4 dienų amžiaus viščiukai sugeba atimti ir sudėti

Publikuota: 2009 m. balandžio 6 d. pirmadienis

Viščiukas žiūri į Japonijos „Sega“ kompanijos sukurtą viščiuką robotą

Italijos Trento universiteto psichikos ir mąstymo centro mokslininkė Rosa Rugani teigia, kad vos 3 ar 4 dienų amžiaus viščiukai sugeba atlikti „gyvūniškąsias“ matematinių atimties ir sudėties operacijų versijas.

Tyrinėtojus įkvėpė atlikti analogiški eksperimentai su žmonių vaikais. Testai buvo pagrįsti įvairių objektų kiekio padidinimu arba sumažinimu, paslepiant juos už kartoninių „ekranų“. Be jokio specialaus apmokymo, viščiukai sugebėjo sekti objektų pokyčius, kurie atitiko paprastus matematinius uždavinius, tokius kaip 4 – 2 = 2 ir 1 + 2 = 3. „Tai yra pirmoji gyvūnų mažylių sudėties ir atimties sugebėjimų demonstracija“, teigia Rugani. Kiti gyvūnai – kai kurie primatai, šunys ir arkliai – matematinius gebėjimus išvysto būdami suaugę.
Yale Universiteto mokslininkė Karen Wynn, atlikusi tokį eksperimentą su žmonių kūdikiais, pabrėžia tai, kad šiuo atveju viščiukai neturėjo kada išmokti skaitmeninių operacijų. „Remiantis šio tyrimo rezultatais kaip ir būtų galima teigti, kad elementarus matematinis suvokimas yra paveldimų žinių sistemos dalis“, teigia Wynn.

Norėdami matematinius testus pritaikyti viščiukams, mokslininkai pasinaudojo jų polinkiu susiburti į grupeles. Pavieniai viščiukai paprastai skuba prisijungti prie didžiausios netoliese esančios „kompanjonų“ grupės. Tyrinėtojai į narvelį su ką tik išsiritusiu viščiuku patalpino mažų plastmasinių kamuoliukų arba spalvoto popieriaus gabaliukų. „Jie kamuoliukus tarsi laiko kitais viščiukais“, sako Rugani. Testo metu viščiukai perbėga link didesnės grupelės savo draugų-kamuoliukų arba popieriukų.

Ankstyvųjų bandymų metu mokslininkai nustatė, kad gyvūnai gali atskirt idviejų ir trijų objektų rinkinius. Juos vilioja būtent skaičius trys – ne objektų dydis ar jų forma. Pavyzdžiui, kai mokslininkai leido viščiukams pasirinkti tarp trijų raudono popieriaus gabaliukų arba to paties ploto popieriaus, padalinto tik į dvi dalis, viščiukai dažniausiai pasirinkdavo tris gabaliukus.

Sudėtingiausių testų metu kiekvienas viščiukas stebėdavo, kaip mokslininkas paslepia objektus už dviejų ekranų. Tada viščiukui buvo leidžiama stebėti, kaip dalis objektų buvo perkeliama iš už vieno ekrano prie kito. Tam, kad galėtų atskirti ekraną, prie kurio yra daugiau objektų, viščiukas turėdavo sekti elementarias atimties ir sudėties operacijas. Maždaug 75 procentais atvejų gyvūnui ta pavykdavo. Pavyzdžiui, kai mokslininkai patalpindavo už ekrano keturis kamuoliukus ir du už kito, ir tada perdėdavo du iš keturių prie kitų dviejų, daugumos viščiukų tai neapgaudavo ir jie pasirinkdavo didesniąją krūvelę.

„Šis viščiukų tyrimas yra įspūdingas, kadangi jis įrodo, kad gyvūnai suvokia skaičių ir elementarią matematiką, neturėdami praktiškai jokios buvimo Žemėje patirties“, sako primatų skaitmeninius sugebėjimus tirianti Duke Universiteto mokslininkė Jessica Cantlon.

 

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanus būdas rūpintis sveikata

„EasyPill system“ – modernus prietaisas, kuris primena kada reikia išgersi vaistus. skaityti »

„Google“ Heloviną mini interaktyviu logotipu

Šiandien daugelyje pasaulio šalių, taip pat ir Lietuvoje, minima šiurpiausia metų šventė Helovinas. Šia proga pagrindiniame „Google“ puslapyje atsirado šventinis logotipas – šįkart interaktyvus. skaityti »

Akiniai „Google Glass“ bus pritaikyti trumparegiams

Korporacija „Google“ 2013-ųjų lapkritį pristatys naują akinių-kompiuterio „Google Glass“ versiją. skaityti »

„Happy Barometer“ programėlė nuskaito žmogaus nuotaiką

Pasirodė projekto „Happy Barometer“ programėlė „iOS“ platformos mobiliems įrenginiams. Ją kuriant buvo panaudotas Lietuvoje įkurtos kompanijos „SkyBiometry” sukurtas žmogaus emocijų atpažinimo algoritmas, leidžiantis automatiškai nustatyti ir įvertinti asmens emocinę būklę. „Android“ platformos versija pasirodys artimiausiu metu. skaityti »

„Microsoft“ sukūrė 383 colių įstrižainės planšetę „Surface 2“

Kompanija „Microsoft“ publikai pristatė unikalią 383 colių įstrižainės planšetę „Surface 2“. Ji neseniai buvo pastatyta Trafalgaro aikštėje Londone. skaityti »

„Microsoft“ išbando savo išmaniuosius akinius

Bendrovė „Microsoft“ bando savo išmaniuosius akinius, panašius į „Google Glass“. skaityti »

2004 m. pasirodė „Ubuntu“

2004 m. spalio 20 d. išleista pirmoji operacinės sistemos „Ubuntu“ versija. skaityti »

Sukurk savo klasę kaip vaizdo žaidimą

Žaidimizacija ir žaidimu pagrįstas mokymas yra skirtingi dalykai – pirmuoju atveju yra naudojami mokinius įtraukiantys metodai, tam tikri elementai, o antruoju atveju yra iš tikrųjų naudojami vaizdo žaidimai kaip mokomoji medžiaga. Dabar vaizdo žaidimai gali pasiūlyti labai daug formalių mokomųjų dalykų. skaityti »

„Nokia“ užpatentavo kompiuterį-apyrankę

Kompanija „Nokia“ į JAV patentų biurą padavė paraišką, kurioje aprašomas apyrankės pavidalo mobilusis įrenginys. skaityti »

„Apple“ nusamdė „Burberry“ vadovę dirbti su kompanijos parduotuvėmis ir internetine prekyba

Kompanija „Apple“ pranešė pagaliau radusi, kas užims kompanijos viceprezidento, atsakingo už parduotuvių tinklą ir internetinę prekybą, pareigas. Juo taps mados namų „Burberry“ vadovė Angela Ahrendts. skaityti »