Kinijoje į gatves išriedėjo pirmieji pasaulyje „beūsiai“ troleibusai

Publikuota: 2015 m. birželio 3 d. trečiadienis

Kinijoje buvo pristatyti pirmieji pasaulyje neįtikėtinai efektyviai energiją kaupiantys troleibusai. Pagrindinė šių transporto priemonių technologija yra superkondensatoriai, patalpinti į 18 ir 12 metrų ilgio greituosius (BRT – angl. „bus rapid transit“) autobusus.

Geriausia, kad taikant šią technologiją tradiciniai troleibusų „ūsai“ yra nebereikalingi. Juos pakeitė panašaus principo, tačiau trumpalaikiai energijos kabeliai, kurie transporto priemonę visiškai įkrauna vos per 30 sekundžių (sulipant ir išlipant keleiviams). Iki kito energijos papildymo troleibusas gali nuvažiuoti daugiau nei 5 km ir dar apie 80 proc. elektros energijos pasigaminti stabdymo metu. Toks veikimo principas įmanomas tik dėl naujųjų superkondensatorių (arba kondensatorinių energijos kaupiklių).

Kinijos vyriausioji viešojo transporto specialistė Angela Baby teigia, kad superkondensatorius yra dar nauja, bet sparčiai populiarėjanti technologija: „Ji pasižymi aukštu saugumo lygiu, nes susideda iš anglies medžiagos, kuri kaupia energiją fizinės adsorbcijos būdu, o ne dėl vykstančių cheminių reakcijų. Kondensatorius gali būti įkrautas daugiau nei 1 mln. kartų, todėl tarnauja mažiausiai 12 metų. Jis puikiai prisitaiko ir prie įvairių klimatinių sąlygų – ištveria nuo -40 iki +65 laipsnių Celsijaus temperatūrą. Maža to, įkrovimo laiko, tarnavimo trukmės ir saugos atžvilgiu jis smarkiai lenkia ličio jonų baterijas. Visa tai lėmė vis platesnį superkondensatorių taikymą visame pasaulyje“.

Yra žinoma, kad šiuo metu rinkoje paplitusioms rūgštinėms, ličio ir vandenilio kuro baterijoms įkrauti prireikia daugiau nei 10 minučių ar net valandų! Jų maksimalus pakrovimų skaičius tesiekia 30 tūkst. kartų. Taip pat šios baterijos ištveria labai mažo diapazono temperatūrų skirtumus. Akivaizdu, kad naujasis kondensatorius savo savybėmis gerokai pranoksta pirmtakes. Maža to, jį galima pritaikyti ne tik transporto priemonėse, bet ir karinėje, atsinaujinančios energetikos ar kitose srityse.

Į Kinijos gatves išriedėjusioje 18 metrų transporto priemonėje yra 42 sėdimos vietos ir dar dukart tiek stovimų. 12 vietų troleibuse yra kiek mažiau – 24 vietos. Tiesa, yra ir 18 metrų įprastų troleibusų su „ūsais“. Visų grindys ir durys pritaikytos negalią turintiems žmonėms. Vis dėlto, šios transporto priemonės yra platesnės ir aukštesnės už įprastus autobusus bei troleibusus, nes be erdvės keleiviams, jų gale patalpintos ir superkondensatoriaus dėžės. Vadinasi, tokioms transporto priemonėms reikia ir platesnio kelio.

Naujųjų Kinijos troleibusų linijos ilgis – 10,2 km. Ji nutiesta centrinėje Ningbo mieste Kinijoje, Yinzhou provincijoje. Šis maršrutas jungia 23 stoteles, troleibusas gali būti įkrautas keturiose iš jų. Vyriausiasis šio projekto inžinierius He Anqing teigia, kad pirmoji troleibusų linija bus išbandoma 3–5 mėnesius, po kurių pradės darbą visu pajėgumu. Ateityje Ningbo gatvėse pasirodys apie 1200 šių transporto priemonių.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanioji apyrankė iš el. popieriaus

Sukurta išmanioji apyrankė „Eyecatcher“, kuri, pasak gamintojų, gali neįkrauta veikti metus. Apyrankė pagaminta iš elektroninio popieriaus, kuris ekonomiškai eikvoja energiją. skaityti »

„Nissan“ sukūrė automobilį socialinių tinklų gerbėjams

Naujojo „Nissan“ automobilio „Teatro for Dayz“ viduje įtaisyti jutikliniai ekranai – ne tik automobilio priekyje, bet ir prie kiekvienos sėdynės. skaityti »

Sukurta akimis valdoma dirbtinė ranka

Aldo Faizal, dirbantis Imperatoriškame koledže Londone, sukūrė robotą-dailininką, kurį žmogus gali valdyti akimis. Robotas tėra mechaninė ranka, į kurią įdiegta žvilgsnio sekimo sistema. skaityti »

„Apple“ sukūrė žiedą, palaikantį NFC technologiją

Kompanija „Apple“ sukūrė NFC (angl. Near field communication) žiedo koncepciją, kuri leis naudotojams atlikti mokėjimus naudojantis šiuo įrenginiu. skaityti »

„Amazon“ kurjeriais galės tapti vairuotojai ir pėstieji

Elektroninė parduotuvė „Amazon“ nusprendė, kad prekių pristatymas gali būti spartesnis, jei tam bus panaudotas įvairus transportas ir paprasti žmonės, pakeliui užnešantys prekes. skaityti »

6 britai iš 10 nežino, kas pavaizduotas ant nacionalinės valiutos

Portalas Quidco apklausė 2 tūkst. Didžiosios Britanijos gyventojų bandydamas išsiaiškinti, ar jie žino, kas pavaizduota ant 5, 10, 20 ir 50 svarų sterlingų banknotų. skaityti »

Trakai – tarp 10 įspūdingiausių senovinių pasaulio vietovių

Puiki žinia – keliautojų bendruomenė „Places to See in Your Lifetime“ senąją Lietuvos sostinę Trakus įtraukė tarp 10 pačių įspūdingiausių pasaulio senovinių miestų ir miestelių. skaityti »

Keletas faktų apie istorines asmenukes

Asmenukės atrodo kaip modernus reiškinys ne veltui — tai tiesioginis nuolat tobulėjančių technologijų produktas. Mobiliųjų telefonų kameromis dabar lengviau, nei bet kada, padaryti savo nuotrauką. skaityti »

Virtualiosios realybės įspūdį sustiprins išmanioji apyrankė

Japonijoje, Tokijo universitete, sukurta apyrankė, imituojanti prisilietimą prie virtualiosios realybės daiktų. Ant rankos tvirtinama „UnlimitedHand“ apyrankė gali išjudinti raumenis panaudojant elektrostimuliaciją. skaityti »

„AmazFit“ – sveiką gyvenseną matuojantis papuošalas

Kinijos išmaniųjų įrenginių gamintoja „Xiaomi“ sukūrė žmogaus veiklos sekimo prietaisą „AmazFit“. skaityti »