Iš jūros bus keliamos laivų-skenduolių nuolaužos

Publikuota: 2008 m. birželio 11 d. trečiadienis

Laivas

vtv.lt

Šią savaitę Klaipėdoje, prie Melragės molo, bus bandoma iškelti paskutiniąsias 1986 metais nuskendusio laivo „Rudolf Breitscheid“ nuolaužas.

Specialiai šiam darbui į uostamiestį iš Roterdamo (Olandija) atplaukia itin didelis jūrinis kranas, galintis pakelti iki 1500 tonų krovinius.

„Tikiuosi, trečias kartas nemeluos – dukart jau buvome išsikvietę kolegas iš Olandijos su jų galinguoju kranu, tačiau tiek 2006 metų rudenį, tiek pernai vasarą oro sąlygos neleido iškelti visų laivo nuolaužų“, – sakė darbams vadovaujantis UAB „Garant“ narų departamento vadovas Aleksandr Muchin. Pasak jo, jūroje, maždaug 8-10 metrų gylyje, yra likusi „Rudolf Breitscheid“ mašinų skyriaus dalis. Jos svoris – apie 1000 tonų, tačiau dėl smėlio sąnašų keliamas krovinys gali sverti ir 1500 tonų.
 
„Maždaug du trečdalius laivo jau esame supjaustę ir iškėlę. Bet darbai po vandeniu vyksta labai sudėtingomis sąlygomis. Dėl prie jūros vartų susiduriančių srovių, dumblo nešmenų iš Kuršių marių, matomumas gelmėje siekia tik apie 30 centimetrų. Mūsų bendrovės narai praktiškai apgraibomis atlieka laivo korpuso pjaustymo darbus, šalina smėlio sankaupas“, – aiškino A.Muchin.

Jei oro sąlygos bus palankios, per dvi dienas tikimąsi 1000 tonų sveriančias nuolaužas iškelti iš jūros dugno ir nugabenti į Klaipėdos uostą supjaustymui. Jei vėjas ir bangavimas darbus sutrukdytų, nuolaužų iškėlimas gali nusikelti dar metams.

„Deja, esame visiškai priklausomi nuo gamtos jėgų. Jei bangų aukštis siekia nuo 70 cm iki 1 metro, jau nebegalime leisti narų po vandeniu, o būtent jie turi pritvirtinti 10 centimentrų skersmens grandines prie laivo korpuso. Tokių kranų, koks dabar atvyksta iš Roterdamo, Europoje yra labai mažai ir jie turi labai intensyvius darbo grafikus. Todėl arba susitvarkysime per porą dienų, arba vėl turėsime laukti nežinia kiek“, -  pasakojo bendrovės „Garant“ prezidentas Vasilij Pigarev.

Kaip teigia „Garant“ specialistai, supjaustyti nuskendusio laivo dar mažesnėmis dalimis ir iškelti be daugiatonio krano pagalbos praktiškai neįmanoma. Nuolaužos yra užneštos storu smėlio sluoksniu, kurį jau buvo bandyta išpūsti specialia įranga, tačiau Baltijos jūros srovės visą narų darbą pavertė niekais per vieną audringą naktį.

„Rudolfo Breitscheido“ nuolaužos yra paskutinės laivų-skenduolių liekanos prie Klaipėdos jūros vartų. Pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir UAB „Garant“ sutartį, nuo 2005 metų iš laivybai pavojingo ruožo jau iškeltos 1954 metais nuskendusios  baržos ir tanklaivio „Globe Assimi“ liekanos.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanioji apyrankė iš el. popieriaus

Sukurta išmanioji apyrankė „Eyecatcher“, kuri, pasak gamintojų, gali neįkrauta veikti metus. Apyrankė pagaminta iš elektroninio popieriaus, kuris ekonomiškai eikvoja energiją. skaityti »

„Nissan“ sukūrė automobilį socialinių tinklų gerbėjams

Naujojo „Nissan“ automobilio „Teatro for Dayz“ viduje įtaisyti jutikliniai ekranai – ne tik automobilio priekyje, bet ir prie kiekvienos sėdynės. skaityti »

Sukurta akimis valdoma dirbtinė ranka

Aldo Faizal, dirbantis Imperatoriškame koledže Londone, sukūrė robotą-dailininką, kurį žmogus gali valdyti akimis. Robotas tėra mechaninė ranka, į kurią įdiegta žvilgsnio sekimo sistema. skaityti »

„Apple“ sukūrė žiedą, palaikantį NFC technologiją

Kompanija „Apple“ sukūrė NFC (angl. Near field communication) žiedo koncepciją, kuri leis naudotojams atlikti mokėjimus naudojantis šiuo įrenginiu. skaityti »

„Amazon“ kurjeriais galės tapti vairuotojai ir pėstieji

Elektroninė parduotuvė „Amazon“ nusprendė, kad prekių pristatymas gali būti spartesnis, jei tam bus panaudotas įvairus transportas ir paprasti žmonės, pakeliui užnešantys prekes. skaityti »

6 britai iš 10 nežino, kas pavaizduotas ant nacionalinės valiutos

Portalas Quidco apklausė 2 tūkst. Didžiosios Britanijos gyventojų bandydamas išsiaiškinti, ar jie žino, kas pavaizduota ant 5, 10, 20 ir 50 svarų sterlingų banknotų. skaityti »

Trakai – tarp 10 įspūdingiausių senovinių pasaulio vietovių

Puiki žinia – keliautojų bendruomenė „Places to See in Your Lifetime“ senąją Lietuvos sostinę Trakus įtraukė tarp 10 pačių įspūdingiausių pasaulio senovinių miestų ir miestelių. skaityti »

Keletas faktų apie istorines asmenukes

Asmenukės atrodo kaip modernus reiškinys ne veltui — tai tiesioginis nuolat tobulėjančių technologijų produktas. Mobiliųjų telefonų kameromis dabar lengviau, nei bet kada, padaryti savo nuotrauką. skaityti »

Virtualiosios realybės įspūdį sustiprins išmanioji apyrankė

Japonijoje, Tokijo universitete, sukurta apyrankė, imituojanti prisilietimą prie virtualiosios realybės daiktų. Ant rankos tvirtinama „UnlimitedHand“ apyrankė gali išjudinti raumenis panaudojant elektrostimuliaciją. skaityti »

„AmazFit“ – sveiką gyvenseną matuojantis papuošalas

Kinijos išmaniųjų įrenginių gamintoja „Xiaomi“ sukūrė žmogaus veiklos sekimo prietaisą „AmazFit“. skaityti »