Valstybės e. paslaugų šuolis į naują kokybinį lygmenį

Publikuota: 2015 m. gegužės 25 d. pirmadienis

Galimybė vienoje vietoje patogiai ir greitai rasti bei pradėti naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis e. paslaugomis, daryti tai išmaniaisiais mobiliais įrenginiais bet kur ir bet kada – visas šias galimybes pasiūlys atnaujinamas centralizuotas Lietuvos administracinių ir viešųjų e. paslaugų portalas www.epaslaugos.lt.

Naudodamasis Elektroninės valdžios vartais, gyventojas gali pasiekti įvairias Registrų centro, Civilinės metrikacijos skyriaus, VMI, „Sodros“ ir kitų valstybės institucijų e. paslaugas, o savo tapatybės nustatymą gali atlikti per e. bankininkystės sistemą, pasinaudodamas elektroniniu, mobiliuoju parašu arba patvirtindamas asmens tapatybės kortele, rašoma pranešime spaudai.

Šiuo metu jau testuojamoje naujojoje Elektroninių valdžios vartų portalo versijoje pagerinta e. paslaugų paieška, e. paslaugų gavėjui bus pateikiama konsoliduota informacija apie jo užsakytas e. paslaugas vienoje vietoje, o vartotojo sąsaja atitiks naujausius tinkamumo naudotojui (angl. usability) reikalavimus.

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamas naujasis portalas bus pritaikytas įvairiems įrenginiams ir operacinėms sistemoms, o portalo naudotojui bus vienodai patogu naudotis paslaugomis nepriklausomai nuo įrenginio – kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu. Portale panaudota prisitaikančio dizaino (angl. responsive design) technologija užtikrins kokybišką ir greitą informacijos atvaizdavimą net ir mažesniame išmaniojo telefono ekrane.

Atnaujintas ne tik portalo programinis sprendimas ir dizainas, bet įdiegta ir nauja paieškos sistema, paremta lietuvių kalbos sintaksine-semantine analize, kuri padės naudotojams rasti elektronines paslaugas lengviau ir greičiau.

Portale taip pat atsirado ir naujas elektroninių paslaugų skirstymas ne tik pagal kategorijas, bet ir pagal paslaugos gavėjo gyvenimo įvykius.

Pasak R. Kalinausko, šiuo metu naujoji portalo versija jau pateikta naudotojų vertinimui ir testavimui: tam, kad galutinis produktas kuo geriau atitiktų jų lūkesčius, poreikius ir įpročius, iki pat vasaros pabaigos bus renkami www.epaslaugos.lt lankytojų atsiliepimai ir pasiūlymai, pagal kuriuos naujoji portalo sąsajos versija dar bus koreguojama ir tobulinama. Atsiliepimus ir pasiūlymus galima teikti el. pašto adresu info@ivpk.lt.

O nuo rudens naudojimąsi portalu palengvins ir nauja pagalbos tarnyba, leisianti naudotojui kreiptis tiek į portalą administruojančią instituciją, tiek į patį paslaugos teikėją jam patogiausiu būdu - telefonu, e. paštu, ar „pokalbių kambario“ pagalba.

Viena didžiausių portalo naujienų taps šios vasaros pabaigoje pasirodysianti mobilioji aplikacija eGOV-LT. Palaipsniui ji suvienys visas e. valdžios paslaugas mobiliame formate; numatoma sukurti ir e. paslaugoms skirtų mobiliųjų aplikacijų katalogą.

Atsiras naujų funkcijų

Vienas iš didžiausių funkcinių pasikeitimų naudotojui naujame portale taps viešųjų paslaugų gavėjo konsoliduotų duomenų kortelė. Čia vienoje vietoje bus pateikta esminė informacija apie konkrečiam paslaugos gavėjui svarbius gyvenimo įvykius, pvz.: VMI permokos dydį, apdraustumo statusą „Sodroje“ ir pan.

Šis įrankis nepakeis pilnų e. paslaugų, kurias teikia įvairios institucijos savo portaluose, bet užtikrins greitą gyventojo informavimą apie visus esminius su administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis susijusius faktus.

Juridinio asmens ar įstaigos vadovas, prisijungęs prie portalo, galės sudaryti įgaliojimus savo įmonės darbuotojams internetu atstovauti įmonę užsakant ar gaunant valstybės ar savivaldybės institucijų teikiamas e. paslaugas.

Per mėnesį Elektroniniais valdžios vartais pasinaudoja apie 570 000 unikalių naudotojų, dienos metu per valandą vidutiniškai prisijungia apie 1000 naudotojų.

2014 m. Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt bendrai apsilankė 3,62 mln. lankytojų, iš jų 1,32 mln. buvo unikalių. 2015 m. planuojama sulaukti 30 proc. daugiau vartotojų.

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva ir Omanas stiprina bendradarbiavimą IRT srityje

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien susitikęs su Omano Informacinių technologijų administracijos direktoriaus Salim Sultan Al Ruzaiqi vadovaujama delegacija, susitarė dėl abipusio bendradarbiavimo plėtros informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje. skaityti »

Auga interneto sparta ir naudotojų skaičius

Per artimiausius penkerius metus analitikai prognozuoja itin spartų interneto naudotojų skaičiaus ir interneto spartos augimą. Internetu bus perduodamas didžiulis skaitmeninės informacijos kiekis. skaityti »

Pradedama diegti daugiau nei dešimtmetį rengta e. sveikatos sistema

Lietuvos gydymo įstaigose iki metų pabaigos ketinama įdiegti daugiau nei dešimtmetį rengtą e. sveikatos sistemą. Nuo šiol bus galima nuotoliniu būdu patikrinti paciento ligos istoriją, išrašyti elektroninius receptus ir gydymo įstaigoms keistis informacija. skaityti »

Valstybės e. paslaugų šuolis į naują kokybinį lygmenį

Galimybė vienoje vietoje patogiai ir greitai rasti bei pradėti naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis e. paslaugomis, daryti tai išmaniaisiais mobiliais įrenginiais bet kur ir bet kada – visas šias galimybes pasiūlys atnaujinamas centralizuotas Lietuvos administracinių ir viešųjų e. paslaugų portalas www.epaslaugos.lt. skaityti »

Filosofijos studentų sukurta platforma kviečia dialogui

Šio mėnesio pradžioje internetinės žiniasklaidos lauką papildė dar vienas „žaidėjas“ – platforma „Doxa“. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ technologijos pasiekia 10 gigabitų interneto prieigą

„Cisco Systems Inc.“ pristatė pirmąją konvergentinę kabelinės prieigos platformą „cBR-8“, kuri leidžia pasiekti 10 gigabitų interneto spartą. skaityti »

Artėja e. sprendimų konkurso „Naujasis knygnešys 2015” paraiškų registravimo terminas

Elektroninio turinio sprendimų kūrėjai vis dar gali registruoti savo produktus geriausio lietuviško e. turinio konkursui „Naujasis knygnešys 2015“, tačiau šis terminas jau eina į pabaigą. skaityti »

Per pusmetį Aplinkos ministerijos e. paslaugomis domėtasi per 1 mln. kartų

Aplinkos ministerijos elektroniniu būdu teikiamos paslaugos yra populiarios ir patrauklios naudotojams. Per antrąjį 2014 m. pusmetį skirtingomis ministerijos e. paslaugomis portale „Epaslaugos.am.lt“ domėtasi per 1 mln. kartų. skaityti »

Lietuviai vis aktyviau atranda naujus socialinius tinklus

Viena svarbiausių 2014 m. išryškėjusių tendencijų stebint socialinius tinklus – jaunimo aktyvumas kituose socialiniuose tinkluose nei „Facebook“. Nors prognozės apie „Facebook“ populiarumo kritimą pasaulyje sklando jau kuris laikas, panašu, kad jaunimas Lietuvoje iš tikrųjų atranda naujas virtualaus bendravimo platformas. skaityti »

„Maps.lt“ kviečia sėsti ant dviračių

Atšilus orams, „Maps.lt“ svetainės komanda kviečia atgaivinti sveiko laisvalaikio leidimo įpročius ir sėsti ant dviračių. O kad važiuoti būtų saugiau ir patogiau, dviratininkams siūloma nauja – dviračių maršrutų paieškos paslauga. skaityti »

„Cisco“ ir DHL tiki daiktų interneto efektyvumu

„Cisco“ ir DHL įgyvendina daiktų interneto projektą, kuris padės greičiau priimti sprendimus sandėliuose, realiuoju laiku analizuojant duomenis, gaunamus iš įvairių vietovių per „Wi-Fi“ įrenginius. skaityti »