Žemėtvarkos paslaugų užsakymas internetu sumažino įkainius 46 proc.

Publikuota: 2015 m. liepos 23 d. ketvirtadienis

Skaitmeniniame amžiuje informacinės tehcnologijos sparčiai vystosi, o paslaugos internetu įsigali ir tokiose srityje kaip geodezija ar žemėtvarka. Pastarojoje skaitmenizavus paslaugų teikimo procesus ne tik sutrumpėjo dokumentų rengimo ir derinimo terminai, bet ir sumažėjo paslaugų įkainiai – jos atpigo net 46 proc. Tai leidžia prognozuoti didesnius projektų kiekius užsakovams ir efektyvesnį darbų vykdymą.

Elektroninėje sistemoje – jau 305 projektai

Šių metų pradžioje pradėjus veikti elektroninei žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinei sistemai ŽPDRIS, paslaugų teikėjai ir klientai per jos veikimo pusmetį jau pradėjo justi naudą dėl supaprastinto paslaugų proceso. Elektroninė sistema leido sutrumpinti dokumentų rengimo ir derinimo laiką bei teikti paslaugas klientams kur kas pigiau. Skaičiuojama, kad šiuo metu per sistemą pateikti 305 projektai jau yra patvirtinti ir įgyvendinami.

Sistemos kūrimo poreikį lėmė siekis supaprastinti projektų rengimo procesą. ŽPDRIS taip pat sudaro sąlygas supaprastinti procesą, sumažinti biurokratijos kiekį, padeda stebėti ir kontroliuoti paslaugų teikimo procesus, suefektyvinti derinančių institucijų darbą, padidinti kliento apsaugą dėl terminų, pinigų ir garantijų, taip pat sumažinti paslaugos kainą beveik 2 kartus.

Greičiau ir pigiau

Dokumentų teikimo ir tvirtinimo terminai taip pat sutrumpėjo daugiau nei perpus. Pavyzdžiui, prašymo organizuoti projekto rengimą nagrinėjimo laikas sutrumpėjo nuo 20 iki 10 darbo dienų, projekto derinimo laikas – nuo 15 iki 5 darbo dienų, o sprendimo dėl projekto tvirtinimo priėmimo laikas – nuo 20 iki 5 darbo dienų. Tad visas procesas sutrumpėjo beveik dviem mėnesiais, o tai reiškia, kad darbai nuo šiol gali judėti kur kas greičiau.

Patogu ir tai, kad pradėjus veikti sistemai pareiškėjai prašymus organizuoti projektų rengimą gali pateikti internetu neišvykdami iš namų, o projektų rengėjai projektus institucijoms derinti pateikia nepalikdami darbo vietos, Taip galima sutaupyti ne tik laiko, bet ir transporto išlaidų. Tuo tarpu anksčiau parengtus projektus neretai reikėdavo derinti su skirtingose Lietuvos teritorijose esančiomis institucijoms, tad tai reikalaudavo papildomo laiko ir kaštų.

Supaprastintos visuomenės informavimo procedūros daugeliu atveju atsisakant skelbimų spaudoje taip pat turėjo įtakos projektų rengimo kainų mažėjimui. Taigi sutrumpėjus procedūrų terminams bei sprendinių detalumui, dokumentų rengimas atsieina pigiau. Anksčiau analogiški klausimai būdavo sprendžiami rengiant detaliuosius planus, kurie kainuodavo nuo 1900 eurų, o šiuo metu vietoje jų rengiami žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai per ŽPDRIS sistemą, tad jų kaina prasideda vos nuo 1000 eurų. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vilniaus vakarinis aplinkkelis – jau „Maps.lt“ svetainėje

Vos buvo baigti Vilniaus vakarinio aplinkkelio antro etapo darbai, naujasis kelias atsirado „Maps.lt“ vektoriniame, arba gatvių ir kelių žemėlapyje. skaityti »

Po 10 metų internetas pasieks 1 petabito per sekundę greitį

Duomenų perdavimas šviesolaidžių tinklais per artimiausius 10 metų gali pasiekti 1 petabito per sekundę (Pb/s), arba 1000 terabitų/ s (Tb/s) greitį. skaityti »

Pirkimą užsienio el. parduotuvėse paskatintų pigesnis pristatymas

Pagrindinė priežastis, kuri paskatintų lietuvius elektroniniu būdu įsigyti daugiau prekių ES šalių parduotuvėse – mažesnės prekių pristatymo išlaidos. skaityti »

Muzikinė paslauga „Spotify“ įvertinta 4 mlrd. dolerių

Švedijos muzikinę paslaugą „Spotify“ investuotojai įvertino beveik 4 mlrd. dolerių, dar 250 mln. dolerių investicijų skirta tolesnei plėtrai. skaityti »

Bendravimas su klientais vis labiau keliasi į internetą

Per artimiausius trejus metus internetinių realiojo laiko pokalbių (angl. livechat) poreikis klientams aptarnauti augs daugiau nei 3,3 karto, prognozuoja Didžiosios Britanijos tyrimų bendrovė „Contact Babel“. Šiandien vartotojai su įmonėmis dažniausiai susisiekia telefonu, tačiau jo populiarumas ateityje mažės. skaityti »

„Dropbox“ paslaugomis naudojasi jau daugiau nei 200 mln. žmonių

Debesų saugyklos „Dropbox“ administracija paskelbė, kad iš viso jos paslaugomis naudojasi jau 200 mln. vartotojų. Be to, per pastaruosius keturis mėnesius „Dropbox“ naudotojų padaugėjo 25 mln. žmonių, o per pastaruosius metus – 100 mln. skaityti »

VMI sparčiai populiarėja e. paslaugos

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, jog Mano VMI sistemos vartotojų skaičius nuolat auga ir šiuo metu jomis aktyviai naudojasi daugiau kaip 270 tūkst. gyventojų bei 62 tūkst. įmonių. skaityti »

Pradėta teikti mokamų vaizdo konsultacijų paslauga „Google Helpouts“

Kompanija „Google“ JAV teritorijoje oficialiai pradėjo taikyti naują mokamų vaizdo konsultacijų paslaugą „Google Helpouts“, sukurtą vaizdo pokalbių „Google Hangouts“ pagrindu. skaityti »

Paveikti komentarų internete nuomonę keičia penktadalis pirkėjų

Elektroninėje erdvėje pateikiami vartotojų atsiliepimai apie prekinius ženklus ir jų produktus įgyja vis didesnę svarbą. Šiuo metu kas penktas mūsų šalies elektroninis pirkėjas prisipažįsta pakeičiantis nuomonę apie pirkinius, paveiktas kitų vartotojų nuomonės. skaityti »

„Cisco“ paskelbė apie investicijas į daiktų internetą

Spalio 29 dieną Barselonoje prasidėjusiame Pasauliniame daiktų interneto forume „Cisco“ anonsavo iniciatyvą „Internet of Things Initiative“, palaikančią daiktų interneto inovacijų plėtrą. skaityti »