Kinai kurs virš automobilių riedantį autobusą

Publikuota: 2015 m. liepos 10 d. penktadienis

Kinijos bendrovė ketina kurti didžiulį, tunelį ant ratuotų kojų primenantį, autobusą, kuris leidžia automobilių eismui vykti tiesiog po keleivių kojomis.

Didžiulė 18 pėdų (5,5 metrų) aukščio transporto priemonė, užimtų dvi kelių eismo juostas. Viename „vagone“ būtų gabenama daugiau nei 300 žmonių, o visame šių autobusų tinkle tuo pačiu metu galėtų važiuoti daugiau nei 1,4 tūkst. keleivių.

Didžiojo autobuso kūrėjai teigia, kad tai yra puiki išeitis siekiant drastiškai sumažinti eismo spūstis (daugiau kaip 30 proc.) perpildytuose Kinijos miestuose, dėl kurių nukenčia visos šalie ekonomika bei gyventojų sveikata.

Kadangi šios viešojo transporto priemonės varikliai dalį energijos gautų iš specialių įkrovos stotelių, o dalimi energijos apsirūpintų iš saulės kolektorių, tai kiekvienas autobusas sutaupytų apie 860 tonų degalų sąnaudų per metus. Tuo tarpu anglies dvideginio išmetimą į orą sumažintų iki 2,64 tūkst. tonų (per metus).

„Pagrindinė didžiųjų autobusu inovacija yra ta, kad jie važiuoja virš automobilių palei viaduką. Pagrindinis šios mašinos pliusas yra – jos efektyvumas, didelis talpumas ir gebėjimas taupyti kelio erdvę“, – apie šią naujovę pasakoja „Shenzhen Hashi Future Parking Equipment“ autobusą kuriančios kompanijos vadovas Song Youzhou.

Vis dėlto, naujosioms keleivių pervežimo priemonėms prireiktų viešojo transporto infrastruktūros pertvarkymo. Kadangi jos gali važiuoti tik specialiais bėgiais arba baltomis linijomis, kurios taptų automatizuotos maršrutų sistemos dalimi ir valdytų autobusų važiavimo kryptį. Bėgiai atsieitų brangiau, bet pasak S. Youzhou, jie transporto efektyvumą padidintų dar 30 procentų.

Inžinieriai taip pat atskleidė, kad ekstremalių situacijų atveju, keleiviai iš transporto priemonės evakuotųsi pasinaudodami pripučiama čiuožykla, labai panašia į keleiviniuose lėktuvuose esančią gelbėjimosi priemonę.

Šių autobusų projektavimas ir infrastruktūros plėtra maždaug 40 kilometrų atkarpai kainuotų apie 500 milijonų juanių (65,24 mln. Eur). Suma išties nemaža, tačiau tai sudaro tik apie 10 proc. tokio paties atstumo požeminio geležinkelio tiesimo išlaidų.

Šį projektą tikimasi įgyvendinti Pekine esančiame Menougou rajone. Kaip teigia kūrėjai, tai įvyks jau artimoje ateityje, nors konkrečios datos dar nėra paskelbtos.

Pristatomąjį vaizdo klipą galite pamatyti čia.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

TRUNK kuprinė nešiojamajam kompiuteriui: aktyvus gyvenimas Tavo kuprinėje!

Aktyviam ir praktiškam miesto žmogui skirtame nešiojamojo kompiuterio krepšyje TRUNK telpa viskas, ko gali prireikti per dieną – nuo nešiojamojo kompiuterio iki sportinės aprangos. skaityti »

Olandijoje – pirmasis pasaulyje elektros energiją gaminantis dviračių takas

Olandijoje nutiestas pirmasis pasaulyje dviračių takas su integruotais saulės elementais, kurie šviesiu paros metu gamina elektros energiją. skaityti »

Pradedama statyti rekordinio dydžio piramidė iš milijono monetų

Lietuvos banko Pinigų muziejuje Vilniuje pradedama statyti monetų piramidė, kuri bus sudaryta iš vieno milijono vieno cento monetų. Tai bus didžiausia pasaulyje piramidė, pastatyta iš monetų. skaityti »

Druskininkuose įžiebtas didžiausias pasaulyje „Like“ simbolis

Lietuva turi dar vieną unikalų turizmo objektą – didžiausią pasaulyje „Like“ simbolį, skirtą socialiniams tinklams. Šis ženklas lapkričio 7 d., įžiebtas ant į geriausių pasaulio slidinėjimo trasų penketuką patenkančios Druskininkų „Snow Arena“ pastato fasado maždaug 50 metrų aukštyje. skaityti »

„Jūros liga“ ir kitos neišpręstos problemos gali gerokai sugadinti virtualios realybės reputaciją

Šiandien pagrindine virtualios realybės varomąja jėga yra kompanija „Oculus VR“. Būtent ji padėjo Samsung sukurti „Gear VR“, leidžiantį „Galaxy Note 4“ savininkams pasinerti į virtualią realybę, tačiau nepertraukiamas seansas gali trukti iki 25 minučių. skaityti »

„Forbes“ pristatė brangiausių 2014 m. prekės ženklų sąrašą

Žurnalas „Forbes“ eilinį kartą įvertino įvairių prekės ženklų kainą, atsižvelgdamas į kompanijų pelningumą ir jų įtaką pasaulyje. skaityti »

Tiksliausias pasaulyje laikrodis: nesustoti 5 mlrd. metų ir fiksuoti juodųjų skylių gravitacines bangas

Jei norėtumėte sužinoti tikslų laiką, jums tektų nukakti į Kolorado valstijoje (JAV) esantį Boulderio miestą. Ten cezio atomų fontanas matuoja oficialų JAV laiką. skaityti »

Moksleiviai nori sekti mokytojus „Facebook“, bet patys sekami būti nenori

80 proc. Lietuvos moksleivių norėtų per socialinius tinklus bendrauti ne tik su savo draugais, bet ir su mokytojais, o taip pat naudoti socialinius tinklus mokymosi procese – tai parodė nemokamų skaitmeninių mokymų pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“ kartu su Lietuvos mokinių parlamentu atlikta apklausa. skaityti »

97 milijonus svarų kainuojantis superkompiuteris numatys orus jūsų kieme

Jungtinės Karalystės Meteorologijos tarnyba paskelbė apie planus kitais metais Ekseteryje pastatyti didžiausią pasaulyje klimato tyrimams skirtą superkompiuterį. skaityti »

„Google“ žemėlapiai apie Vilnių papasakos daugiau nei iki šiol

Žemėlapis – vienas svarbiausių dalykų kiekvienoje kelionėje. Pasaulyje kasmet keliauja milijardas žmonių, o daugiau kaip 5 mln. aplanko ir Lietuvą. Daugelis šių keliautojų žemėlapius nešiojasi tiesiog kišenėje gulinčiame telefone ar kitame išmaniajame prietaise. skaityti »