Vartotojai perka internete, bet prieš tai prekes apžiūri parduotuvėje

Publikuota: 2013 m. gegužės 20 d. pirmadienis

Tarp šiuolaikinių pirkėjų įsigali nauja tendencija – prekės pirmiausia išbandomos, pasimatuojamos ar įvertinamos tradicinėje parduotuvėje, o vėliau įsigyjamos internetu. Pasaulyje tokiu apžiūrėjimo būdu (angl. showrooming) prekes įsigyja kas trečias vartotojas. Lietuvoje tarp 16–60 m. amžiaus vartotojų vadinamieji apžiūrinėtojai (angl. showroomers) sudaro 6 proc. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS atlikto mobiliųjų įrenginių vartotojų tyrimo „Mobile Life“ rezultatai.

„Apžiūrinėjimo reiškinys iš esmės keičia nusistovėjusias pirkimo taisykles ir tuo pačiu kelia naujus iššūkius tradicinių parduotuvių verslui. Prekybininkai šiuo atveju, prisitaikydami prie besikeičiančios aplinkos, turėtų nepaleisti potencialių pirkėjų iš parduotuvės tuščiomis rankomis, pavyzdžiui, pateikdami išskirtinius pasiūlymus tik tradicinėje parduotuvėje esančioms prekėms, dalinti mobiliuosius nuolaidų kuponus ar kitais būdais leisti savo pirkėjams sutaupyti. Apžiūrinėtojai taip pat linkę pasidalinti savo patirtimi ar nuomone apie paslaugų kokybę, todėl savo reputacija besirūpinantys prekybininkai, turėtų užtikrinti gerą šios pirkėjų grupės aptarnavimą netgi jeigu jie ir nieko neperka“, – teigia TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.

2013 metų pradžioje 43 pasaulio šalyse atliktas tyrimas „Mobile Life“ atskleidė, kad šiuo metu pasaulyje yra 33 proc. apžiūrinėtojų. 64 proc. apžiūrinėtojų prekių apžiūrėjimo metu savo telefonus naudoja išsamesnei informacijai apie jas gauti, pavyzdžiui, apžvalgoms peržiūrėti, kainoms palyginti, pasitarti su draugais ar šeimos nariais ir pan. Tokios pirkimo tendencijos ryškiausios išsivysčiusiose Azijos šalyse – 71 proc. – ir Šiaurės Amerikoje – 60 proc.

Tuo metu Lietuvoje toks pirkimo kelias irgi pamažu įsibėgėja. Absoliuti dauguma vadinamųjų apžiūrinėtojų mūsų šalyje yra 20–39 metų amžiaus pirkėjai.

Perkančiųjų internete skaičius Lietuvoje siekia 41 proc. šalies interneto naudotojų. Didžioji dauguma arba 79 proc. šalies interneto vartotojų bent kartą per mėnesį ieško informacijos apie prekes ir paslaugas, pasitelkę paieškos sistemą. 43 proc. naršo el. parduotuvėse, tačiau nieko neperka. Kas antras (49 proc.) Lietuvos interneto vartotojas bent kartą per mėnesį elektroninėje erdvėje ieško informacijos prieš įsigydamas prekes ar paslaugas. Daugiau nei trečdalis, t. y. 40 proc., internete lygina produktų ir paslaugų kainas.

Daugelyje rinkų mobilieji telefonai jau yra svarbus pirkimo proceso elementas. Pirkėjai kol kas daugiausiai mobiliuosius telefonus naudoja pirminiams pirkimo etapams, t. y. informacijos apie prekes ar paslaugas rinkimui tiek parduotuvėse, tiek už jų ribų, tačiau auga ir perkančiųjų mobiliaisiais telefonais skaičius.

Mobilioji komercija Lietuvoje kol kas tik pradeda savo kelią. 2013 m. žiemos periodo duomenimis, tarp 16–60 metų mobiliųjų telefonų turėtojų yra 5 proc. teigiančių, kad naudojasi el. bankininkyste ir 1 proc. – kad perka mobiliuose telefonuose. Palyginimui pasaulinis vidurkis besinaudojančių el. bankininkyste yra 22 proc. ir 15 proc. naudodami telefonus perka prekes ar paslaugas. Ateityje augant tokių pirkėjų skaičiui, vartotojai vis dažniau galės pirkti internete spontaniškai, neprisėsdami prie kompiuterių, o tradicinės parduotuvės vis dažniau atliks „apžiūrinėjimo“ funkciją.

Minėtas tyrimas buvo atliktas 2013 m. gruodžio-vasario mėnesiais. Tyrime dalyvavo 1689 Lietuvos gyventojų 15–74 metų amžiaus.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

Kompiuteriais ir internetu naudojosi visos daugiau kaip 10 darbuotojų turinčios įmonės

Kompiuteriais ir internetu šių metų pradžioje naudojosi visos gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų, teigia Statistikos departamentas skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ siekia padėti greičiau apsipirkti

„Cisco Systems Inc.“ pademonstravo, kaip, panaudojant jos sukurtą IoE technologiją, realioje parduotuvėje galima paspartinti prekybą. skaityti »

Belaidis internetas skaitytojų namuose per viešąsias bibliotekas

JAV viešosios bibliotekos rado įdomų būdą mažinti gyventojų skaitmeninę atskirtį. skaityti »

Pinigų muziejaus svetainėje – patogi registracija į ekskursijas ir virtualios ekspozicijos

Lietuvos banko Pinigų muziejus pristato naujovę – interneto svetainę www.pinigumuziejus.lt. Jos lankytojai gali patogiai užsiregistruoti į didelio populiarumo sulaukiančias ekskursijas Pinigų muziejuje su gidu, įvairius renginius, edukacines programas. skaityti »

Naujosios elektroninės meteo.lt paslaugos

Nuo šiol lengvai ir patogiai galima sužinoti dar daugiau informacijos apie orus, klimatą ir paviršinius vandenis – Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba internetu teikia daugiau kaip 20 elektroninių paslaugų. skaityti »

Žodynais „Dict.com“ dabar galima naudotis ir portale „Lexilogos“

Ar Jus domina didelės kalbos, ar planuojate išvykti studijuoti į Aziją, ar vasarą aplankyti mažą šalį ir nemokate jos kalbos? Visiem atvejams galite nemokamai naudotis unikalų žodynų portalą dict.com. skaityti »

Žemėtvarkos paslaugų užsakymas internetu sumažino įkainius 46 proc.

Skaitmeniniame amžiuje informacinės tehcnologijos sparčiai vystosi, o paslaugos internetu įsigali ir tokiose srityje kaip geodezija ar žemėtvarka. skaityti »

Didžiojoje Britanijoje galima įsigyti prekių per internetą išsimokėtinai

„PayItSimple“ plečia savo paslaugas Didžioje Britanijoje. Įmonė siūlo apsipirkti atsiskaitant kreditinėmis kortelėmis išsimokėtinai be papildomų komisinių. skaityti »

Startuoja Europos Komisijos konkursas, skirtas išrinkti geriausius Europoje sparčiojo interneto ryšio plėtros projektus

Europos Komisija paskelbė naują konkursą – „Europos plačiajuosčio ryšio apdovanojimus“, skirtus išrinkti penkis geriausius Europoje sparčiojo interneto ryšio plėtros projektus. skaityti »

2015 m. II ketvirtį RRT gavo 188 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

2015 m. II ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 188 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. skaityti »