Galvosūkis „Portal 2“ intelektą lavina geriau nei specializuoti žaidimai

Publikuota: 2014 m. spalio 5 d. sekmadienis

Būtent tokią išvadą padarė Floridos universiteto (JAV) specialistai, atlikę smegenų psichologinių galimybių tyrimą.

Tyrimo metu mokslininkai pasitelkė studijos Valve sukurtą žaidimą „Portal 2“ ir palygino jį su kitu žaidimu, kuris sukurtas specialiai tam, jog būtų lavinama žmonių smegenų veikla ir gebėjimai.

Tyrime, kuris publikuotas populiariame mokslo žurnale „Popular Science“, dalyvavo 77 žmonės, kuriems leido atsitiktinai pasiskirstyti į grupes ir išsirinkti vieną iš žaidimų: galvosūkių žanro „Portal 2“ ir arba specializuotą smegenų treniruoklį „Lumosity“.

Specializuotas žaidimas „Lumosity“, anot kūrėjų, lavina atmintį, atidumą, informacijos apdorojimo greitį, orientaciją erdvėje, loginį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius.

Smegenų aktyvumo veikla buvo matuojama prieš ir po žaidimų, viskas buvo vertinama pagal tris kriterijus: problemų sprendimo įgūdžiai, orientacija erdvėje ir stabilumas. Po 8 valandas trukusio proceso, žaidžiant „Portal 2“, buvo pademonstruoti progresyvesni protiniai įgūdžiai nei tuo atveju, kai žaistas „Lumosity“.

Leidinys „Popular Science“ pažymi, kad nors tyrimo rezultatams trūksta daugiau statistinių duomenų, o kartu kyla klausimų apie žaidimus, kurie nuo pat pradžių kurti pramogoms, tačiau konstatuota, kad žaidimai vis tik gali keisti ir gerinti smegenų neuroplastiškumą, taip pat paveikti naujų kognityvinių įgūdžių įgijimą.

Šaltinis: faceit.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Vienarankis robotas varžėsi samurajų kardų rungtynėse

Kompanija „Yaskawa Bushido Project“ sujungė jėgas su jaijutsu kardų kovos meistru Isao Machii. skaityti »

Maisto nuotraukos padės skaičiuoti kalorijas

„Google“ kuria priemonę „Im2Calories“, kuri iš maisto nuotraukos padėtų įvertinti maisto kaloringumą. skaityti »

Festivalyje „džiazuos“ Lietuvoje sukurtas elektrinis autobusas

Birželio 5 d. startuojantis 21-asis Klaipėdos pilies džiazo festivalis pristato ne tik garsiausias džiazo muzikos žvaigždes, bet ir šalies technologijų pasaulio naujienas. skaityti »

Sukurta išskirtinė vėjo jėgainė: gamina elektrą, nors neturi sparnų

Ispanijos bendrovė „Vortex“ sukūrė unikalią vėjo jėgainę „Vortex Bladeless“, kuri gamina elektrą net ir neturėdama sparnų. skaityti »

Kinijoje į gatves išriedėjo pirmieji pasaulyje „beūsiai“ troleibusai

Kinijoje buvo pristatyti pirmieji pasaulyje neįtikėtinai efektyviai energiją kaupiantys troleibusai. Pagrindinė šių transporto priemonių technologija yra superkondensatoriai, patalpinti į 18 ir 12 metrų ilgio greituosius (BRT – angl. „bus rapid transit“) autobusus. skaityti »

Mikrolustas po oda atliks kraujo tyrimus

Šveicarijos mokslininkai sukūrė diagnostinį lustą, implantuojamą po oda, kuris stebės kraujo rodiklius ir perduos informaciją per „Bluetooth“. skaityti »

Mokslininkai išspręs spaudžiančių batų bėdą

Valensijos biomechanikos instituto mokslininkai sukūrė technologiją, kuri pritaiko avalynę prie pėdų. skaityti »

Didžiausia planetoje interaktyvi fotografija – 365 gigapikseliai

Didesnės fotografijos Žemėje dar nėra buvę. Tarptautinė fotografų grupė, vadovaujama italo Filippo Blenigni, publikavo gigantišką aukščiausios viršukalnės Europoje ir 11-os aukščiausios viršukalnės pasaulyje panoraminę fotografiją. skaityti »

Pirmasis lietuviškas interaktyvus reklamos stendas skaičiuos ir analizuos naudotojus

Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai ir studentai sukūrė pirmąjį lietuvišką interaktyvų reklamos stendo prototipą, kuris ne tik transliuoja reklamą, bet ir fiksuoja reklamą stebėjusiųjų vartotojų statistinius duomenis. skaityti »

„Microsoft“ pasiūlė mokykloms atsisakyti rašiklių ir sąsiuvinių

Viena iš kompanijos „Microsoft“ direktorių, atsakinga už švietimą, Lia De Cicco-Remu pateikė mokykloms pasiūlymą atsisakyti rašiklių ir sąsiuvinių. skaityti »