Galvosūkis „Portal 2“ intelektą lavina geriau nei specializuoti žaidimai

Publikuota: 2014 m. spalio 5 d. sekmadienis

Būtent tokią išvadą padarė Floridos universiteto (JAV) specialistai, atlikę smegenų psichologinių galimybių tyrimą.

Tyrimo metu mokslininkai pasitelkė studijos Valve sukurtą žaidimą „Portal 2“ ir palygino jį su kitu žaidimu, kuris sukurtas specialiai tam, jog būtų lavinama žmonių smegenų veikla ir gebėjimai.

Tyrime, kuris publikuotas populiariame mokslo žurnale „Popular Science“, dalyvavo 77 žmonės, kuriems leido atsitiktinai pasiskirstyti į grupes ir išsirinkti vieną iš žaidimų: galvosūkių žanro „Portal 2“ ir arba specializuotą smegenų treniruoklį „Lumosity“.

Specializuotas žaidimas „Lumosity“, anot kūrėjų, lavina atmintį, atidumą, informacijos apdorojimo greitį, orientaciją erdvėje, loginį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius.

Smegenų aktyvumo veikla buvo matuojama prieš ir po žaidimų, viskas buvo vertinama pagal tris kriterijus: problemų sprendimo įgūdžiai, orientacija erdvėje ir stabilumas. Po 8 valandas trukusio proceso, žaidžiant „Portal 2“, buvo pademonstruoti progresyvesni protiniai įgūdžiai nei tuo atveju, kai žaistas „Lumosity“.

Leidinys „Popular Science“ pažymi, kad nors tyrimo rezultatams trūksta daugiau statistinių duomenų, o kartu kyla klausimų apie žaidimus, kurie nuo pat pradžių kurti pramogoms, tačiau konstatuota, kad žaidimai vis tik gali keisti ir gerinti smegenų neuroplastiškumą, taip pat paveikti naujų kognityvinių įgūdžių įgijimą.

Šaltinis: faceit.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Šiuolaikiniai vaikai pinigus taupys skaitmeninėse taupyklėse

Kiekvienas vaikystėje esame turėjęs monetų taupyklę. Kaip vaikai taupys pinigus, jei kažkada pasaulyje nebebus grynųjų? skaityti »

Skeptiškiems tėveliams: 5 faktai apie vaizdo žaidimų naudą

Tyrimai atskleidė, kad saikingos pramogos su vaizdo žaidimais gali teikti naudą ne tik vaikams, bet ir jų tėveliams. skaityti »

NATO suvažiavimą saugos ereliai

Gegužės 25 d. Briuselyje vyks NATO renginys, kuriame dalyvaus ir JAV prezidentas Donaldas Trampas. Į susitikimą suvažiuos valdžios atstovai iš 29 šalių. skaityti »

Dubajaus gatvėse patruliuoja robotas–policininkas

Į darbą priimtas pirmasis robotas–policininkas. Jis prisijungė prie policininkų būrio Arabų Emyratuose, Dubajuje. skaityti »

Kodėl lietuviai mėgsta atsiskaityti tik gavę prekes?

Mokėjimas už prekes jų pristatymo metu – vienas populiariausių būdų atsiskaityti už internetinius pirkinius Lietuvoje. skaityti »

Kad palinkus prie išmaniųjų kupra neužaugtų...

JAV vykdytas tyrimas parodė, kad nuolatinis žiūrėjimas į išmanųjį telefoną žemyn prilygsta maždaug 27 kilogramų svoriui, pakabintam ant kaklo, o tai pastarajam nėra naudinga. skaityti »

Nauja mobilioji programėlė – unikalus emocinės pagalbos sau būdas

Kiekvienas programėlės naudotojas galės žymėti ir stebėti savo emocinę būklę, tikimasi, kad šis įrankis padės ugdyti emocinį raštingumą. skaityti »

Kvadratinės Latvijos kolekcinės monetos tiražas išgraibstytas akimirksniu

Gegužės pradžioje Latvijos centrinis bankas pradėjo prekiauti nauja kolekcine moneta, skirta Latgalos kongreso šimtmečiui. skaityti »

Išleista Eurovizijos konkursui skirta moneta

Nacionalinis Ukrainos bankas gegužės 11 d. pradės prekiauti kolekcine moneta, skirta „Eurovizijos 2017“ konkursui. skaityti »

Mokslas atskleidė, ko reikia norint sukurti genialų protą

Intelektas – nėra būtinas genijaus požymis, svarbus žmogaus kūrybiškumas ir atkaklumas. skaityti »