Tyrimas: 41 proc. lankomiausių Lietuvos interneto svetainių neturi registruoto prekės ženklo

Publikuota: 2012 m. sausio 18 d. trečiadienis

Daugiau nei trečdalis lankomiausių Lietuvos interneto svetainių savininkų nėra registravę to paties pavadinimo prekės ženklo. Teisininkai teigia, kad tai gali lemti ne tik subjektyvios, bet ir objektyvios priežastys: prekės ženklui, priešingai nei domenui, yra taikomas išskirtinumo ir skiriamojo požymio reikalavimas, todėl dažnai svetainės vardui tapatus prekių ženklas tiesiog negali būti registruojamas. Tokius rezultatus atskleidė teisinių paslaugų grupės „Triniti“ atlikta ekspertinė 100 lankomiausių Lietuvos interneto svetainių analizė. 

„Lietuvoje nėra išsamaus domenų vardų teisinio reglamentavimo. Reglamentuojama tik pati domeno .lt registracijos procedūra, kuri yra grindžiama principu „kas pirmas, tas laimi“, tačiau netikrinama, ar domeno registracija pažeidžia ankstesnes teises. Taip pat nė vienas teisės aktas nenurodo, kuriam iš žymenų (prekės ženklui ar domenui) turėtų būti teikiama pirmenybė. Tokiu būdu atsiranda galimybė to paties vardo domeną ar prekės ženklą registruoti skirtingiems asmenims,“ – teigia teisinių paslaugų grupės „Triniti“ partnerė Vilija Viešūnaitė.

Atliktos analizės rezultatai patvirtino, kad viena iš dažniausių priežasčių, kodėl domenai nėra užregistruoti kaip prekių ženklai, yra ta, kad jie neatitinka prekių ženklams keliamų reikalavimų. „Pavyzdžiui, domenas batai.lt būtų registruojamas be jokių apribojimų, tačiau prekės ženklu vien tik žodis „batai“ veiklai, susijusiai su batų prekyba, jau negali būti,“ – paaiškina advokatė, patentinė patikėtinė V. Viešūnaitė. Pirmajame lankomiausių svetainių dešimtuke tokių svetainių su neregistruotu domeno prekių ženklu yra vos viena, tačiau tolimesnėse pozicijose situacija blogėja.

Ekspertinė interneto svetainių analizė buvo atlikta, remiantis „Gemius Audience“ 2011 m. lapkričio mėn. duomenimis pagal realius svetainių lankytojus. 100 lankomiausių Lietuvos svetainių domenai buvo tikrinami LR Valstybinio patentų biuro prekių ženklų duomenų bazėje.



Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Twitter“ tinkle – nauja naudotojų atpažinimo sistema

Populiaraus socialinio tinklo „Twitter“ klientai nuo šiol naudosis dviejų žingsnių vartotojo identifikavimo sistema. skaityti »

„LinkedIn“ pelnas auga

Socialinio tinklo, skirto verslo sektoriui, pelnas pirmajame 2013 metų ketvirtyje siekė 22,6 mln. dol. – tai 4,5 karto daugiau nei analogišku praėjusių metų laikotarpiu, kai kompanija uždirbo 5 mln. dol. pelną. skaityti »

Kas minutę į „YouTube“ įkeliama 100 val. vaizdo medžiagos

Gegužės 19 dieną 8 metų gimtadienį atšventusios svetainės „YouTube“ duomenimis, kas minutę į šį tinklą įkeliama 100 valandų vaizdo medžiagos. skaityti »

„Yahoo!“ perka „Tumblr“ už 1,1 mlrd. dolerių

Kompanijos „Yahoo!“ direktorių taryba pritarė planuojamam sandoriui įsigyti populiariąją mikrotinklaraščių paslaugą „Tumblr“. skaityti »

Vartotojai perka internete, bet prieš tai prekes apžiūri parduotuvėje

Tarp šiuolaikinių pirkėjų įsigali nauja tendencija – prekės pirmiausia išbandomos, pasimatuojamos ar įvertinamos tradicinėje parduotuvėje, o vėliau įsigyjamos internetu. skaityti »

Pinigus bus galima persiųsti ir el. paštu „Gmail“

Artimiausiu metu elektroninio pašto „Gmail“ naudotojai turės galimybę pasitelkę mokėjimo sistemą „Google Wallet“ vienas kitam siųsti pinigus. skaityti »

„Samsung“ išbandė penktos kartos belaidį ryšį

Pietų Korėjos korporacija „Samsung“ išbandė penktos kartos belaidę duomenų perdavimo technologiją. skaityti »

„Google Maps“ keis dizainą

Populiariosios kartografinės paslaugos „Google Maps“ kūrėjai artimiausiu metu ruošiasi gana rimtai pakeisti jos išorinį vaizdą. skaityti »

Lietuviai daugiausia naudojasi orų prognozės ir GPS mobiliosiomis programėlėmis

Tyrimų kompanijos „Synopticom“ atliktos išmaniųjų telefonų vartotojų apklausos duomenimis, 79 proc. respondentų savo išmaniajame telefone pirmenybę teikia informacijos paieškai, beveik tiek pat (77 proc.) – linkę naudotis ir elektroninio pašto funkcijomis. skaityti »

Kai kurie „YouTube“ kanalai taps mokami

„Google“ priklausanti vaizdo dalijimosi sveitainė „YouTube“ netrukus leis vaizdo įrašus kuriantiems partneriams siūlyti susimokėti mėnesinį mokestį už kanalo žiūrėjimą. skaityti »