Kinai kurs virš automobilių riedantį autobusą

Publikuota: 2015 m. liepos 10 d. penktadienis

Kinijos bendrovė ketina kurti didžiulį, tunelį ant ratuotų kojų primenantį, autobusą, kuris leidžia automobilių eismui vykti tiesiog po keleivių kojomis.

Didžiulė 18 pėdų (5,5 metrų) aukščio transporto priemonė, užimtų dvi kelių eismo juostas. Viename „vagone“ būtų gabenama daugiau nei 300 žmonių, o visame šių autobusų tinkle tuo pačiu metu galėtų važiuoti daugiau nei 1,4 tūkst. keleivių.

Didžiojo autobuso kūrėjai teigia, kad tai yra puiki išeitis siekiant drastiškai sumažinti eismo spūstis (daugiau kaip 30 proc.) perpildytuose Kinijos miestuose, dėl kurių nukenčia visos šalie ekonomika bei gyventojų sveikata.

Kadangi šios viešojo transporto priemonės varikliai dalį energijos gautų iš specialių įkrovos stotelių, o dalimi energijos apsirūpintų iš saulės kolektorių, tai kiekvienas autobusas sutaupytų apie 860 tonų degalų sąnaudų per metus. Tuo tarpu anglies dvideginio išmetimą į orą sumažintų iki 2,64 tūkst. tonų (per metus).

„Pagrindinė didžiųjų autobusu inovacija yra ta, kad jie važiuoja virš automobilių palei viaduką. Pagrindinis šios mašinos pliusas yra – jos efektyvumas, didelis talpumas ir gebėjimas taupyti kelio erdvę“, – apie šią naujovę pasakoja „Shenzhen Hashi Future Parking Equipment“ autobusą kuriančios kompanijos vadovas Song Youzhou.

Vis dėlto, naujosioms keleivių pervežimo priemonėms prireiktų viešojo transporto infrastruktūros pertvarkymo. Kadangi jos gali važiuoti tik specialiais bėgiais arba baltomis linijomis, kurios taptų automatizuotos maršrutų sistemos dalimi ir valdytų autobusų važiavimo kryptį. Bėgiai atsieitų brangiau, bet pasak S. Youzhou, jie transporto efektyvumą padidintų dar 30 procentų.

Inžinieriai taip pat atskleidė, kad ekstremalių situacijų atveju, keleiviai iš transporto priemonės evakuotųsi pasinaudodami pripučiama čiuožykla, labai panašia į keleiviniuose lėktuvuose esančią gelbėjimosi priemonę.

Šių autobusų projektavimas ir infrastruktūros plėtra maždaug 40 kilometrų atkarpai kainuotų apie 500 milijonų juanių (65,24 mln. Eur). Suma išties nemaža, tačiau tai sudaro tik apie 10 proc. tokio paties atstumo požeminio geležinkelio tiesimo išlaidų.

Šį projektą tikimasi įgyvendinti Pekine esančiame Menougou rajone. Kaip teigia kūrėjai, tai įvyks jau artimoje ateityje, nors konkrečios datos dar nėra paskelbtos.

Pristatomąjį vaizdo klipą galite pamatyti čia.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Japonijos bankas ketina „įdarbinti“ robotus

Japonijos bankas „Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ“ klientus pasitinkančius vadybininkus artimiausiu metu ketina pakeisti robotais. skaityti »

„Microsoft“ siūlo prekybininkams pirkėjų atpažinimo sistemą

Savo tinklaraštyje bendrovė „Microsoft“ pasidalijo mintimis apie parduotuves ir jų pasikeitimus 2015 metais. skaityti »

Veidų atpažinimo technologija – prieigai prie svetainių

Bendrovė „Intel“ sukūrė taikomąją programą „True Key“. Prieigai prie interneto svetainių ar įrenginių ji naudoja veidų atpažinimo technologiją. skaityti »

Išmanusis laikrodis – finansams valdyti

Augant dėvimų išmaniųjų įrenginių populiarumui ir skaičiui, atsiranda ir jiems skirtų specializuotų programų. skaityti »

2015 metai pailgės sekunde dėl atominio ir pasaulinio laikų derinimo

Šių metų birželio 30 d. 11 val. 59 min. 60 sek. pasauliniu laiku sekundei laikrodžiai sustos ir para bei metai sekunde pailgės. skaityti »

KTU mokslininkų plėtojama matematinė rašysenos analizė: kuo skiriasi Obamos ir jūsų rašysena?

Rašysena nedažnai patenka į „kietųjų“ mokslų tyrimų sritį. Nors internete gausu rašysenos analizės testų, o kai kurios įdarbinimo agentūros šį metodą siūlo potencialių darbuotojų atrankai, išvados retai gali nustebinti objektyviais ir tiksliais apskaičiavimais. Visai kitas dalykas, kai rašyseną tiria matematikai. skaityti »

Barselonos centre – išmaniosios stotelės

Barselonoje pradėjo veikti aštuonios išmaniosios stotelės. Jose įrengti interaktyvūs ekranai, kurie veikia 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą. skaityti »

Mokėjimai širdies ritmu

Kanados pradedančioji įmonė „Bionym“ sukūrė apyrankę, kuri matuoja žmogaus širdies dūžius. skaityti »

BMW, kuris pats suranda vietą ir prisiparkuoja daugiaaukštėje aikštelėje

Las Vegase (JAV) prasidėjusioje „CES 2015“ parodoje Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ pademonstravo naujas automobilių autonominio valdymo galimybes, kurios atvers naują puslapį kelių transporto istorijoje. skaityti »

„Apple“ gavo patentą išmaniajam rašikliui

JAV patentų ir prekių ženklų valdyba išdavė kompanijai „Apple“ patentą išmaniajam elektroniniam rašikliui. skaityti »