Galvosūkis „Portal 2“ intelektą lavina geriau nei specializuoti žaidimai

Publikuota: 2014 m. spalio 5 d. sekmadienis

Būtent tokią išvadą padarė Floridos universiteto (JAV) specialistai, atlikę smegenų psichologinių galimybių tyrimą.

Tyrimo metu mokslininkai pasitelkė studijos Valve sukurtą žaidimą „Portal 2“ ir palygino jį su kitu žaidimu, kuris sukurtas specialiai tam, jog būtų lavinama žmonių smegenų veikla ir gebėjimai.

Tyrime, kuris publikuotas populiariame mokslo žurnale „Popular Science“, dalyvavo 77 žmonės, kuriems leido atsitiktinai pasiskirstyti į grupes ir išsirinkti vieną iš žaidimų: galvosūkių žanro „Portal 2“ ir arba specializuotą smegenų treniruoklį „Lumosity“.

Specializuotas žaidimas „Lumosity“, anot kūrėjų, lavina atmintį, atidumą, informacijos apdorojimo greitį, orientaciją erdvėje, loginį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius.

Smegenų aktyvumo veikla buvo matuojama prieš ir po žaidimų, viskas buvo vertinama pagal tris kriterijus: problemų sprendimo įgūdžiai, orientacija erdvėje ir stabilumas. Po 8 valandas trukusio proceso, žaidžiant „Portal 2“, buvo pademonstruoti progresyvesni protiniai įgūdžiai nei tuo atveju, kai žaistas „Lumosity“.

Leidinys „Popular Science“ pažymi, kad nors tyrimo rezultatams trūksta daugiau statistinių duomenų, o kartu kyla klausimų apie žaidimus, kurie nuo pat pradžių kurti pramogoms, tačiau konstatuota, kad žaidimai vis tik gali keisti ir gerinti smegenų neuroplastiškumą, taip pat paveikti naujų kognityvinių įgūdžių įgijimą.

Šaltinis: faceit.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Lenkijoje išleista kvadratinė moneta

Nacionalinis Lenkijos bankas išleido 35 tūkst. kolekcinių 5 zlotų monetų. Ypatingos jos savo kvadratine forma. Ši moneta sukurta minint Varšuvos monetų rūmų 250 metų jubiliejų. skaityti »

Žmones stebės milžiniška akis

Šveicarai sukūrė skraidyklę „Skye“, primenančią milžinišką akį. Ji sugeba skraidyti minioje tarp žmonių ir jų neužkabinti. skaityti »

Britams bankas svarbesnis už parduotuvę

Trys iš keturių britų norėtų, kad jų rajone būtų banko skyrius. Tai rodo Britanijos banko TSB tyrimas. Taip pat arti namų turėtų būti ir pašto skyrius. skaityti »

Amerikoje sukurta moters išvaizdos robotė

Amerikos bendrovės „Hanson Robotics“ įkūrėjas Davidas Hansonas sukūrė robotą Sofiją, savo išvaizda stulbinančiai panašią į moterį. Robotė netgi gali atkartoti žmogaus mimiką – iki 60 veido išraiškų. skaityti »

Kodėl „Google“ parduoda baisiausių pasaulyje robotų gamintoją?

Susižavėjimą ir pagarbią baimę keliančių robotų gamintojas „Boston Dynamics“ parduodamas. Kodėl „Google“ nebenori ganyti plieninių avių? skaityti »

„Huawei“ ambasadoriumi tapo futbolininkas Lionelis Messis

Argentinos rinktinės ir „Barcelona“ futbolo klubo puolėjas Lionelis Messis tapo naujuoju „Huawei“ ambasadoriumi. Bendrovės ir penkiskart geriausio pasaulio futbolininko partneryste siekiama skatinti žmones siekti savo tikslų ir svajonių. skaityti »

„Nike“ sukūrė išmaniuosius batus

„Nike“ paskelbė sukūrusi batus, kurie savaime užsiriša juos užmovus ant kojų. skaityti »

Daugiausia milijardierių gyvena JAV

Leidinio „Forbes“ naujausias reitingas rodo, kad daugiausia milijardierių gyvena Niujorke. Šiame mieste gyvena 79 žmonės, kurių turtas siekia apie 364,6 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Italų studentai sukūrė origami išvaizdos elektromobilį

Anot projekto autorių, automobilis ne tik važiuos pats automatiškai, bet ir reaguos į vairuotojo nuotaiką – pagal tai kurs atitinkamą atmosferą. skaityti »

Japonijos banke dirbs robotas Pepperis

Japonijos bankas „Mizuho Bank“ planuoja panaudoti kompanijos IBM technologijas ir įdarbinti savo poskyriuose robotus. skaityti »