Iš jūros bus keliamos laivų-skenduolių nuolaužos

Publikuota: 2008 m. birželio 11 d. trečiadienis

Laivas

vtv.lt

Šią savaitę Klaipėdoje, prie Melragės molo, bus bandoma iškelti paskutiniąsias 1986 metais nuskendusio laivo „Rudolf Breitscheid“ nuolaužas.

Specialiai šiam darbui į uostamiestį iš Roterdamo (Olandija) atplaukia itin didelis jūrinis kranas, galintis pakelti iki 1500 tonų krovinius.

„Tikiuosi, trečias kartas nemeluos – dukart jau buvome išsikvietę kolegas iš Olandijos su jų galinguoju kranu, tačiau tiek 2006 metų rudenį, tiek pernai vasarą oro sąlygos neleido iškelti visų laivo nuolaužų“, – sakė darbams vadovaujantis UAB „Garant“ narų departamento vadovas Aleksandr Muchin. Pasak jo, jūroje, maždaug 8-10 metrų gylyje, yra likusi „Rudolf Breitscheid“ mašinų skyriaus dalis. Jos svoris – apie 1000 tonų, tačiau dėl smėlio sąnašų keliamas krovinys gali sverti ir 1500 tonų.
 
„Maždaug du trečdalius laivo jau esame supjaustę ir iškėlę. Bet darbai po vandeniu vyksta labai sudėtingomis sąlygomis. Dėl prie jūros vartų susiduriančių srovių, dumblo nešmenų iš Kuršių marių, matomumas gelmėje siekia tik apie 30 centimetrų. Mūsų bendrovės narai praktiškai apgraibomis atlieka laivo korpuso pjaustymo darbus, šalina smėlio sankaupas“, – aiškino A.Muchin.

Jei oro sąlygos bus palankios, per dvi dienas tikimąsi 1000 tonų sveriančias nuolaužas iškelti iš jūros dugno ir nugabenti į Klaipėdos uostą supjaustymui. Jei vėjas ir bangavimas darbus sutrukdytų, nuolaužų iškėlimas gali nusikelti dar metams.

„Deja, esame visiškai priklausomi nuo gamtos jėgų. Jei bangų aukštis siekia nuo 70 cm iki 1 metro, jau nebegalime leisti narų po vandeniu, o būtent jie turi pritvirtinti 10 centimentrų skersmens grandines prie laivo korpuso. Tokių kranų, koks dabar atvyksta iš Roterdamo, Europoje yra labai mažai ir jie turi labai intensyvius darbo grafikus. Todėl arba susitvarkysime per porą dienų, arba vėl turėsime laukti nežinia kiek“, -  pasakojo bendrovės „Garant“ prezidentas Vasilij Pigarev.

Kaip teigia „Garant“ specialistai, supjaustyti nuskendusio laivo dar mažesnėmis dalimis ir iškelti be daugiatonio krano pagalbos praktiškai neįmanoma. Nuolaužos yra užneštos storu smėlio sluoksniu, kurį jau buvo bandyta išpūsti specialia įranga, tačiau Baltijos jūros srovės visą narų darbą pavertė niekais per vieną audringą naktį.

„Rudolfo Breitscheido“ nuolaužos yra paskutinės laivų-skenduolių liekanos prie Klaipėdos jūros vartų. Pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir UAB „Garant“ sutartį, nuo 2005 metų iš laivybai pavojingo ruožo jau iškeltos 1954 metais nuskendusios  baržos ir tanklaivio „Globe Assimi“ liekanos.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Negalintiems gyventi be išmaniojo – kaip nepasirodyti nemandagiems?

Nuolatinis žvilgčiojimas į telefoną gali gerokai sugadinti jūsų įvaizdį, todėl reikėtų laikytis naudojimosi išmaniuoju telefonu etiketo. skaityti »

Indijoje kuriamas saulės energijos palaikomas oro uostas

Indijos miesto Kočino tarptautinis oro uostas taps pirmuoju pasaulyje, kurio darbas bus paremtas tik saulės energija. skaityti »

Baltarusijos bankininkai sudarė pelningiausių vardų sąrašą

Baltarusijos bankininkai atliko tyrimą ir paskelbė originalų vardų sąrašą. Jame – daugiausia pelno „gaunantys“ moteriški vardai. skaityti »

Matematikams pavyko atrasti geometriškai idealų netaisyklingąjį penkiakampį

Trys Vašingtono universiteto mokslininkai įeis į matematikos istoriją kaip naujo tipo netaisyklingojo penkiakampio išradėjai. skaityti »

Sukurta skraidanti lenta

„Lexus“ pagamino skraidančią riedlentę „Hoverboard“, kuri naudoja superlaidininkus ir nuolatinius magnetus, šaldomus skystu azotu. skaityti »

Išmanieji žiedai – tik įsimylėjusiems

Išmanusis žiedas suvirpa ant piršto tik tuomet, kai skambina mylimasis. Į kitus skambučius jis nereaguoja. skaityti »

Pavargai eiti – išsitrauk važiuoklę!

Japonijos inžinierius Kuniako Saito sukūrė kompaktišką elektroninę važiuoklę, telpančią į nešiojamojo kompiuterio dydžio krepšį. Įrenginys „WalkCar“ gali nukonkuruoti „Segway“. skaityti »

Dubajuje – pirmasis 3D technologija atspausdintas pastatas

Naudojant trimatę spausdinimo technologiją Dubajuje sukonstruotas biuras, kurio statybos projektą remia Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE) esantis „Ateities muziejus“. skaityti »

Džinsai su kišene išmaniajam telefonui

Įmonė „Joe's Jeans“ sukūrė naują džinsų tipą su specialia kišenėle išmaniajam telefonui. skaityti »

Robotas mokosi atpažinti partnerio elgesį

Viskonseno universiteto (Medisone, JAV) inžinieriai išmokė robotą „Kinova Mico” padėti plauti indus. skaityti »