Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 15 d. antradienis

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. Kartu su Bendruoju pagalbos centru (BPC) sukurta sistema „Nonstop.lt“, iškilus pavojui, suteiks galimybę greičiau išsikviesti pagalbą.

„Norime to ar ne, vežėjų ir keleivių kooperacija, važiuojant iš vieno Lietuvos miesto į kitą, vis aktyvėja. Tokiu keliavimo būdu dažniausia naudojasi jaunimas, nes tai – greitas ir pigus būdas. Tačiau  ne visada saugus, nes žmonės leidžiasi į kelionę su nepažįstamais asmenimis, turėdami apie juos tik minimalų kiekį informacijos. „Nonstop.lt“– tai mobilioji programėlė ir internetinė svetainė, padėsianti keliauti saugiau. Be to, naudotis sistema galima visiškai nemokamai“, – teigia viena idėjos iniciatorių Vaida Lukauskaitė.

Norintys užsiregistruoti šioje sistemoje turės įvesti automobilio valstybinį numerį, nurodyti vairavimo stažą, savo „Facebook“ profilį. Registracijos patvirtinimas vyksta mobiliuoju telefonu, todėl sistemoje išlieka ir naudotojo telefono numeris. Taip pat po kelionės galima balsuoti už vežėją ar keleivį, todėl pasirinkdami būsimą bendrakeleivį į vertinimus galės atsižvelgti kiti sistemos naudotojai.

Be to, registruojantis kelionei galima plačiau pasidomėti ne tik vairuotoju, bet ir kitais kelionei užsiregistravusiais ekipažo nariais. Organizuojant keliones socialiniu tinklu „Facebook“ tokios galimybės nėra, beje, dažnai būtent kiti keleiviai tampa nemaloniomis staigmenomis.

„Norėdami užtikrinti saugumą svarbiausias funkcijas įdiegėme mobiliojoje programėlėje. Joje yra SOS mygtukas, įdiegtas bendradarbiaujant su BPC. Įtariant, kad gali kilti pavojus sveikatai ar gyvybei, pavyzdžiui, matant, kad vairuotojas suka į nuošalią vietą, nuspaudus mygtuką, BPC iš karto gauna žinutę su kelionės maršrutu, naudotojo buvimo koordinatėmis (jos atnaujinamos kas 5 minutes), vežėjo ir keleivio vardais bei pavardėmis ir automobilio valstybiniu numeriu“, – teigia V. Lukauskaitė.

Jei SMS žinutės siuntimo metu telefone veikia interneto ryšys, BPC elektroniniu paštu papildomai gauna visą „Nonstop.lt“ sistemos turimą informaciją apie vairuotojo ir keleivio keliones, susirašinėjimus, vertinimus ir t.t.

„Norėčiau pabrėžti, kad tokios kelionės gali būti pavojingos ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams. Juk niekada negali žinoti, kas sėdi tavo automobilyje, tad mobilioji programėlė naudinga ir vienai, ir kitai pusei“, – pastebi V. Lukauskaitė.

„Jau vien tai, kad tiek vežėjas, tiek ir keleivis iš anksto žinos vienas kito duomenis ir apie numatomą kelionę galės pranešti savo artimiesiems, suteiks saugumo važiuojant. O kilus pagrįstam įtarimui apie vairuotojo arba keleivio nusikalstamus ketinimus bus galima susisiekti su BPC ir išsikviesti pagalbą“, – sako BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.

BPC įspėja, kad už melagingus pavojaus signalus naudojantis šia programėle grės tokios pat baudos kaip ir už melagingus iškvietimus telefonu.

Kol kas programėle gali naudotis tik mobiliųjų įrenginių su opracine sistema „Android“  savininkai, tačiau neilgai trukus planuojama sukurti versiją ir operacinei sistemai „iOS“ .

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Cisco Systems Inc.“ kontroliuoja daugiau nei pusę tinklo įrangos rinkos

„Synergy Research Group“ analitikai pateikė pasaulio tinklo įrangos gamintojų rinkos ataskaitą, pagal kurią „Cisco Systems Inc.“ apimama dalis sudaro 55 proc. skaityti »

Prieigą prie interneto iki metų pabaigos turės 3,5 mlrd. žmonių

Jungtinių Tautų organizacijos komisija paskelbė ataskaitą „Plačiajuosčio interneto būklė 2016“. Jos duomenimis, interneto prieinamumas pasaulyje didėja. skaityti »

Lietuvos žydų istorijai ir kultūrai pažinti – naujas interaktyvus gidas mobiliajame telefone

VšĮ „Rytų Europos žydų kultūros ir istorijos tyrimų centras“ pristato ir kviečia išbandyti interaktyvų edukacinį ir turistinį gidą po žydiškąją Lietuvą – „Discover Jewish Lithuania“, kurį jau galima parsisųsti į savo išmanius įrenginius iš „Google Play“ ir „App Store“ parduotuvėlių. skaityti »

Lietuvos internetinėje prekyboje – pasaulinė inovacija

Lietuvoje startuoja visiškai naujas mažiausių kainų paieškos portalas www.priceposter.lt. skaityti »

Per metus suteikta 10 kartų daugiau elektroninių paslaugų

VšĮ „Versli Lietuva“ kartu su partneriais 2015 m. įgyvendino projektą, kurio metu buvo sukurtos 163 elektroninės paslaugos verslui. skaityti »

Paklausių profesijų grupių prognozės – interneto tinklalapyje

Apsisprendžiant dėl studijų abiturientams gali padėti Ūkio ministerijos atlikta stebėsena ir žmogiškųjų išteklių poreikio prognozavimas 2014-2018 metams. skaityti »

Didžiausia kinų pramoga internete – vaizdo įrašai

„China Internet Network Information Center“ agentūra paskelbė naujausią statistiką apie Kinijos interneto naudotojų pomėgius. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ grynasis pelnas išaugo 20 proc.

Palyginti su ankstesniais finansiniais metais, „Cisco Systems Inc.“ pajamos bemaž nepakito, veiklos pelnas padidėjo 17,6 proc., o grynasis pelnas – 19,5 proc. skaityti »

„Facebook“ plinta melagingi pranešimai apie teroro aktus

Melagingų pranešimų apie mirtinas atakas Prahoje banga buvo nukreipta prieš Čekijos ir Slovakijos „Facebook“ naudotojus. ESET saugumo tyrėjai įspėja, kad tokios apgaulės gali pasikartoti ir kitų šalių socialiniuose tinkluose. skaityti »

Moksleiviai mokyklinių prekių nelinkę pirkti internetu

Tyrimai rodo, kad mokyklines prekes moksleiviai linkę įsigyti realiose parduotuvėse, o ne per internetą. skaityti »