Šią savaitę Klaipėdoje, prie Melragės molo, bus bandoma iškelti paskutiniąsias 1986 metais nuskendusio laivo „Rudolf Breitscheid“ nuolaužas.
vtv.lt
Šią savaitę Klaipėdoje, prie Melragės molo, bus bandoma iškelti paskutiniąsias 1986 metais nuskendusio laivo „Rudolf Breitscheid“ nuolaužas.
Specialiai šiam darbui į uostamiestį iš Roterdamo (Olandija) atplaukia itin didelis jūrinis kranas, galintis pakelti iki 1500 tonų krovinius.
„Tikiuosi, trečias kartas nemeluos – dukart jau buvome išsikvietę kolegas iš Olandijos su jų galinguoju kranu, tačiau tiek 2006 metų rudenį, tiek pernai vasarą oro sąlygos neleido iškelti visų laivo nuolaužų“, – sakė darbams vadovaujantis UAB „Garant“ narų departamento vadovas Aleksandr Muchin. Pasak jo, jūroje, maždaug 8-10 metrų gylyje, yra likusi „Rudolf Breitscheid“ mašinų skyriaus dalis. Jos svoris – apie 1000 tonų, tačiau dėl smėlio sąnašų keliamas krovinys gali sverti ir 1500 tonų.
„Maždaug du trečdalius laivo jau esame supjaustę ir iškėlę. Bet darbai po vandeniu vyksta labai sudėtingomis sąlygomis. Dėl prie jūros vartų susiduriančių srovių, dumblo nešmenų iš Kuršių marių, matomumas gelmėje siekia tik apie 30 centimetrų. Mūsų bendrovės narai praktiškai apgraibomis atlieka laivo korpuso pjaustymo darbus, šalina smėlio sankaupas“, – aiškino A.Muchin.
Jei oro sąlygos bus palankios, per dvi dienas tikimąsi 1000 tonų sveriančias nuolaužas iškelti iš jūros dugno ir nugabenti į Klaipėdos uostą supjaustymui. Jei vėjas ir bangavimas darbus sutrukdytų, nuolaužų iškėlimas gali nusikelti dar metams.
„Deja, esame visiškai priklausomi nuo gamtos jėgų. Jei bangų aukštis siekia nuo 70 cm iki 1 metro, jau nebegalime leisti narų po vandeniu, o būtent jie turi pritvirtinti 10 centimentrų skersmens grandines prie laivo korpuso. Tokių kranų, koks dabar atvyksta iš Roterdamo, Europoje yra labai mažai ir jie turi labai intensyvius darbo grafikus. Todėl arba susitvarkysime per porą dienų, arba vėl turėsime laukti nežinia kiek“, - pasakojo bendrovės „Garant“ prezidentas Vasilij Pigarev.
Kaip teigia „Garant“ specialistai, supjaustyti nuskendusio laivo dar mažesnėmis dalimis ir iškelti be daugiatonio krano pagalbos praktiškai neįmanoma. Nuolaužos yra užneštos storu smėlio sluoksniu, kurį jau buvo bandyta išpūsti specialia įranga, tačiau Baltijos jūros srovės visą narų darbą pavertė niekais per vieną audringą naktį.
„Rudolfo Breitscheido“ nuolaužos yra paskutinės laivų-skenduolių liekanos prie Klaipėdos jūros vartų. Pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir UAB „Garant“ sutartį, nuo 2005 metų iš laivybai pavojingo ruožo jau iškeltos 1954 metais nuskendusios baržos ir tanklaivio „Globe Assimi“ liekanos.