Vartotojai perka internete, bet prieš tai prekes apžiūri parduotuvėje

Publikuota: 2013 m. gegužės 20 d. pirmadienis

Tarp šiuolaikinių pirkėjų įsigali nauja tendencija – prekės pirmiausia išbandomos, pasimatuojamos ar įvertinamos tradicinėje parduotuvėje, o vėliau įsigyjamos internetu. Pasaulyje tokiu apžiūrėjimo būdu (angl. showrooming) prekes įsigyja kas trečias vartotojas. Lietuvoje tarp 16–60 m. amžiaus vartotojų vadinamieji apžiūrinėtojai (angl. showroomers) sudaro 6 proc. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS atlikto mobiliųjų įrenginių vartotojų tyrimo „Mobile Life“ rezultatai.

„Apžiūrinėjimo reiškinys iš esmės keičia nusistovėjusias pirkimo taisykles ir tuo pačiu kelia naujus iššūkius tradicinių parduotuvių verslui. Prekybininkai šiuo atveju, prisitaikydami prie besikeičiančios aplinkos, turėtų nepaleisti potencialių pirkėjų iš parduotuvės tuščiomis rankomis, pavyzdžiui, pateikdami išskirtinius pasiūlymus tik tradicinėje parduotuvėje esančioms prekėms, dalinti mobiliuosius nuolaidų kuponus ar kitais būdais leisti savo pirkėjams sutaupyti. Apžiūrinėtojai taip pat linkę pasidalinti savo patirtimi ar nuomone apie paslaugų kokybę, todėl savo reputacija besirūpinantys prekybininkai, turėtų užtikrinti gerą šios pirkėjų grupės aptarnavimą netgi jeigu jie ir nieko neperka“, – teigia TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.

2013 metų pradžioje 43 pasaulio šalyse atliktas tyrimas „Mobile Life“ atskleidė, kad šiuo metu pasaulyje yra 33 proc. apžiūrinėtojų. 64 proc. apžiūrinėtojų prekių apžiūrėjimo metu savo telefonus naudoja išsamesnei informacijai apie jas gauti, pavyzdžiui, apžvalgoms peržiūrėti, kainoms palyginti, pasitarti su draugais ar šeimos nariais ir pan. Tokios pirkimo tendencijos ryškiausios išsivysčiusiose Azijos šalyse – 71 proc. – ir Šiaurės Amerikoje – 60 proc.

Tuo metu Lietuvoje toks pirkimo kelias irgi pamažu įsibėgėja. Absoliuti dauguma vadinamųjų apžiūrinėtojų mūsų šalyje yra 20–39 metų amžiaus pirkėjai.

Perkančiųjų internete skaičius Lietuvoje siekia 41 proc. šalies interneto naudotojų. Didžioji dauguma arba 79 proc. šalies interneto vartotojų bent kartą per mėnesį ieško informacijos apie prekes ir paslaugas, pasitelkę paieškos sistemą. 43 proc. naršo el. parduotuvėse, tačiau nieko neperka. Kas antras (49 proc.) Lietuvos interneto vartotojas bent kartą per mėnesį elektroninėje erdvėje ieško informacijos prieš įsigydamas prekes ar paslaugas. Daugiau nei trečdalis, t. y. 40 proc., internete lygina produktų ir paslaugų kainas.

Daugelyje rinkų mobilieji telefonai jau yra svarbus pirkimo proceso elementas. Pirkėjai kol kas daugiausiai mobiliuosius telefonus naudoja pirminiams pirkimo etapams, t. y. informacijos apie prekes ar paslaugas rinkimui tiek parduotuvėse, tiek už jų ribų, tačiau auga ir perkančiųjų mobiliaisiais telefonais skaičius.

Mobilioji komercija Lietuvoje kol kas tik pradeda savo kelią. 2013 m. žiemos periodo duomenimis, tarp 16–60 metų mobiliųjų telefonų turėtojų yra 5 proc. teigiančių, kad naudojasi el. bankininkyste ir 1 proc. – kad perka mobiliuose telefonuose. Palyginimui pasaulinis vidurkis besinaudojančių el. bankininkyste yra 22 proc. ir 15 proc. naudodami telefonus perka prekes ar paslaugas. Ateityje augant tokių pirkėjų skaičiui, vartotojai vis dažniau galės pirkti internete spontaniškai, neprisėsdami prie kompiuterių, o tradicinės parduotuvės vis dažniau atliks „apžiūrinėjimo“ funkciją.

Minėtas tyrimas buvo atliktas 2013 m. gruodžio-vasario mėnesiais. Tyrime dalyvavo 1689 Lietuvos gyventojų 15–74 metų amžiaus.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

Seimo Pirmininkė L. Graužinienė: viešąsias paslaugas reikia sparčiau perkelti į internetą

Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkė Loreta Graužinienė su Europos Komisijos vicepirmininku Andrusu Ansipu aptarė Europos Sąjungos bendrosios skaitmeninės rinkos iniciatyvą, kuri leistų paspartinti skaitmeninių technologijų pritaikymą įvairiose srityse. skaityti »

Europiečiai pirkdami internetu išleidžia vis daugiau pinigų

Logistikos bendrovės „PostNord“ ataskaitoje „Elektroninė komercija Europoje“ skelbiama, kad europiečiai vis dažniau reguliariai apsiperka per internetą ir išleidžia daug daugiau nei anksčiau. skaityti »

Baltarusijoje – domeno .bel startas

Baltarusijoje pradėta prekyba domenu .bel (.бел). skaityti »

Pirkėjai bus „gaudomi“ per „YouTube“

„Google“ pristatė galimybę per „YouTube“ rodomą reklamą tiesiogiai įsigyti reklamuojamą prekę. skaityti »

Olandijoje pradėjo veikti svetainė pabėgėliams, ieškantiems būsto

Trys jauni Olandijos gyventojai sukūrė interneto svetainę, skirtą pabėgėliams. Jos tikslas – padėti nemokamo būsto ieškantiems asmenims. skaityti »

Elektroniniai sutikimai donoro kortelei gauti pildomi jau pusantrų metų

Nacionalinis transplantacijos biuras prie Sveikatos apsaugos ministerijos informuoja, kad per pusantrų metų, kai Lietuvoje buvo įteisinta galimybė elektroniniu būdu pareikšti valią po savo mirties paaukoti organus ir (ar) audinius donorystei, ja pasinaudojo jau 2 615 žmonių. skaityti »

„Twitter“ kviečia remti politines kampanijas

Socialinio tinklo „Twitter“ komanda sukūrė rinkimų kampanijų JAV teritorijoje paramos funkciją. skaityti »

Šalies įmonės kviečiamos aktyviai naudotis E. pristatymo sistema

Susisiekimo ministerija informuoja, kad pagal š. m. rugpjūčio 26 d. priimtą Vyriausybės nutarimą dėl naudojimosi E. pristatymo sistema šalies įmonėms sukurtos e. dėžutės, kurias reikia aktyvuoti. skaityti »

Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. skaityti »

„Samsung“ pademonstravo, kaip daiktų interneto vizija tampa realybe

„Samsung Electronics“ didžiausioje Europos buitinės elektronikos parodoje IFA 2015 įrodė, jog daiktų interneto (Internet of Things) vizija žingsnis po žingsnio virsta realybe. skaityti »