Žemėtvarkos paslaugų užsakymas internetu sumažino įkainius 46 proc.

Publikuota: 2015 m. liepos 23 d. ketvirtadienis

Skaitmeniniame amžiuje informacinės tehcnologijos sparčiai vystosi, o paslaugos internetu įsigali ir tokiose srityje kaip geodezija ar žemėtvarka. Pastarojoje skaitmenizavus paslaugų teikimo procesus ne tik sutrumpėjo dokumentų rengimo ir derinimo terminai, bet ir sumažėjo paslaugų įkainiai – jos atpigo net 46 proc. Tai leidžia prognozuoti didesnius projektų kiekius užsakovams ir efektyvesnį darbų vykdymą.

Elektroninėje sistemoje – jau 305 projektai

Šių metų pradžioje pradėjus veikti elektroninei žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinei sistemai ŽPDRIS, paslaugų teikėjai ir klientai per jos veikimo pusmetį jau pradėjo justi naudą dėl supaprastinto paslaugų proceso. Elektroninė sistema leido sutrumpinti dokumentų rengimo ir derinimo laiką bei teikti paslaugas klientams kur kas pigiau. Skaičiuojama, kad šiuo metu per sistemą pateikti 305 projektai jau yra patvirtinti ir įgyvendinami.

Sistemos kūrimo poreikį lėmė siekis supaprastinti projektų rengimo procesą. ŽPDRIS taip pat sudaro sąlygas supaprastinti procesą, sumažinti biurokratijos kiekį, padeda stebėti ir kontroliuoti paslaugų teikimo procesus, suefektyvinti derinančių institucijų darbą, padidinti kliento apsaugą dėl terminų, pinigų ir garantijų, taip pat sumažinti paslaugos kainą beveik 2 kartus.

Greičiau ir pigiau

Dokumentų teikimo ir tvirtinimo terminai taip pat sutrumpėjo daugiau nei perpus. Pavyzdžiui, prašymo organizuoti projekto rengimą nagrinėjimo laikas sutrumpėjo nuo 20 iki 10 darbo dienų, projekto derinimo laikas – nuo 15 iki 5 darbo dienų, o sprendimo dėl projekto tvirtinimo priėmimo laikas – nuo 20 iki 5 darbo dienų. Tad visas procesas sutrumpėjo beveik dviem mėnesiais, o tai reiškia, kad darbai nuo šiol gali judėti kur kas greičiau.

Patogu ir tai, kad pradėjus veikti sistemai pareiškėjai prašymus organizuoti projektų rengimą gali pateikti internetu neišvykdami iš namų, o projektų rengėjai projektus institucijoms derinti pateikia nepalikdami darbo vietos, Taip galima sutaupyti ne tik laiko, bet ir transporto išlaidų. Tuo tarpu anksčiau parengtus projektus neretai reikėdavo derinti su skirtingose Lietuvos teritorijose esančiomis institucijoms, tad tai reikalaudavo papildomo laiko ir kaštų.

Supaprastintos visuomenės informavimo procedūros daugeliu atveju atsisakant skelbimų spaudoje taip pat turėjo įtakos projektų rengimo kainų mažėjimui. Taigi sutrumpėjus procedūrų terminams bei sprendinių detalumui, dokumentų rengimas atsieina pigiau. Anksčiau analogiški klausimai būdavo sprendžiami rengiant detaliuosius planus, kurie kainuodavo nuo 1900 eurų, o šiuo metu vietoje jų rengiami žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai per ŽPDRIS sistemą, tad jų kaina prasideda vos nuo 1000 eurų. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Daugėja elektroninių valdžios vartų lankytojų

Vis daugiau gyventojų lankosi Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt – per pastaruosius 12 mėn. juose teigia apsilankę 13 proc. gyventojų (palyginimui, 2013 m. – 7 proc.). skaityti »

Kompiuteriais ir internetu naudojosi visos daugiau kaip 10 darbuotojų turinčios įmonės

Kompiuteriais ir internetu šių metų pradžioje naudojosi visos gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų. skaityti »

Atliktas 2014 m. valstybės ir savivaldybių įstaigų interneto svetainių atitikimo bendriesiems reikalavimams tyrimas

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu Europos tarpdisciplininių tyrimų institutas atliko valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainių atitikimo nuostatoms tyrimą. skaityti »

40 proc. Lietuvos gyventojų lankosi viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2014 m. II pusmetį 40 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi viešojo sektoriaus institucijų svetainėse. skaityti »

Į pagalbą planuojantiems atostogauti – „Microsoft“ programėlė „Climatology“

Kompanijos „Microsoft“ padalinys „Microsoft Research“ sukūrė naują mobiliąją programėlę pavadinimu „Klimatologija“ (angl. Climatology). skaityti »

Skrydžių bendrovė „Ryanair“ pristato naują mobiliąją programėlę

Europos pigių skydžių bendrovė „Ryanair“ pristatė naują mobiliąją programą. skaityti »

„m.Ticket“ jau naudojasi daugiau nei 7000 viešojo transporto keleivių

Vilniuje, pirmajame regione, autobuso ir troleibuso keleiviai gali atsiskaityti už kelionę išmaniuoju telefonu. skaityti »

Apdovanoti aktyviausi portalo „e.teismas.lt“ išorės vartotojai

Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portalas e.teismas.lt liepos 1-ąją minėjo pirmuosius veiklos metus. skaityti »

Lietuvos teismams kuriama pažangesnė informacinė sistema

Artimiausiu metu Lietuvos teismų informacinę sistemą numatoma papildyti naujomis duomenų mainų sąsajomis su kitų institucijų sistemomis ir registrais. skaityti »

e. VMI – į pagalbą taupantiems laiką

Valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, jog sparčiai populiarėja gyventojų bei įmonių patogumui sukurtos e. VMI paslaugos, o mokesčių mokėtojai, taupydami savo laiką bei resursus vis dažniau renkasi e. būdą bendrauti su mokesčių administratoriumi. skaityti »