4 dienų amžiaus viščiukai sugeba atimti ir sudėti

Publikuota: 2009 m. balandžio 6 d. pirmadienis

Viščiukas žiūri į Japonijos „Sega“ kompanijos sukurtą viščiuką robotą

Italijos Trento universiteto psichikos ir mąstymo centro mokslininkė Rosa Rugani teigia, kad vos 3 ar 4 dienų amžiaus viščiukai sugeba atlikti „gyvūniškąsias“ matematinių atimties ir sudėties operacijų versijas.

Tyrinėtojus įkvėpė atlikti analogiški eksperimentai su žmonių vaikais. Testai buvo pagrįsti įvairių objektų kiekio padidinimu arba sumažinimu, paslepiant juos už kartoninių „ekranų“. Be jokio specialaus apmokymo, viščiukai sugebėjo sekti objektų pokyčius, kurie atitiko paprastus matematinius uždavinius, tokius kaip 4 – 2 = 2 ir 1 + 2 = 3. „Tai yra pirmoji gyvūnų mažylių sudėties ir atimties sugebėjimų demonstracija“, teigia Rugani. Kiti gyvūnai – kai kurie primatai, šunys ir arkliai – matematinius gebėjimus išvysto būdami suaugę.
Yale Universiteto mokslininkė Karen Wynn, atlikusi tokį eksperimentą su žmonių kūdikiais, pabrėžia tai, kad šiuo atveju viščiukai neturėjo kada išmokti skaitmeninių operacijų. „Remiantis šio tyrimo rezultatais kaip ir būtų galima teigti, kad elementarus matematinis suvokimas yra paveldimų žinių sistemos dalis“, teigia Wynn.

Norėdami matematinius testus pritaikyti viščiukams, mokslininkai pasinaudojo jų polinkiu susiburti į grupeles. Pavieniai viščiukai paprastai skuba prisijungti prie didžiausios netoliese esančios „kompanjonų“ grupės. Tyrinėtojai į narvelį su ką tik išsiritusiu viščiuku patalpino mažų plastmasinių kamuoliukų arba spalvoto popieriaus gabaliukų. „Jie kamuoliukus tarsi laiko kitais viščiukais“, sako Rugani. Testo metu viščiukai perbėga link didesnės grupelės savo draugų-kamuoliukų arba popieriukų.

Ankstyvųjų bandymų metu mokslininkai nustatė, kad gyvūnai gali atskirt idviejų ir trijų objektų rinkinius. Juos vilioja būtent skaičius trys – ne objektų dydis ar jų forma. Pavyzdžiui, kai mokslininkai leido viščiukams pasirinkti tarp trijų raudono popieriaus gabaliukų arba to paties ploto popieriaus, padalinto tik į dvi dalis, viščiukai dažniausiai pasirinkdavo tris gabaliukus.

Sudėtingiausių testų metu kiekvienas viščiukas stebėdavo, kaip mokslininkas paslepia objektus už dviejų ekranų. Tada viščiukui buvo leidžiama stebėti, kaip dalis objektų buvo perkeliama iš už vieno ekrano prie kito. Tam, kad galėtų atskirti ekraną, prie kurio yra daugiau objektų, viščiukas turėdavo sekti elementarias atimties ir sudėties operacijas. Maždaug 75 procentais atvejų gyvūnui ta pavykdavo. Pavyzdžiui, kai mokslininkai patalpindavo už ekrano keturis kamuoliukus ir du už kito, ir tada perdėdavo du iš keturių prie kitų dviejų, daugumos viščiukų tai neapgaudavo ir jie pasirinkdavo didesniąją krūvelę.

„Šis viščiukų tyrimas yra įspūdingas, kadangi jis įrodo, kad gyvūnai suvokia skaičių ir elementarią matematiką, neturėdami praktiškai jokios buvimo Žemėje patirties“, sako primatų skaitmeninius sugebėjimus tirianti Duke Universiteto mokslininkė Jessica Cantlon.

 

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Robotas chameleonas geba keisti spalvą

Amerikos ir Kinijos inžinieriai sukūrė robotą chameleoną, kuris keičia spalvą, atsižvelgdamas į aplinkos foną. skaityti »

Pristatytas telefono dėklas, spausdinantis nuotraukas

Prancūzijos bendrovė „Prynt“ pristatė dėklą išmaniajam telefonui, į kurį įtaisytas spausdintuvas, spausdinantis „Polaroid“ nuotraukas. skaityti »

Ateities drabužiai išduos žmogaus savijautą

Bendrovė „Intel“ siekia sukurti išmaniuosius ateities drabužius. Išmanioji suknelė išskleidžia „sparnus“, pajutusi moters jaudulį. skaityti »

Dirbtinis intelektas pirmą kartą nugalėjo Go čempioną

Nauja „Google“ sukurta dirbtinio intelekto sistema „AlphaGo“ nugalėjo Europos Go žaidimo čempioną 5:0. skaityti »

6 klaidos, kurių verčiau nedaryti savo interneto svetainėje

Dėl geresnio puslapio matomumo, didesnio lankytojų skaičiaus ir paieškų sistemos „Google“ reitingo interneto svetaines tobulina tūkstančiai jų kūrėjų ir savininkų. Vis dėlto neretai daugelis neišvengia keleto pagrindinių klaidų. skaityti »

Pristatyta nauja skraidyklė, valdoma virtualios realybės akiniais

Kinijos bendrovė „Ehang“ naudotojams pristatė skraidyklės „Ghost Drone“ patobulintą versiją. „Ghost Drone 2.0“ bus pradavinėjamas kartu su specialiu virtualios realybės akiniais. skaityti »

Kuriama planšetė akliesiems

Mičigano universiteto inžinierių komanda, vadovaujama profesorės Sile O'Modhrain , nusprendė sukurti planšetinį kompiuterį akliesiems. skaityti »

Sušalo kojos – sušildys batai!

Bendrovės „Digitsole“ sukurti išmanieji batai „Smartshoe“ primena batus, rodytus filme „Atgal į ateitį“. skaityti »

Grožio konkurso nugalėtojus išrinks dirbtinis intelektas

Visi pasaulio gyventojai, besinaudojantys išmaniaisiais telefonais, kviečiami dalyvauti grožio konkurse, kurį vertins dirbtinio intelekto robotai. skaityti »

Sukurta pirštinė, juntanti daiktus per nuotolį

Japonijos Cukubos universiteto mokslininkai sukūrė pirštinę, kuri padeda justi daiktus per atstumą. Tokios pirštinės praverstų esant prasto matomumo sąlygoms po vandeniu. skaityti »