4 dienų amžiaus viščiukai sugeba atimti ir sudėti

Publikuota: 2009 m. balandžio 6 d. pirmadienis

Viščiukas žiūri į Japonijos „Sega“ kompanijos sukurtą viščiuką robotą

Italijos Trento universiteto psichikos ir mąstymo centro mokslininkė Rosa Rugani teigia, kad vos 3 ar 4 dienų amžiaus viščiukai sugeba atlikti „gyvūniškąsias“ matematinių atimties ir sudėties operacijų versijas.

Tyrinėtojus įkvėpė atlikti analogiški eksperimentai su žmonių vaikais. Testai buvo pagrįsti įvairių objektų kiekio padidinimu arba sumažinimu, paslepiant juos už kartoninių „ekranų“. Be jokio specialaus apmokymo, viščiukai sugebėjo sekti objektų pokyčius, kurie atitiko paprastus matematinius uždavinius, tokius kaip 4 – 2 = 2 ir 1 + 2 = 3. „Tai yra pirmoji gyvūnų mažylių sudėties ir atimties sugebėjimų demonstracija“, teigia Rugani. Kiti gyvūnai – kai kurie primatai, šunys ir arkliai – matematinius gebėjimus išvysto būdami suaugę.
Yale Universiteto mokslininkė Karen Wynn, atlikusi tokį eksperimentą su žmonių kūdikiais, pabrėžia tai, kad šiuo atveju viščiukai neturėjo kada išmokti skaitmeninių operacijų. „Remiantis šio tyrimo rezultatais kaip ir būtų galima teigti, kad elementarus matematinis suvokimas yra paveldimų žinių sistemos dalis“, teigia Wynn.

Norėdami matematinius testus pritaikyti viščiukams, mokslininkai pasinaudojo jų polinkiu susiburti į grupeles. Pavieniai viščiukai paprastai skuba prisijungti prie didžiausios netoliese esančios „kompanjonų“ grupės. Tyrinėtojai į narvelį su ką tik išsiritusiu viščiuku patalpino mažų plastmasinių kamuoliukų arba spalvoto popieriaus gabaliukų. „Jie kamuoliukus tarsi laiko kitais viščiukais“, sako Rugani. Testo metu viščiukai perbėga link didesnės grupelės savo draugų-kamuoliukų arba popieriukų.

Ankstyvųjų bandymų metu mokslininkai nustatė, kad gyvūnai gali atskirt idviejų ir trijų objektų rinkinius. Juos vilioja būtent skaičius trys – ne objektų dydis ar jų forma. Pavyzdžiui, kai mokslininkai leido viščiukams pasirinkti tarp trijų raudono popieriaus gabaliukų arba to paties ploto popieriaus, padalinto tik į dvi dalis, viščiukai dažniausiai pasirinkdavo tris gabaliukus.

Sudėtingiausių testų metu kiekvienas viščiukas stebėdavo, kaip mokslininkas paslepia objektus už dviejų ekranų. Tada viščiukui buvo leidžiama stebėti, kaip dalis objektų buvo perkeliama iš už vieno ekrano prie kito. Tam, kad galėtų atskirti ekraną, prie kurio yra daugiau objektų, viščiukas turėdavo sekti elementarias atimties ir sudėties operacijas. Maždaug 75 procentais atvejų gyvūnui ta pavykdavo. Pavyzdžiui, kai mokslininkai patalpindavo už ekrano keturis kamuoliukus ir du už kito, ir tada perdėdavo du iš keturių prie kitų dviejų, daugumos viščiukų tai neapgaudavo ir jie pasirinkdavo didesniąją krūvelę.

„Šis viščiukų tyrimas yra įspūdingas, kadangi jis įrodo, kad gyvūnai suvokia skaičių ir elementarią matematiką, neturėdami praktiškai jokios buvimo Žemėje patirties“, sako primatų skaitmeninius sugebėjimus tirianti Duke Universiteto mokslininkė Jessica Cantlon.

 

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanioji piešimo lenta: kitoks požiūris į meną

Baltas popieriaus lapas ir grafitinis pieštukas – ko gero pagrindiniai kiekvieno dailininko palydovai. Tačiau mes gyvename išmaniosios visuomenės laikais, kai technologijos veržiasi į visas gyvenimo sritis. Dizaineris Yun–Fan Chang sukūrė konceptą, išmaniąją piešimo lentą. skaityti »

Nauja idėja: dūmų detektorius telefone

Nuo šiol išmanieji telefonai galės atlikti ir dūmų detektorių funkciją. Dizainerių komanda „4 Design“ iš Australijos pristato įrenginį skirtą apsaugoti namus nuo gaisro – „SENSE+“. skaityti »

Rašiklis „Lernstift“ suvibruoja padarius rašybos klaidą

Du vaikinai portale „KickStarter“ pristatė rašiklį „Lernstift“, kuris suvibruos padarius rašybos klaidą. Vaikinai bando surinkti lėšų įgyvendinti savo idėją. skaityti »

Kompiuteris „Apple I“ aukcione parduotas už 387 tūkst. dolerių

Internetiniame „Christie's“ aukcione parduotas kompiuteris „Apple I“, 1976 metais surinktas vieno iš „Apple“ įkūrėjų Steve‘o Wozniako rankomis. Už jį sumokėta 387 tūkst. 750 JAV dolerių – tai brangiausias pirkinys internetinio „Christie's“ aukciono istorijoje. skaityti »

JAE piliečiai pasą keis mobiliuoju įrenginiu

Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) piliečiai artimiausiu metu turės galimybę atnaujinti savo el. identifikavimo korteles, kurios šalyje atstoja pasus, pasitelkę į pagalbą asmeninius mobiliuosius įrenginius. skaityti »

Irane – valstybinis el. paštas

Irano nacionalinė televizija pranešė, kad šalyje pradėjo veikti valstybinis el. paštas. skaityti »

Žaidimas „Ventus“ siekia mobilizuoti mokslininkus kovai su globaliniu atšilimu

Internetinė svetainė “Fold.it” patyrė neįtikėtinų atradimų proveržį, kai atlikdami AIDS tyrimus pasitelkė minios resursų (angl. crowdsourcing) dėlionės žaidimą.Visai neseniai net JAV karinis jūrų laivynas pradėjo naudoti minios resursų idėjas, siekiant atrasti novatoriškų sprendimų jų problemoms spręsti. skaityti »

Svorio metimas virtualioje realybėje

Svorio netekimas kelia susirūpinimą beveik 36 proc. amerikiečių, kurie laikomi nutukusiais. Yra daug kliūčių, kurios gali trukdyti atsikratyti svorio. Sudėtinga lankyti reguliarias treniruotes, kai yra įsipareigojimai darbe ir namuose, vaikų priežiūra ir pan. skaityti »

3D spausdintuvu išspausdinta suknelė pristatyta ant mados podiumo

Paryžiaus mados savaitėje olandų dizainerė Iris van Herpen pristatė aukštosios mados kolekciją, kuri buvo sukurta pasitelkus belgų bendrovės „Materialise“ trimatę (3D) spausdinimo technologiją, anksčiau sėkmingai taikytą medicinos srityje. skaityti »

Interaktyvios pjaustymo lentelės išradėja laimėjo praktiką „Sharp“

„Sharp Europe“ paskelbė konkurso „#GetItDownOnPaper“ laimėtoją – ja tapo Siobhán Andrews, interaktyvios pjaustymo lentelės koncepcijos („Chop-Syc“) dizainerė. skaityti »