„Google“ atskleidė savo „automobilio be vairuotojo“ projekto technines detales

Publikuota: 2011 m. spalio 24 d. pirmadienis

„Google“ tarptautinėje Elektros ir elektronikos inžinierių instituto (IEEE, Institute of Electrical and Electronics Engineers) atskleidė nemažai techninių detalių apie dar ne taip seniai kruopščiai slėptą autonominį automobilių vairavimo projektą.
Jį pristatė Sebastianas Thrunas (Sebastian Thrun) iš Stanfordo universiteto ir šio projekto vadovas, „Google“ inžinierius Krisas Urmsonas (Chris Urmson).

Kas leidžia automobiliams važiuoti ne prasčiau, nei varuojamiems žmonių? Vienas pagrindinių prietaisų, sumontuotas ant automobilių stogo, yra lazerinis atstumo matuoklis, visomis kryptimis skleidžiantis 64 lazerio spindulius ir kuriantis vietos, kuria važiuoja automobilis, trimatį žemėlapį, kuris yra nuolat lyginamas su tiksliu vietovės žemėlapiu ir automobilio GPS duomenimis.

Keturi radarai – du priekyje ir du gale, leidžia  iš anksto aptikti eismo kamščius, pėsčiuosius ir kitas kliūtis. Video kamera, sumontuota prie atgalinio vaizdo veidrodėlio, identifikuoja šviesoforų signalus.

Atrodytų, kol kas dar anksti tikėti, kad automobiliai, vairuojami kompiuterio, gali sėkmingai važinėti intensyviaus eismo gatvėmis, kurioje visuomet pasitaiko nekantrių ar net įžūlių vairuotojų ir pėščiųjų, tačiau „Google“ iš tokio automobilio filmuotais vaizdais nori įrodyti, kad toks laikas jau visai arti –  Sebastiano Thruno įsitikinimu, būtent autonominiai automobiliai padės išvengti avarijų ir išgelbėti nemažai gyvybių.

„Google“ bandomuosius važiavimus atlieka su „Toyota Prius“ automobiliais, bandymų metu jau nuvažiuota 300 tūkstančių kilometrų, nemaža jų dalis – realaus eismo sąlygomis.

Beje, jau yra to nelaikančių fantastika – Nevados valstija pradėjo kurti eismo taisykles automobiliams, vairuojamiems kompiuterių.

Šaltinis: mokslasplius.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

2000 m. pasirodė „Windows Me”

„Windows Millennium Edition“ arba „Windows Me“ yra hibridinė 16/32 bitų grafinė operacinė sistema, kurią 2000 m. rugsėjo 14 d. išleido „Microsoft“ kompanija. Originalus versijos kodinis pavadinimas buvo „Millennium“ (pagal anglišką žodį Millenium reiškiantį tūkstantmetį). skaityti »

Švenčiama Programuotojų diena

Programuotojų diena švenčiama 256-ąją metų dieną. skaityti »

Аnglija gali į apyvartą išleisti plastikinius pinigus

Anglijos bankas svarsto galimybę į apyvartą išleisti plastikinius banknotus, kurie pakeistų dabar egzistuojančius popierinius pinigus. skaityti »

„Sharp“ pradeda prekybą kalbančiais šaldytuvais

Buitinė technika su prieiga prie interneto – įprastas japonams dalykas. Vis dėlto pažanga nestovi vietoje ir gamintojai nuolat pasiūlo įspūdingų naujovių. skaityti »

12 keisčiausių vaizdų „Google Earth“

Sala vaiduoklė pietinėje Ramiojo vandenyno dalyje; ežero saloje – ežeras su sala, kurioje tyvuliuoja ežeras; Žemės bučinys ir didžiausias žodis Žemėje. Visa tai – įdomiausi programos „Google Earth“ lopinėliai. skaityti »

1998 m. įkurta kompanija „Google“

1998 m. rugsėjo 7 d. buvo įkurta korporacija „Google“. skaityti »

Britai pademonstravo ploniausią pasaulyje klaviatūrą

Didžiosios Britanijos mokslininkai pristatė savo naują kūrinį – unikalią belaidę klaviatūrą. skaityti »

10 įdomių faktų apie „Microsoft“

Kompaniją „Microsoft“ žino visi, tačiau yra keletas faktų, apie kuriuos galbūt žino ne visi. skaityti »

„Skype“ naudotojams – 3D skambučiai

Vaizdo skambučių tarnybų yra daug, tačiau viena populiariausiųjų iki šiol išlieka „Skype“. skaityti »

Žaidimizacija gali skatinti donorystę

Šiuo metu žaidimizuojamos įvairiausios gyvenimo sritys – mokslas, verslas, menas ir pan. Kokių dar yra sričių, kurias būtų galima žaidimizuoti? Andrew Tipp, vienas žinomiausių skaitmeninės leidybos redaktorių (blogerių), apžvelgia kaip būtų galima panaudoti žaidimizaciją, siekiant paskatinti kraujo donorystę. skaityti »