Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 15 d. antradienis

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. Kartu su Bendruoju pagalbos centru (BPC) sukurta sistema „Nonstop.lt“, iškilus pavojui, suteiks galimybę greičiau išsikviesti pagalbą.

„Norime to ar ne, vežėjų ir keleivių kooperacija, važiuojant iš vieno Lietuvos miesto į kitą, vis aktyvėja. Tokiu keliavimo būdu dažniausia naudojasi jaunimas, nes tai – greitas ir pigus būdas. Tačiau  ne visada saugus, nes žmonės leidžiasi į kelionę su nepažįstamais asmenimis, turėdami apie juos tik minimalų kiekį informacijos. „Nonstop.lt“– tai mobilioji programėlė ir internetinė svetainė, padėsianti keliauti saugiau. Be to, naudotis sistema galima visiškai nemokamai“, – teigia viena idėjos iniciatorių Vaida Lukauskaitė.

Norintys užsiregistruoti šioje sistemoje turės įvesti automobilio valstybinį numerį, nurodyti vairavimo stažą, savo „Facebook“ profilį. Registracijos patvirtinimas vyksta mobiliuoju telefonu, todėl sistemoje išlieka ir naudotojo telefono numeris. Taip pat po kelionės galima balsuoti už vežėją ar keleivį, todėl pasirinkdami būsimą bendrakeleivį į vertinimus galės atsižvelgti kiti sistemos naudotojai.

Be to, registruojantis kelionei galima plačiau pasidomėti ne tik vairuotoju, bet ir kitais kelionei užsiregistravusiais ekipažo nariais. Organizuojant keliones socialiniu tinklu „Facebook“ tokios galimybės nėra, beje, dažnai būtent kiti keleiviai tampa nemaloniomis staigmenomis.

„Norėdami užtikrinti saugumą svarbiausias funkcijas įdiegėme mobiliojoje programėlėje. Joje yra SOS mygtukas, įdiegtas bendradarbiaujant su BPC. Įtariant, kad gali kilti pavojus sveikatai ar gyvybei, pavyzdžiui, matant, kad vairuotojas suka į nuošalią vietą, nuspaudus mygtuką, BPC iš karto gauna žinutę su kelionės maršrutu, naudotojo buvimo koordinatėmis (jos atnaujinamos kas 5 minutes), vežėjo ir keleivio vardais bei pavardėmis ir automobilio valstybiniu numeriu“, – teigia V. Lukauskaitė.

Jei SMS žinutės siuntimo metu telefone veikia interneto ryšys, BPC elektroniniu paštu papildomai gauna visą „Nonstop.lt“ sistemos turimą informaciją apie vairuotojo ir keleivio keliones, susirašinėjimus, vertinimus ir t.t.

„Norėčiau pabrėžti, kad tokios kelionės gali būti pavojingos ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams. Juk niekada negali žinoti, kas sėdi tavo automobilyje, tad mobilioji programėlė naudinga ir vienai, ir kitai pusei“, – pastebi V. Lukauskaitė.

„Jau vien tai, kad tiek vežėjas, tiek ir keleivis iš anksto žinos vienas kito duomenis ir apie numatomą kelionę galės pranešti savo artimiesiems, suteiks saugumo važiuojant. O kilus pagrįstam įtarimui apie vairuotojo arba keleivio nusikalstamus ketinimus bus galima susisiekti su BPC ir išsikviesti pagalbą“, – sako BPC viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.

BPC įspėja, kad už melagingus pavojaus signalus naudojantis šia programėle grės tokios pat baudos kaip ir už melagingus iškvietimus telefonu.

Kol kas programėle gali naudotis tik mobiliųjų įrenginių su opracine sistema „Android“  savininkai, tačiau neilgai trukus planuojama sukurti versiją ir operacinei sistemai „iOS“ .

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Žmonės nustemba internetu pasitikrinę savo sveikatos duomenis

Nepaisant to, kad jau nebe pirmus metus žmonės turi galimybę naudotis elektroninėmis paslaugomis ir sužinoti, kiek kainavo jų gydymas, jie vis dar vangiai tuo naudojasi. skaityti »

Medijų filosofas: „Keli tūkstančiai „Facebook“ kontaktų nėra visas pasaulis“

„Netikiu, kad patyčias viešoje erdvėje skatina siekis kelti visuomenės kultūros lygį. Man nuojauta kužda, kad tai daugiau komercinis ar net politinis interesas“, – teigia Nerijus Čepulis, Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Filosofijos ir psichologijos katedros vedėjas. skaityti »

„Išmanieji“ lietuviai reguliariai telefone naudojasi 7 programėlėmis

Vidutiniškai savo išmaniajame telefone vienas Lietuvos gyventojas yra įsidiegęs 15 programėlių, o bent kartą per savaitę naudojasi 7 iš jų – parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas. skaityti »

VDU – antras Lietuvoje pagal dalyvavimą internete

Paskelbtuose naujausiuose pasaulio aukštųjų mokyklų reitinguose „Webometrics“ Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) išliko tarp pirmųjų pozicijų Lietuvoje. skaityti »

Lenkijoje populiarėja VOD paslaugos

Agentūros MEC duomenimis, net 77 proc. Lenkijos interneto naudotojų žiūri mokamą vaizdo turinį naudodamiesi VOD (angl. Video on demand) paslaugomis. skaityti »

Paskelbti internetu besinaudojančių tėvų ir paauglių nuomonės tyrimo rezultatai

2016 metais gegužės–birželio mėnesiais Švietimo informacinių technologijų centro užsakymu UAB „Spinter tyrimai“ atliko tėvų auginančių 5–18 m. vaikus ir paauglių nuo 14 iki 18 metų viešą reprezentatyvią apklausą. skaityti »

„TreeWiFi“: internetas bus prieinamas tik švarioje aplinkoje

Amsterdame gyvenantis dizaineris Joris Lam sukūrė inkilą primenantį įrenginį, kuris tiekia nemokamą „Wi-Fi“ interneto ryšį, jei aplinkos oras yra neužterštas. skaityti »

2016 m. II ketvirtį RRT gavo 173 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

2016 m. II ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 173 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. skaityti »

Daiktų internetas pakeis žmonių įpročius

Prognozuojama, kad ateityje prie interneto bus prijungta vis daugiau automobilių ir namų. skaityti »

Europos Komisija priėmė sprendimą dėl Saugesnio interneto projekto tęsimo Lietuvoje

2016 m. birželio 29 d., Vilnius. Europos Komisija teigiamai įvertino Lietuvos paraišką vykdyti Saugesnio interneto projektą ir pritarė šio projekto tęsimui Lietuvoje. skaityti »