Nesėkme baigėsi NASA, DARPA ir kitų JAV agentūrų bendromis pajėgomis kuriamo hipergarsinio orlaivio „X-51A Waverider“ bandomasis skrydis virš Ramiojo vandenyno, mėginant pasiekti 6 kartus už garsą didesnį greitį.
Nesėkme baigėsi naujausias NASA, DARPA ir kitų JAV agentūrų bendromis pajėgomis kuriamo hipergarsinio orlaivio „X-51A Waverider“ bandymas. Per bandomąjį skrydį virš Ramiojo vandenyno, mėginant pasiekti 6 kartus už garsą didesnį greitį, sugedo eksperimentinio aparato valdymo sistema.
„X-51A Waverider“ buvo paleistas nuo bombonešio B-52 sparno, pakilus į 15 240 metrų aukštį. Orlaivio konstruktoriai vylėsi, jog bendro JAV Karinių oro pajėgų, NASA, DARPA, „Boeing“ ir „Pratt & Whitney Rocketdyne“ projekto vaisius pasieks 6 ar daugiau machų greitį.
„X-51A Waverider“ skraidinantis „scramjet“ tipo reaktyvinis variklis yra „oru kvėpuojantis“ galios agregatas, kuriame įeinantis oro srautas pro variklio degimo kamerą srūva viršgarsiniu greičiu. Variklyje nėra judančių dalių, o degimo procesams reikalingas deguonis imamas ne iš degalų bakų, o tiesiai iš atmosferos, kurią hipergarsinis aparatas skrodžia skrydžio metu. Todėl skraidyklės gabaritai – kur kas mažesni už įprastinių reaktyvinių viršgarsinių orlaivių.
Kai kurie konstruktoriai pateikinėjo itin drąsias prognozes, išreikšdami nuomonę, jog „X-51A Waverider“ pajėgus pasiekti sunkiai įsivaizduojamus greičius: nuo 12 iki 24 machų (24 machai – daugiau kaip 29 tūkst. km/val.), informuoja „Universetoday.com“. Skriejant tokiu greičiu, 18 valandų trukmės kelionė iš Tokijo į Niujorką truktų ne 18, o mažiau nei 2 valandas. Tiesa, kol kas hipergarsinio koncepto prototipą persekioja nesėkmės.
2010 m. gegužę pirmasis bandomasis „X-51A Waverider“ skrydis buvo vadinamas „sėkmingu“: autonominiu režimu aparatas ore skriejo 200 sekundžių ir pasiekė „scramjet“ tipo varikliais varomo orlaivio skrydžio trukmės rekordą. Tačiau 2011 m. vykdytas kitas bandomasis skrydis baigėsi nesėkme: jo metu buvo bandomas kitoks orlaivio dizainas.