Kinai kurs virš automobilių riedantį autobusą

Publikuota: 2015 m. liepos 10 d. penktadienis

Kinijos bendrovė ketina kurti didžiulį, tunelį ant ratuotų kojų primenantį, autobusą, kuris leidžia automobilių eismui vykti tiesiog po keleivių kojomis.

Didžiulė 18 pėdų (5,5 metrų) aukščio transporto priemonė, užimtų dvi kelių eismo juostas. Viename „vagone“ būtų gabenama daugiau nei 300 žmonių, o visame šių autobusų tinkle tuo pačiu metu galėtų važiuoti daugiau nei 1,4 tūkst. keleivių.

Didžiojo autobuso kūrėjai teigia, kad tai yra puiki išeitis siekiant drastiškai sumažinti eismo spūstis (daugiau kaip 30 proc.) perpildytuose Kinijos miestuose, dėl kurių nukenčia visos šalie ekonomika bei gyventojų sveikata.

Kadangi šios viešojo transporto priemonės varikliai dalį energijos gautų iš specialių įkrovos stotelių, o dalimi energijos apsirūpintų iš saulės kolektorių, tai kiekvienas autobusas sutaupytų apie 860 tonų degalų sąnaudų per metus. Tuo tarpu anglies dvideginio išmetimą į orą sumažintų iki 2,64 tūkst. tonų (per metus).

„Pagrindinė didžiųjų autobusu inovacija yra ta, kad jie važiuoja virš automobilių palei viaduką. Pagrindinis šios mašinos pliusas yra – jos efektyvumas, didelis talpumas ir gebėjimas taupyti kelio erdvę“, – apie šią naujovę pasakoja „Shenzhen Hashi Future Parking Equipment“ autobusą kuriančios kompanijos vadovas Song Youzhou.

Vis dėlto, naujosioms keleivių pervežimo priemonėms prireiktų viešojo transporto infrastruktūros pertvarkymo. Kadangi jos gali važiuoti tik specialiais bėgiais arba baltomis linijomis, kurios taptų automatizuotos maršrutų sistemos dalimi ir valdytų autobusų važiavimo kryptį. Bėgiai atsieitų brangiau, bet pasak S. Youzhou, jie transporto efektyvumą padidintų dar 30 procentų.

Inžinieriai taip pat atskleidė, kad ekstremalių situacijų atveju, keleiviai iš transporto priemonės evakuotųsi pasinaudodami pripučiama čiuožykla, labai panašia į keleiviniuose lėktuvuose esančią gelbėjimosi priemonę.

Šių autobusų projektavimas ir infrastruktūros plėtra maždaug 40 kilometrų atkarpai kainuotų apie 500 milijonų juanių (65,24 mln. Eur). Suma išties nemaža, tačiau tai sudaro tik apie 10 proc. tokio paties atstumo požeminio geležinkelio tiesimo išlaidų.

Šį projektą tikimasi įgyvendinti Pekine esančiame Menougou rajone. Kaip teigia kūrėjai, tai įvyks jau artimoje ateityje, nors konkrečios datos dar nėra paskelbtos.

Pristatomąjį vaizdo klipą galite pamatyti čia.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Triukšmą Lietuvoje mažins tylioji kelio danga

Europos aplinkos agentūros duomenimis, beveik pusė Europos Sąjungos miestų gyventojų kenčia nuo per didelio triukšmo. Kaip vienas didžiausių jo šaltinių išskiriamas kelių, geležinkelių ir oro transportas. Spręsdami šią problemą Lietuvoje Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai sumodeliavo mūsų šalies klimato sąlygoms pritaikytą tyliąją asfalto dangą. skaityti »

Vilniaus oro uosto aikštelėse – išmani parkavimo sistema

Tarptautinio Vilniaus oro uosto (toliau – TVOU) automobilių stovėjimo aikštelėse nebeliks įvažiavimo bilietų. skaityti »

Moksleivių sukurtas užsklandas apie atliekų rūšiavimą galės atsisiųsti visi norintieji

Visi norintieji atsisiųsti originalias užsklandas savo kompiuterių ekranams galės pasinaudoti geriausiais moksleivių užsklandos konkurso „Aš rūšiuoju elektroniką! O tu?” darbais. skaityti »

Naujame „Auros“ šokio spektaklyje – KTU studento technologinis išradimas

Balandžio 22 dieną festivalio „Jauna muzika“ atidarymo vakarą pradės kompozitoriaus, Kauno technologijos universiteto (KTU) lektoriaus Antano Jasenkos ir Kauno šokio teatro „Aura“ premjerinis spektaklis „Padaryk iš manęs jungiklį“. skaityti »

Bažnytinio paveldo muziejuje pristatoma išmanioji apšvietimo technologija

Bažnytinio paveldo muziejuje (Šv. Mykolo g. 9) balandžio 24 d. 16 val. Vilniaus universiteto Šviesos tyrimų grupė (vadovas – prof. Artūras Žukauskas) pristato patentuotą išmaniąją apšvietimo technologiją. skaityti »

Gydytojas išrašys Jums „knygų receptą“

Londone įgyvendinamas projektas „Gyvenimo mokykla“ (The School of Life) siūlo aplankyti biblioterapijos kursus, kuriuose kiekvienas gaus „knygų receptą”, padėsiantį išgyti nuo blogo literatūrinio skonio. skaityti »

Kompiuterinių žaidimų kūrėjai: „Jau netrukus mus sups virtualus pasaulis“

Oskarą už geriausią scenarijų šiemet pelniusiame filme „Ji“ (angl. „Her“) vaizduojamas ateities pasaulis jau tampa realybe. skaityti »

Sukurta saulės šviesos imitacija

Įsivaizduokite, kad sėdite kambaryje be langų, tačiau jaučiate, kaip veidą glosto saulės spinduliai. Tokią unikalią patirtį siūlo ES finansuojamas projektos „Coelux“, kurio metu siekiama atkurti fizinį ir optinį natūralios šviesos efektą uždarose patalpose. skaityti »

Kinui skirta moneta į gyvenimą palydėta per „Kino pavasarį“

Lietuvos banko į apyvartą išleista 10 litų kolekcinė (proginė) moneta, skirta kinui, pristatyta Vilniuje vykstančiame festivalyje „Kino pavasaris“ dalyvaujant dideliam būriui kino mylėtojų. skaityti »

Savo darbingumą lietuviai kelia kalbindami kolegas ir užkandžiaudami saldumynais

Dirbti efektyviai ir sėkmingai svarbu ir darbuotojams, ir darbdaviams. Tačiau net geriausiam darbuotojui bent retkarčiais tenka kovoti su snauduliu ir dėmesio išsiblaškymu. 33 proc. dirbančių lietuvių apimti snaudulio jį malšina kava ir energiniais gėrimais, 25 proc. prasiblaškyti bando kalbindami kolegas, 13 proc. – naršydami socialiniuose tinkluose, dešimtadalis – užkandžiaudami. Tokius duomenis atskleidė kovo pradžioje rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta 1GO Lietuvos darbuotojų apklausa. skaityti »