Valstybės e. paslaugų šuolis į naują kokybinį lygmenį

Publikuota: 2015 m. gegužės 25 d. pirmadienis

Galimybė vienoje vietoje patogiai ir greitai rasti bei pradėti naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis e. paslaugomis, daryti tai išmaniaisiais mobiliais įrenginiais bet kur ir bet kada – visas šias galimybes pasiūlys atnaujinamas centralizuotas Lietuvos administracinių ir viešųjų e. paslaugų portalas www.epaslaugos.lt.

Naudodamasis Elektroninės valdžios vartais, gyventojas gali pasiekti įvairias Registrų centro, Civilinės metrikacijos skyriaus, VMI, „Sodros“ ir kitų valstybės institucijų e. paslaugas, o savo tapatybės nustatymą gali atlikti per e. bankininkystės sistemą, pasinaudodamas elektroniniu, mobiliuoju parašu arba patvirtindamas asmens tapatybės kortele, rašoma pranešime spaudai.

Šiuo metu jau testuojamoje naujojoje Elektroninių valdžios vartų portalo versijoje pagerinta e. paslaugų paieška, e. paslaugų gavėjui bus pateikiama konsoliduota informacija apie jo užsakytas e. paslaugas vienoje vietoje, o vartotojo sąsaja atitiks naujausius tinkamumo naudotojui (angl. usability) reikalavimus.

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamas naujasis portalas bus pritaikytas įvairiems įrenginiams ir operacinėms sistemoms, o portalo naudotojui bus vienodai patogu naudotis paslaugomis nepriklausomai nuo įrenginio – kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu. Portale panaudota prisitaikančio dizaino (angl. responsive design) technologija užtikrins kokybišką ir greitą informacijos atvaizdavimą net ir mažesniame išmaniojo telefono ekrane.

Atnaujintas ne tik portalo programinis sprendimas ir dizainas, bet įdiegta ir nauja paieškos sistema, paremta lietuvių kalbos sintaksine-semantine analize, kuri padės naudotojams rasti elektronines paslaugas lengviau ir greičiau.

Portale taip pat atsirado ir naujas elektroninių paslaugų skirstymas ne tik pagal kategorijas, bet ir pagal paslaugos gavėjo gyvenimo įvykius.

Pasak R. Kalinausko, šiuo metu naujoji portalo versija jau pateikta naudotojų vertinimui ir testavimui: tam, kad galutinis produktas kuo geriau atitiktų jų lūkesčius, poreikius ir įpročius, iki pat vasaros pabaigos bus renkami www.epaslaugos.lt lankytojų atsiliepimai ir pasiūlymai, pagal kuriuos naujoji portalo sąsajos versija dar bus koreguojama ir tobulinama. Atsiliepimus ir pasiūlymus galima teikti el. pašto adresu info@ivpk.lt.

O nuo rudens naudojimąsi portalu palengvins ir nauja pagalbos tarnyba, leisianti naudotojui kreiptis tiek į portalą administruojančią instituciją, tiek į patį paslaugos teikėją jam patogiausiu būdu - telefonu, e. paštu, ar „pokalbių kambario“ pagalba.

Viena didžiausių portalo naujienų taps šios vasaros pabaigoje pasirodysianti mobilioji aplikacija eGOV-LT. Palaipsniui ji suvienys visas e. valdžios paslaugas mobiliame formate; numatoma sukurti ir e. paslaugoms skirtų mobiliųjų aplikacijų katalogą.

Atsiras naujų funkcijų

Vienas iš didžiausių funkcinių pasikeitimų naudotojui naujame portale taps viešųjų paslaugų gavėjo konsoliduotų duomenų kortelė. Čia vienoje vietoje bus pateikta esminė informacija apie konkrečiam paslaugos gavėjui svarbius gyvenimo įvykius, pvz.: VMI permokos dydį, apdraustumo statusą „Sodroje“ ir pan.

Šis įrankis nepakeis pilnų e. paslaugų, kurias teikia įvairios institucijos savo portaluose, bet užtikrins greitą gyventojo informavimą apie visus esminius su administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis susijusius faktus.

Juridinio asmens ar įstaigos vadovas, prisijungęs prie portalo, galės sudaryti įgaliojimus savo įmonės darbuotojams internetu atstovauti įmonę užsakant ar gaunant valstybės ar savivaldybės institucijų teikiamas e. paslaugas.

Per mėnesį Elektroniniais valdžios vartais pasinaudoja apie 570 000 unikalių naudotojų, dienos metu per valandą vidutiniškai prisijungia apie 1000 naudotojų.

2014 m. Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt bendrai apsilankė 3,62 mln. lankytojų, iš jų 1,32 mln. buvo unikalių. 2015 m. planuojama sulaukti 30 proc. daugiau vartotojų.

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva ir Omanas stiprina bendradarbiavimą IRT srityje

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien susitikęs su Omano Informacinių technologijų administracijos direktoriaus Salim Sultan Al Ruzaiqi vadovaujama delegacija, susitarė dėl abipusio bendradarbiavimo plėtros informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje. skaityti »

Saugesnio interneto diena: patarimai naudotojams

2017 m. vasario 7 d. Europoje minima Saugesnio interneto diena, kurios tikslas – paskatinti jaunus žmones saugiau ir atsakingiau naudotis internetu bendraujant, apsiperkant, siunčiantis filmus bei muziką. skaityti »

„Google Maps“ atvėrė Vilniaus oro uosto vidų

Apie Vilniaus oro uostą galima sužinoti dar daugiau – nuo šiol jo vidaus žemėlapį galima pamatyti per „Google“ siūlomą internetinių žemėlapių paslaugą. skaityti »

46 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. IV ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 46 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse. skaityti »

Kovai su patyčiomis – seminarai internetu

Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuota kampanija „Už saugią Lietuvą“ kartu su partneriais - elektroniniu dienynu TAMO, toliau tęsia veiklas kovoje su patyčiomis ir emociniu smurtu. skaityti »

Vaikai nesuvokia, kokios grėsmės jų tyko internete

Trečdalis penkiolikmečių yra dalinęsi internete savo nuotraukomis, kuriose jie buvo apsinuoginę. Tai – tik vienas iš šokiruojančių faktų, kuriuos atskleidė daugiau nei metus trukęs Anglijos vaikų reikalų komisaro tyrimas. skaityti »

Pavydas interneto draugams kelia neigiamas emocijas

Socialinė žiniasklaida prasidėjo kaip priemonė palaikyti ryšį su draugais ir dalytis laimingais prisiminimais. skaityti »

Kuo „Facebook“ nustebins 2017-aisiais?

Populiariausias pasaulyje socialinis tinklas „Facebook“ 2016-aisiais savo vartotojus džiugino naujų funkcijų ir patobulinimų gausa. skaityti »

Suomiai labiausiai priklausomi nuo interneto

Švedų mobiliojo ryšio operatorius „Tefficient“ atliko tyrimą 32-ose pasaulio šalyse, siekdamas išsiaiškinti, kuri šalis yra labiausiai priklausoma nuo išmaniųjų elektroninių prietaisų. skaityti »

Prie interneto lietuviai dažniausiai jungiasi išmaniaisiais telefonais

Išmanusis telefonas tampa pagrindine Lietuvos gyventojų priemone naudotis internetu. skaityti »

Per internetą daugiausia apsiperka Izraelio gyventojai

2016 metais į Izraelį atėjo 8,1 tonos prekių, užsakytų užsienio el. parduotuvėse. skaityti »