Kinijoje į gatves išriedėjo pirmieji pasaulyje „beūsiai“ troleibusai

Publikuota: 2015 m. birželio 3 d. trečiadienis

Kinijoje buvo pristatyti pirmieji pasaulyje neįtikėtinai efektyviai energiją kaupiantys troleibusai. Pagrindinė šių transporto priemonių technologija yra superkondensatoriai, patalpinti į 18 ir 12 metrų ilgio greituosius (BRT – angl. „bus rapid transit“) autobusus.

Geriausia, kad taikant šią technologiją tradiciniai troleibusų „ūsai“ yra nebereikalingi. Juos pakeitė panašaus principo, tačiau trumpalaikiai energijos kabeliai, kurie transporto priemonę visiškai įkrauna vos per 30 sekundžių (sulipant ir išlipant keleiviams). Iki kito energijos papildymo troleibusas gali nuvažiuoti daugiau nei 5 km ir dar apie 80 proc. elektros energijos pasigaminti stabdymo metu. Toks veikimo principas įmanomas tik dėl naujųjų superkondensatorių (arba kondensatorinių energijos kaupiklių).

Kinijos vyriausioji viešojo transporto specialistė Angela Baby teigia, kad superkondensatorius yra dar nauja, bet sparčiai populiarėjanti technologija: „Ji pasižymi aukštu saugumo lygiu, nes susideda iš anglies medžiagos, kuri kaupia energiją fizinės adsorbcijos būdu, o ne dėl vykstančių cheminių reakcijų. Kondensatorius gali būti įkrautas daugiau nei 1 mln. kartų, todėl tarnauja mažiausiai 12 metų. Jis puikiai prisitaiko ir prie įvairių klimatinių sąlygų – ištveria nuo -40 iki +65 laipsnių Celsijaus temperatūrą. Maža to, įkrovimo laiko, tarnavimo trukmės ir saugos atžvilgiu jis smarkiai lenkia ličio jonų baterijas. Visa tai lėmė vis platesnį superkondensatorių taikymą visame pasaulyje“.

Yra žinoma, kad šiuo metu rinkoje paplitusioms rūgštinėms, ličio ir vandenilio kuro baterijoms įkrauti prireikia daugiau nei 10 minučių ar net valandų! Jų maksimalus pakrovimų skaičius tesiekia 30 tūkst. kartų. Taip pat šios baterijos ištveria labai mažo diapazono temperatūrų skirtumus. Akivaizdu, kad naujasis kondensatorius savo savybėmis gerokai pranoksta pirmtakes. Maža to, jį galima pritaikyti ne tik transporto priemonėse, bet ir karinėje, atsinaujinančios energetikos ar kitose srityse.

Į Kinijos gatves išriedėjusioje 18 metrų transporto priemonėje yra 42 sėdimos vietos ir dar dukart tiek stovimų. 12 vietų troleibuse yra kiek mažiau – 24 vietos. Tiesa, yra ir 18 metrų įprastų troleibusų su „ūsais“. Visų grindys ir durys pritaikytos negalią turintiems žmonėms. Vis dėlto, šios transporto priemonės yra platesnės ir aukštesnės už įprastus autobusus bei troleibusus, nes be erdvės keleiviams, jų gale patalpintos ir superkondensatoriaus dėžės. Vadinasi, tokioms transporto priemonėms reikia ir platesnio kelio.

Naujųjų Kinijos troleibusų linijos ilgis – 10,2 km. Ji nutiesta centrinėje Ningbo mieste Kinijoje, Yinzhou provincijoje. Šis maršrutas jungia 23 stoteles, troleibusas gali būti įkrautas keturiose iš jų. Vyriausiasis šio projekto inžinierius He Anqing teigia, kad pirmoji troleibusų linija bus išbandoma 3–5 mėnesius, po kurių pradės darbą visu pajėgumu. Ateityje Ningbo gatvėse pasirodys apie 1200 šių transporto priemonių.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

„Microsoft“ mokys pažinti gėles

Kompanija „Microsoft“, bendradarbiaudama su kinų botanikais, kuria programą, kuri atpažintų augalus iš jų nuotraukų. skaityti »

Olimpiados dalyviams dovanų – olimpinės monetos

Į olimpines žaidynes Brazilijoje išvykstantiems mūsų šalies plaukikams Lietuvos bankas padovanojo pirmąsias olimpinės serijos monetas. skaityti »

Kuriama programa, piešinius paverčianti nuotraukomis

Olandijos Neimegeno universiteto neurobiologai šiuo metu kuria neuroninį tinklą, kuris gebėtų nupieštus eskizus paversti nuotraukomis. skaityti »

Pristatytas išmaniausias pasaulyje dviratis

Bendrovė „Volata Cycles“ išleido patį išmaniausią pasaulyje dviratį. Jo pagrindą sudaro palengvintas aliuminio rėmas ir platesnė nei įprastiniuose modeliuose anglies pluošto šakė. Tai leidžia įdėti platesnius ratus ir padidinti pravažumą. skaityti »

Patarimai „Pokemon Go“ gerbėjams: kaip taupyti telefono bateriją

Pasaulis kraustosi iš proto dėl naujojo žaidimo „Pokemon Go“, mušančio populiarumo rekordus. Jeigu savo išmaniajame telefone jau bandėte pagauti pokemoną ir jūs, turėjote pastebėti, kad ši pramoga įrenginio bateriją iškrauna labai greitai. skaityti »

Susimokėti už viešojo transporto bilietą galima ir nagais

Londono dizainerė Liusi Devis sukūrė unikalų manikiūrą, leidžiantį atsiskaityti už paslaugas. skaityti »

Mokslininkai išmokė robotą vaikščioti žmogiškai

Džordžijos technologijos instituto mokslininkai sukūrė robotą DURUS, kuris geba eiti tiksliai taip, kaip žmogus. skaityti »

Telefoną įkraus užrašų knygelė

Amerikiečių bendrovė „Solar Shtick“ pristatė bloknotą „Powerbook“ su Saulės elementais. skaityti »

Eksperimentas parodė, kad vyrai nepaleidžia savo telefonų iš rankų

Moterys gali dvigubai ilgiau išsiversti be telefono, tačiau nei vieni, nei kiti neišlaukia nė minutės. skaityti »

Žmogaus oda taps monitoriumi?

Japonijos mokslininkų grupė, vadovaujama profesoriaus Takao Somea, sukūrė itin ploną ir lankstų ekraną, tvirtinamą prie žmogaus odos. skaityti »