Sportinių dviračių dizaino parametrus griežtai kontroliuoja Tarptautinė dviračių sporto sąjunga – pasaulinė dviračių sporto organizacija. Jei ne tos taisyklės, sportiniai dviračiai galėtų atrodyti kitaip.
Sportinių dviračių dizaino parametrus griežtai kontroliuoja Tarptautinė dviračių sporto sąjunga – pasaulinė dviračių sporto organizacija. Jei ne tos taisyklės, sportiniai dviračiai galėtų atrodyti kitaip.
Tačiau yra tikslios techninių parametrų taisyklė. Pavyzdžiui, abu dviračio ratai turi būti tokio pat skersmens. Egzistuoja ir aerodinaminiai bei rėmo formos apribojimai. Jie priimti ne tik dėl sportininkų saugumo, bet ir dėl to, kad dviračių lenktynėse galynėtųsi žmonės, o ne inžinieriai ar jų sukurti mechanizmai.
Tad sportinių dviračių technologijų inžinerinis progresas gana smarkiai ribojamas. Vis dėlto kompanijos „Specialized“ inžinierius Richardas Eggeris nusprendė numoti ranka į techninius reikalavimus ir suprojektavo bei sukonstravo koncepcinį sportinį dviratį „fUCI“ (kur UCI reiškia Tarptautinės dviračių sporto sąjungos santrumpą – „Union Cycliste Internationale“).
Jo sukurtas dviratis turi gerokai didesnį 33,3 colio skersmens galinį ratą, nedidelį elektros motorą sukimosi paspartinimui, aerodinaminius aptakus, priešinį stiklą. Verta atkreipti dėmesį ir į naują rėmo geometriją bei aerodinaminę bagažinę.
Dalyvauti daugiadienėse dviračių lenktynėse (pvz., Tour de France) tokiu dviračiu būtų griežtai draudžiama. Tačiau niekas negali sutrukdyti dviračių sporto entuziastams įsigyti tokią transporto priemonę ir minti jos pedalus savo malonumui. Tiesa, „Specialised“ dviračio „fUCI“ serijinės gamybos neplanuoja.