Pirmaujantis orlaivių gamintojas „Airbus“ kviečia susipažinti su „Koncepciniu salonu“ (Concept Cabin) – visiškai nauja, gamtos įkvėpta skrydžio patirtimi.
Pirmaujantis orlaivių gamintojas „Airbus“ kviečia susipažinti su „Koncepciniu salonu“ (Concept Cabin) – visiškai nauja, gamtos įkvėpta skrydžio patirtimi. Asmeniniams poreikiams pritaikytos zonos pakeičia tradicines salonų klases, kad keleiviai galėtų mėgautis kiekvieno poreikius atitinkančiu skrydžiu. Pasak „Airbus“, 2050 metais skirtingose orlaivio vietose keleiviai galės dalyvauti interaktyviose konferencijose, mėgautis žaisdami virtualų golfo žaidimą, skaityti namuose likusiems vaikams pasakas prieš miegą ir atgauti jėgas „energijos suteikiančiose kėdėse“, stebėdami po jų kojomis besidriekiančią planetą.
Naujausioje leidinio „Airbus“ ateities vizija“ (The Future by Airbus) dalyje, kur pateikiama aviacijos vizija 2050 metais, toliau demonstruojamas praėjusiais metais pristatytas revoliucinis „Koncepcinis „Airbus“ lėktuvo modelis“ (Airbus Concept Plane), aprūpintas sudeginamų degalų kiekį, emisijas, taršą ir triukšmą mažinančiomis technologijomis. Čia toliau apžvelgiamos tam tikros „Airbus“ „Koncepciniam salonui“ skirtos naujovės ir technologijos, modeliuojančios ateities lėktuvo keleivio patirtį.
Bioninė orlaivio struktūra imituoja veiksmingą paukščių kaulų sandarą, leidžiančią sutelkti jėgą ten, kur jos reikia, bei suteikia galimybę pritaikyti intelektualiojo salono sienų membraną, dėl kurios valdoma oro temperatūra, o įjungus permatomo vaizdo režimą, keleiviai gali mėgautis panoraminiais vaizdais.
„Koncepcinis salonas“ turi integruotą „nervų sistemos tinklą“, sukuriantį intelektualiąją sąsają tarp keleivio ir lėktuvo. Šis tinklas gali nustatyti ir patenkinti keleivio poreikius bei suteikia galimybę naudoti tokias užsakomas paslaugas, kaip kūno formą keičiančios keleivių kėdės.
„Airbus“ „Koncepciniame salone“ naujos, asmeniniams poreikiams pritaikytos zonos pakeičia tradicines salono klases, kad keleiviai galėtų mėgautis naujais kiekvieno poreikius atitinkančio skrydžio pojūčiais. „Energijos suteikiančioje zonoje“ didžiausias dėmesys skiriamas gerbūviui ir atsipalaidavimui, ten galima greitai atgauti jėgas, kvėpuoti vitaminais ir antioksidantais praturtintu oru, mėgautis nuotaikingu apšvietimu, aromaterapija ir taškinio masažo procedūromis, neatitraukiant akių nuo supančio pasaulio vaizdo.
Koncepcinio salono viduryje esančioje zonoje galima be apribojimų kurti socialinę aplinką – tai „interaktyvioji zona“. Šioje srityje iškylančios virtualiosios projekcijos gali pakeisti socialinę aplinką pagal keleivio pageidavimus – nuo holografinių žaidimų iki virtualių persirengimo kambarių, mėgstantiems apsipirkti.
„Išmaniųjų technologijų zona“ skirta labiau funkcionalumą vertinantiems keleiviams. Čia galima rinktis vieną iš daugelio stilių, pritaikytų įvairiems poreikiams – nuo paprasto iki prabangaus aptarnavimo. Visu tuo galima mėgautis tarsi būnant žemėje. Kiekvienoje zonoje siūlydamos skirtingą patirties lygmenį, oro linijų bendrovės galėtų taikyti skirtingus įkainius ir leisti žmonėms džiaugtis keliavimo oro transportu pranašumais iki minimumo sumažindamos poveikį aplinkai.
Demonstruodamas novatoriškąjį interjero dizainą, „Airbus“ vadovaujantysis viceprezidentas Charlesas Championas teigė: „Mūsų tyrimai rodo, kad 2050 metais keleiviai pageidaus keliauti nuolat bei nekenkti aplinkai. „Airbus“ „Koncepcinis salonas“ buvo suprojektuotas atsižvelgiant į šiuos lūkesčius ir demonstruoja, kad ne tik kelionės tikslas, bet ir pati kelionė gali būti kupina atradimų. Išlipęs iš „Airbus“ „Koncepcinio salono“ 2050 metų keleivis jausis atgavęs jėgas ir praturtėjęs – nepriklausomai nuo pasirinkto skrydžio modelio.“
Daugiau nei 90 procentų kasmetinių „Airbus“ investicijų į mokslinius tyrimus ir plėtrą, kurios sudaro virš 2 milijardų eurų, yra orientuotos į esamų ir ateities orlaivių teikiamą naudą aplinkai. Pavyzdžiui, dėl pažangių technologijų, visą šį koncepcinį saloną bus galima panaudoti pakartotinai. Jame bus savaime išsivalančių medžiagų, pagamintų iš tvarių augalų pluoštų, mažinančių taršą bei techninės priežiūros poreikį bei panaudojančių keleivių kūno temperatūros energiją salone teikiamoms paslaugos aprūpinti.
Tokios technologijos jau yra kuriamos ir, nors gali šiek tiek skirtis nuo „Airbus“ koncepciniame lėktuvo modelyje bei salone numatytų technologijų, kai kurios iš jų gali būti įtrauktos į būsimas „Airbus“ orlaivių programas.