras informaciją apie šilumos ūkio perėmimo iš jį nuomojančios UAB „Vilniaus energija“ procesus, kurie bus aktualūs keičiantis paslaugos teikėjui. skaityti »

Šviesolaidinis internetas Lietuvoje – jau 18 metų

Spalio mėnesį internetas mūsų šalyje švenčia net du gimtadienius: 25 metus nuo to laiko, kai Lietuvoje atsirado interneto ryšys, ir 18 metų nuo tos dienos, kai vario laidus pakeitė optiniai. skaityti »

Lietuvos interneto metraštininkas V. Palubinskas: būtų gerai išsaugoti bent esminius interneto principus

Šiemet spalio mėnesį sukako 25-eri metai nuo interneto atsiradimo Lietuvoje ir 18 metų nuo šviesolaidinio tinklo įvedimo. Ta proga kalbiname Lietuvos interneto metraštininku vadinamą Vladą Palubinską. skaityti »

„Nokia“ pasiekė naują informacijos perdavimo spartos rekordą

Neseniai susikūrusi tinklų milžinė „Nokia-Alcatel-Lucent“ sugebėjo iš 6600 km ilgio vienos gijos optinio kabelio išspausti 65 terabitų per sekundę – maždaug 8 terabaitų per sekundę – spartą. skaityti »

„Google“ algoritmų atnaujinimas: ar jūsų svetainė tam pasiruošusi?

Kompanija „Google“ išleido naujų pokyčių, kurie gali turėti įtakos jūsų svetainės reitingams „Google“ paieškos sistemoje. skaityti »

„YouTube“ turės konkurentą

Vaizdo turinio ir interneto žaidimų svetainė „Twitch“ ruošiasi rimtai konkuruoti su didžiausiu vaizdo turinio portalu „YouTube“. skaityti »

Virtualiosios realybės technologijos įsigalės el. prekyboje

„OrbisResearch“ duomenimis, nuo 2016 iki 2021 m. aktyvių virtualiosios realybės įrenginių naudotojų skaičius išaugs 147 proc. skaityti »