Valstybės e. paslaugų šuolis į naują kokybinį lygmenį

Publikuota: 2015 m. gegužės 25 d. pirmadienis

Galimybė vienoje vietoje patogiai ir greitai rasti bei pradėti naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis e. paslaugomis, daryti tai išmaniaisiais mobiliais įrenginiais bet kur ir bet kada – visas šias galimybes pasiūlys atnaujinamas centralizuotas Lietuvos administracinių ir viešųjų e. paslaugų portalas www.epaslaugos.lt.

Naudodamasis Elektroninės valdžios vartais, gyventojas gali pasiekti įvairias Registrų centro, Civilinės metrikacijos skyriaus, VMI, „Sodros“ ir kitų valstybės institucijų e. paslaugas, o savo tapatybės nustatymą gali atlikti per e. bankininkystės sistemą, pasinaudodamas elektroniniu, mobiliuoju parašu arba patvirtindamas asmens tapatybės kortele, rašoma pranešime spaudai.

Šiuo metu jau testuojamoje naujojoje Elektroninių valdžios vartų portalo versijoje pagerinta e. paslaugų paieška, e. paslaugų gavėjui bus pateikiama konsoliduota informacija apie jo užsakytas e. paslaugas vienoje vietoje, o vartotojo sąsaja atitiks naujausius tinkamumo naudotojui (angl. usability) reikalavimus.

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamas naujasis portalas bus pritaikytas įvairiems įrenginiams ir operacinėms sistemoms, o portalo naudotojui bus vienodai patogu naudotis paslaugomis nepriklausomai nuo įrenginio – kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu. Portale panaudota prisitaikančio dizaino (angl. responsive design) technologija užtikrins kokybišką ir greitą informacijos atvaizdavimą net ir mažesniame išmaniojo telefono ekrane.

Atnaujintas ne tik portalo programinis sprendimas ir dizainas, bet įdiegta ir nauja paieškos sistema, paremta lietuvių kalbos sintaksine-semantine analize, kuri padės naudotojams rasti elektronines paslaugas lengviau ir greičiau.

Portale taip pat atsirado ir naujas elektroninių paslaugų skirstymas ne tik pagal kategorijas, bet ir pagal paslaugos gavėjo gyvenimo įvykius.

Pasak R. Kalinausko, šiuo metu naujoji portalo versija jau pateikta naudotojų vertinimui ir testavimui: tam, kad galutinis produktas kuo geriau atitiktų jų lūkesčius, poreikius ir įpročius, iki pat vasaros pabaigos bus renkami www.epaslaugos.lt lankytojų atsiliepimai ir pasiūlymai, pagal kuriuos naujoji portalo sąsajos versija dar bus koreguojama ir tobulinama. Atsiliepimus ir pasiūlymus galima teikti el. pašto adresu info@ivpk.lt.

O nuo rudens naudojimąsi portalu palengvins ir nauja pagalbos tarnyba, leisianti naudotojui kreiptis tiek į portalą administruojančią instituciją, tiek į patį paslaugos teikėją jam patogiausiu būdu - telefonu, e. paštu, ar „pokalbių kambario“ pagalba.

Viena didžiausių portalo naujienų taps šios vasaros pabaigoje pasirodysianti mobilioji aplikacija eGOV-LT. Palaipsniui ji suvienys visas e. valdžios paslaugas mobiliame formate; numatoma sukurti ir e. paslaugoms skirtų mobiliųjų aplikacijų katalogą.

Atsiras naujų funkcijų

Vienas iš didžiausių funkcinių pasikeitimų naudotojui naujame portale taps viešųjų paslaugų gavėjo konsoliduotų duomenų kortelė. Čia vienoje vietoje bus pateikta esminė informacija apie konkrečiam paslaugos gavėjui svarbius gyvenimo įvykius, pvz.: VMI permokos dydį, apdraustumo statusą „Sodroje“ ir pan.

Šis įrankis nepakeis pilnų e. paslaugų, kurias teikia įvairios institucijos savo portaluose, bet užtikrins greitą gyventojo informavimą apie visus esminius su administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis susijusius faktus.

Juridinio asmens ar įstaigos vadovas, prisijungęs prie portalo, galės sudaryti įgaliojimus savo įmonės darbuotojams internetu atstovauti įmonę užsakant ar gaunant valstybės ar savivaldybės institucijų teikiamas e. paslaugas.

Per mėnesį Elektroniniais valdžios vartais pasinaudoja apie 570 000 unikalių naudotojų, dienos metu per valandą vidutiniškai prisijungia apie 1000 naudotojų.

2014 m. Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt bendrai apsilankė 3,62 mln. lankytojų, iš jų 1,32 mln. buvo unikalių. 2015 m. planuojama sulaukti 30 proc. daugiau vartotojų.

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva ir Omanas stiprina bendradarbiavimą IRT srityje

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien susitikęs su Omano Informacinių technologijų administracijos direktoriaus Salim Sultan Al Ruzaiqi vadovaujama delegacija, susitarė dėl abipusio bendradarbiavimo plėtros informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje. skaityti »

Vilniaus vakarinis aplinkkelis – jau „Maps.lt“ svetainėje

Vos buvo baigti Vilniaus vakarinio aplinkkelio antro etapo darbai, naujasis kelias atsirado „Maps.lt“ vektoriniame, arba gatvių ir kelių žemėlapyje. skaityti »

Po 10 metų internetas pasieks 1 petabito per sekundę greitį

Duomenų perdavimas šviesolaidžių tinklais per artimiausius 10 metų gali pasiekti 1 petabito per sekundę (Pb/s), arba 1000 terabitų/ s (Tb/s) greitį. skaityti »

Pirkimą užsienio el. parduotuvėse paskatintų pigesnis pristatymas

Pagrindinė priežastis, kuri paskatintų lietuvius elektroniniu būdu įsigyti daugiau prekių ES šalių parduotuvėse – mažesnės prekių pristatymo išlaidos. skaityti »

Muzikinė paslauga „Spotify“ įvertinta 4 mlrd. dolerių

Švedijos muzikinę paslaugą „Spotify“ investuotojai įvertino beveik 4 mlrd. dolerių, dar 250 mln. dolerių investicijų skirta tolesnei plėtrai. skaityti »

Bendravimas su klientais vis labiau keliasi į internetą

Per artimiausius trejus metus internetinių realiojo laiko pokalbių (angl. livechat) poreikis klientams aptarnauti augs daugiau nei 3,3 karto, prognozuoja Didžiosios Britanijos tyrimų bendrovė „Contact Babel“. Šiandien vartotojai su įmonėmis dažniausiai susisiekia telefonu, tačiau jo populiarumas ateityje mažės. skaityti »

„Dropbox“ paslaugomis naudojasi jau daugiau nei 200 mln. žmonių

Debesų saugyklos „Dropbox“ administracija paskelbė, kad iš viso jos paslaugomis naudojasi jau 200 mln. vartotojų. Be to, per pastaruosius keturis mėnesius „Dropbox“ naudotojų padaugėjo 25 mln. žmonių, o per pastaruosius metus – 100 mln. skaityti »

VMI sparčiai populiarėja e. paslaugos

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, jog Mano VMI sistemos vartotojų skaičius nuolat auga ir šiuo metu jomis aktyviai naudojasi daugiau kaip 270 tūkst. gyventojų bei 62 tūkst. įmonių. skaityti »

Pradėta teikti mokamų vaizdo konsultacijų paslauga „Google Helpouts“

Kompanija „Google“ JAV teritorijoje oficialiai pradėjo taikyti naują mokamų vaizdo konsultacijų paslaugą „Google Helpouts“, sukurtą vaizdo pokalbių „Google Hangouts“ pagrindu. skaityti »

Paveikti komentarų internete nuomonę keičia penktadalis pirkėjų

Elektroninėje erdvėje pateikiami vartotojų atsiliepimai apie prekinius ženklus ir jų produktus įgyja vis didesnę svarbą. Šiuo metu kas penktas mūsų šalies elektroninis pirkėjas prisipažįsta pakeičiantis nuomonę apie pirkinius, paveiktas kitų vartotojų nuomonės. skaityti »

„Cisco“ paskelbė apie investicijas į daiktų internetą

Spalio 29 dieną Barselonoje prasidėjusiame Pasauliniame daiktų interneto forume „Cisco“ anonsavo iniciatyvą „Internet of Things Initiative“, palaikančią daiktų interneto inovacijų plėtrą. skaityti »