Valstybės e. paslaugų šuolis į naują kokybinį lygmenį

Publikuota: 2015 m. gegužės 25 d. pirmadienis

Galimybė vienoje vietoje patogiai ir greitai rasti bei pradėti naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis e. paslaugomis, daryti tai išmaniaisiais mobiliais įrenginiais bet kur ir bet kada – visas šias galimybes pasiūlys atnaujinamas centralizuotas Lietuvos administracinių ir viešųjų e. paslaugų portalas www.epaslaugos.lt.

Naudodamasis Elektroninės valdžios vartais, gyventojas gali pasiekti įvairias Registrų centro, Civilinės metrikacijos skyriaus, VMI, „Sodros“ ir kitų valstybės institucijų e. paslaugas, o savo tapatybės nustatymą gali atlikti per e. bankininkystės sistemą, pasinaudodamas elektroniniu, mobiliuoju parašu arba patvirtindamas asmens tapatybės kortele, rašoma pranešime spaudai.

Šiuo metu jau testuojamoje naujojoje Elektroninių valdžios vartų portalo versijoje pagerinta e. paslaugų paieška, e. paslaugų gavėjui bus pateikiama konsoliduota informacija apie jo užsakytas e. paslaugas vienoje vietoje, o vartotojo sąsaja atitiks naujausius tinkamumo naudotojui (angl. usability) reikalavimus.

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamas naujasis portalas bus pritaikytas įvairiems įrenginiams ir operacinėms sistemoms, o portalo naudotojui bus vienodai patogu naudotis paslaugomis nepriklausomai nuo įrenginio – kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu. Portale panaudota prisitaikančio dizaino (angl. responsive design) technologija užtikrins kokybišką ir greitą informacijos atvaizdavimą net ir mažesniame išmaniojo telefono ekrane.

Atnaujintas ne tik portalo programinis sprendimas ir dizainas, bet įdiegta ir nauja paieškos sistema, paremta lietuvių kalbos sintaksine-semantine analize, kuri padės naudotojams rasti elektronines paslaugas lengviau ir greičiau.

Portale taip pat atsirado ir naujas elektroninių paslaugų skirstymas ne tik pagal kategorijas, bet ir pagal paslaugos gavėjo gyvenimo įvykius.

Pasak R. Kalinausko, šiuo metu naujoji portalo versija jau pateikta naudotojų vertinimui ir testavimui: tam, kad galutinis produktas kuo geriau atitiktų jų lūkesčius, poreikius ir įpročius, iki pat vasaros pabaigos bus renkami www.epaslaugos.lt lankytojų atsiliepimai ir pasiūlymai, pagal kuriuos naujoji portalo sąsajos versija dar bus koreguojama ir tobulinama. Atsiliepimus ir pasiūlymus galima teikti el. pašto adresu info@ivpk.lt.

O nuo rudens naudojimąsi portalu palengvins ir nauja pagalbos tarnyba, leisianti naudotojui kreiptis tiek į portalą administruojančią instituciją, tiek į patį paslaugos teikėją jam patogiausiu būdu - telefonu, e. paštu, ar „pokalbių kambario“ pagalba.

Viena didžiausių portalo naujienų taps šios vasaros pabaigoje pasirodysianti mobilioji aplikacija eGOV-LT. Palaipsniui ji suvienys visas e. valdžios paslaugas mobiliame formate; numatoma sukurti ir e. paslaugoms skirtų mobiliųjų aplikacijų katalogą.

Atsiras naujų funkcijų

Vienas iš didžiausių funkcinių pasikeitimų naudotojui naujame portale taps viešųjų paslaugų gavėjo konsoliduotų duomenų kortelė. Čia vienoje vietoje bus pateikta esminė informacija apie konkrečiam paslaugos gavėjui svarbius gyvenimo įvykius, pvz.: VMI permokos dydį, apdraustumo statusą „Sodroje“ ir pan.

Šis įrankis nepakeis pilnų e. paslaugų, kurias teikia įvairios institucijos savo portaluose, bet užtikrins greitą gyventojo informavimą apie visus esminius su administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis susijusius faktus.

Juridinio asmens ar įstaigos vadovas, prisijungęs prie portalo, galės sudaryti įgaliojimus savo įmonės darbuotojams internetu atstovauti įmonę užsakant ar gaunant valstybės ar savivaldybės institucijų teikiamas e. paslaugas.

Per mėnesį Elektroniniais valdžios vartais pasinaudoja apie 570 000 unikalių naudotojų, dienos metu per valandą vidutiniškai prisijungia apie 1000 naudotojų.

2014 m. Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt bendrai apsilankė 3,62 mln. lankytojų, iš jų 1,32 mln. buvo unikalių. 2015 m. planuojama sulaukti 30 proc. daugiau vartotojų.

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva ir Omanas stiprina bendradarbiavimą IRT srityje

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien susitikęs su Omano Informacinių technologijų administracijos direktoriaus Salim Sultan Al Ruzaiqi vadovaujama delegacija, susitarė dėl abipusio bendradarbiavimo plėtros informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje. skaityti »

Susirasti advokatą taps paprasčiau

Nuo šiol advokato paslaugų ieškantys asmenys visų praktikuojančių advokatų sąrašą galės rasti adresu www.advokatura.lt – Lietuvos advokatūra teismo keliu nuginčijo su jos pavadinimu sutampančio domeno registraciją ir užregistravo domeną advokatura.lt savo vardu. skaityti »

Ateityje „Facebook“ tinkle bendrausime per virtualiosios relybės akinius?

„Facebook“ atidarė naują skyrių, kuris analizuos trimatės virtualiosios realybės pritaikymo socialiniams tinklams galimybes. skaityti »

Lėtas internetas kelia tokį pat stresą kaip siaubo filmas

Švedų įmonėje „Ericsson“ dirbantys mokslininkai atliko tyrimą, kuris įrodė, kad lėtas internetas sukelia žmogui tokį patį stresą, kokį jis išgyvena žiūrėdamas siaubo filmą. skaityti »

Per dvejus metus viešųjų e. paslaugų naudojimas Lietuvoje išaugo trečdaliu

Valstybės institucijų ir įstaigų elektroninėmis viešosiomis paslaugomis 2015 m. naudojosi 44 proc. visų Lietuvos gyventojų, arba 60 proc. šalies interneto naudotojų. skaityti »

Internetu naudojasi 3,2 mlrd. pasaulio gyventojų

Nors internetu besinaudojančių žmonių daugėja, apie 60 proc. pasaulio gyventojų vis dar neturi prieigos prie interneto. skaityti »

„Google“ vadovas gavo rekordinę premiją

„Google“ generalinis direktorius Sundaras Pichai‘us gavo rekordinę metinę premiją – 199 mln. JAV dolerių. skaityti »

Per „Facebook“ galima žaisti šachmatais

Šachmatai – prasminga veikla, lavinanti loginį mąstymą. Jai galima žaisti ir internete. skaityti »

Per 2015 metus RRT gavo 609 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2015 m. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 609 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. Palyginti su 2014 m. (733 pranešimai), 2015 m.pranešimų skaičius sumažėjo 17 proc. skaityti »

„Miestų forumas 2016“: Lietuvos miestai turistus medžios internete

„Miestų forumo 2016“ ekspertų diskusijos dalyvių teigimu, laimės tie, kurie paskyrė biudžetus rinkodarai, socialiniams tinklams, „Google“ reklamai ir patrauklioms interneto svetainėms kurti. skaityti »

Pristatyta informacijos paieškos sistema „EBSCO Discovery Services“

Sausio 12 d. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos ministudijoje įvyko informacijos paieškos sistemos „EBSCO Discovery Services“ pristatymas. skaityti »