Galvosūkis „Portal 2“ intelektą lavina geriau nei specializuoti žaidimai

Publikuota: 2014 m. spalio 5 d. sekmadienis

Būtent tokią išvadą padarė Floridos universiteto (JAV) specialistai, atlikę smegenų psichologinių galimybių tyrimą.

Tyrimo metu mokslininkai pasitelkė studijos Valve sukurtą žaidimą „Portal 2“ ir palygino jį su kitu žaidimu, kuris sukurtas specialiai tam, jog būtų lavinama žmonių smegenų veikla ir gebėjimai.

Tyrime, kuris publikuotas populiariame mokslo žurnale „Popular Science“, dalyvavo 77 žmonės, kuriems leido atsitiktinai pasiskirstyti į grupes ir išsirinkti vieną iš žaidimų: galvosūkių žanro „Portal 2“ ir arba specializuotą smegenų treniruoklį „Lumosity“.

Specializuotas žaidimas „Lumosity“, anot kūrėjų, lavina atmintį, atidumą, informacijos apdorojimo greitį, orientaciją erdvėje, loginį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius.

Smegenų aktyvumo veikla buvo matuojama prieš ir po žaidimų, viskas buvo vertinama pagal tris kriterijus: problemų sprendimo įgūdžiai, orientacija erdvėje ir stabilumas. Po 8 valandas trukusio proceso, žaidžiant „Portal 2“, buvo pademonstruoti progresyvesni protiniai įgūdžiai nei tuo atveju, kai žaistas „Lumosity“.

Leidinys „Popular Science“ pažymi, kad nors tyrimo rezultatams trūksta daugiau statistinių duomenų, o kartu kyla klausimų apie žaidimus, kurie nuo pat pradžių kurti pramogoms, tačiau konstatuota, kad žaidimai vis tik gali keisti ir gerinti smegenų neuroplastiškumą, taip pat paveikti naujų kognityvinių įgūdžių įgijimą.

Šaltinis: faceit.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

„Microsoft“ mokys pažinti gėles

Kompanija „Microsoft“, bendradarbiaudama su kinų botanikais, kuria programą, kuri atpažintų augalus iš jų nuotraukų. skaityti »

Olimpiados dalyviams dovanų – olimpinės monetos

Į olimpines žaidynes Brazilijoje išvykstantiems mūsų šalies plaukikams Lietuvos bankas padovanojo pirmąsias olimpinės serijos monetas. skaityti »

Kuriama programa, piešinius paverčianti nuotraukomis

Olandijos Neimegeno universiteto neurobiologai šiuo metu kuria neuroninį tinklą, kuris gebėtų nupieštus eskizus paversti nuotraukomis. skaityti »

Pristatytas išmaniausias pasaulyje dviratis

Bendrovė „Volata Cycles“ išleido patį išmaniausią pasaulyje dviratį. Jo pagrindą sudaro palengvintas aliuminio rėmas ir platesnė nei įprastiniuose modeliuose anglies pluošto šakė. Tai leidžia įdėti platesnius ratus ir padidinti pravažumą. skaityti »

Patarimai „Pokemon Go“ gerbėjams: kaip taupyti telefono bateriją

Pasaulis kraustosi iš proto dėl naujojo žaidimo „Pokemon Go“, mušančio populiarumo rekordus. Jeigu savo išmaniajame telefone jau bandėte pagauti pokemoną ir jūs, turėjote pastebėti, kad ši pramoga įrenginio bateriją iškrauna labai greitai. skaityti »

Susimokėti už viešojo transporto bilietą galima ir nagais

Londono dizainerė Liusi Devis sukūrė unikalų manikiūrą, leidžiantį atsiskaityti už paslaugas. skaityti »

Mokslininkai išmokė robotą vaikščioti žmogiškai

Džordžijos technologijos instituto mokslininkai sukūrė robotą DURUS, kuris geba eiti tiksliai taip, kaip žmogus. skaityti »

Telefoną įkraus užrašų knygelė

Amerikiečių bendrovė „Solar Shtick“ pristatė bloknotą „Powerbook“ su Saulės elementais. skaityti »

Eksperimentas parodė, kad vyrai nepaleidžia savo telefonų iš rankų

Moterys gali dvigubai ilgiau išsiversti be telefono, tačiau nei vieni, nei kiti neišlaukia nė minutės. skaityti »

Žmogaus oda taps monitoriumi?

Japonijos mokslininkų grupė, vadovaujama profesoriaus Takao Somea, sukūrė itin ploną ir lankstų ekraną, tvirtinamą prie žmogaus odos. skaityti »