Kinijoje į gatves išriedėjo pirmieji pasaulyje „beūsiai“ troleibusai

Publikuota: 2015 m. birželio 3 d. trečiadienis

Kinijoje buvo pristatyti pirmieji pasaulyje neįtikėtinai efektyviai energiją kaupiantys troleibusai. Pagrindinė šių transporto priemonių technologija yra superkondensatoriai, patalpinti į 18 ir 12 metrų ilgio greituosius (BRT – angl. „bus rapid transit“) autobusus.

Geriausia, kad taikant šią technologiją tradiciniai troleibusų „ūsai“ yra nebereikalingi. Juos pakeitė panašaus principo, tačiau trumpalaikiai energijos kabeliai, kurie transporto priemonę visiškai įkrauna vos per 30 sekundžių (sulipant ir išlipant keleiviams). Iki kito energijos papildymo troleibusas gali nuvažiuoti daugiau nei 5 km ir dar apie 80 proc. elektros energijos pasigaminti stabdymo metu. Toks veikimo principas įmanomas tik dėl naujųjų superkondensatorių (arba kondensatorinių energijos kaupiklių).

Kinijos vyriausioji viešojo transporto specialistė Angela Baby teigia, kad superkondensatorius yra dar nauja, bet sparčiai populiarėjanti technologija: „Ji pasižymi aukštu saugumo lygiu, nes susideda iš anglies medžiagos, kuri kaupia energiją fizinės adsorbcijos būdu, o ne dėl vykstančių cheminių reakcijų. Kondensatorius gali būti įkrautas daugiau nei 1 mln. kartų, todėl tarnauja mažiausiai 12 metų. Jis puikiai prisitaiko ir prie įvairių klimatinių sąlygų – ištveria nuo -40 iki +65 laipsnių Celsijaus temperatūrą. Maža to, įkrovimo laiko, tarnavimo trukmės ir saugos atžvilgiu jis smarkiai lenkia ličio jonų baterijas. Visa tai lėmė vis platesnį superkondensatorių taikymą visame pasaulyje“.

Yra žinoma, kad šiuo metu rinkoje paplitusioms rūgštinėms, ličio ir vandenilio kuro baterijoms įkrauti prireikia daugiau nei 10 minučių ar net valandų! Jų maksimalus pakrovimų skaičius tesiekia 30 tūkst. kartų. Taip pat šios baterijos ištveria labai mažo diapazono temperatūrų skirtumus. Akivaizdu, kad naujasis kondensatorius savo savybėmis gerokai pranoksta pirmtakes. Maža to, jį galima pritaikyti ne tik transporto priemonėse, bet ir karinėje, atsinaujinančios energetikos ar kitose srityse.

Į Kinijos gatves išriedėjusioje 18 metrų transporto priemonėje yra 42 sėdimos vietos ir dar dukart tiek stovimų. 12 vietų troleibuse yra kiek mažiau – 24 vietos. Tiesa, yra ir 18 metrų įprastų troleibusų su „ūsais“. Visų grindys ir durys pritaikytos negalią turintiems žmonėms. Vis dėlto, šios transporto priemonės yra platesnės ir aukštesnės už įprastus autobusus bei troleibusus, nes be erdvės keleiviams, jų gale patalpintos ir superkondensatoriaus dėžės. Vadinasi, tokioms transporto priemonėms reikia ir platesnio kelio.

Naujųjų Kinijos troleibusų linijos ilgis – 10,2 km. Ji nutiesta centrinėje Ningbo mieste Kinijoje, Yinzhou provincijoje. Šis maršrutas jungia 23 stoteles, troleibusas gali būti įkrautas keturiose iš jų. Vyriausiasis šio projekto inžinierius He Anqing teigia, kad pirmoji troleibusų linija bus išbandoma 3–5 mėnesius, po kurių pradės darbą visu pajėgumu. Ateityje Ningbo gatvėse pasirodys apie 1200 šių transporto priemonių.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Greičiausias sportinis dviratis, kurio registruoti varžyboms niekada neleis

Sportinių dviračių dizaino parametrus griežtai kontroliuoja Tarptautinė dviračių sporto sąjunga – pasaulinė dviračių sporto organizacija. Jei ne tos taisyklės, sportiniai dviračiai galėtų atrodyti kitaip. skaityti »

„London Fashion Week“ metu „Visa“ pristatė mokėjimų naujoves

„London Fashion Week“ metu buvo pristatyti pirmieji mokėjimo sistemos „Visa“ pasirodymo mados rinkoje rezultatai. skaityti »

Sukurtos ausinės, nedengiančios ausų

Islandijos dizaino studija „Studio Banana” sukūrė „Batband“ ausines, kurios nedengia ausų. skaityti »

Ką savo telefone laiko tikras krepšinio gerbėjas?

Ką daryti, jei darbo metu vykstančių rungtynių pamatyti nepavyksta, arba, jei dingus elektrai visi planai smagiai praleisti vakarą prie televizoriaus žlunga? skaityti »

Ateitis – kūdikio vežimėlis su oro filtru?

Dailės akademijos industrinio dizaino studentas Dominykas Budinas sukūrė „Oro skydą“ – kūdikio vežimėlis su oro filtru, apsaugančiu nuo užteršto oro, – ir tapo tarptautinio dizaino konkurso „Electrolux“ dizaino laboratorija vienu iš šešių finalininkų. skaityti »

Vandens švarą užtikrins knyga-filtras

Karnegio universiteto daktaras Teri Dankovich išrado vandens valymo knygą, kurios vienas puslapis gali išvalyti iki 100 litrų vandens, o visos tokios knygos užtektų 4-eriems metams. skaityti »

Naujas išradimas – mikrotermometras, tiksliai matuojantis ypač žemas temperatūras

Fizikai iš Aalto, Kopenhagos ir Bazelio universitetų sukūrė miniatiūrinį termometrą, kuriuo galima matuoti temperatūras iki 7 milikelvinų (mK). skaityti »

„Google“ kovos už tobulus kelius

„Google“ užpatentavo technologiją, kuri patobulins kelių žemėlapius, nurodydama kelių būklę. skaityti »

Gineso rekordai: Lietuvos banko Pinigų muziejaus milijono centų piramidė – didžiausia pasaulyje

Pasaulio Gineso rekordų knygos sudarytojai patvirtino, kad Lietuvos banko Pinigų muziejuje Vilniuje stovi didžiausia piramidė iš 1 milijono 935 centų. skaityti »

JAV švietimo įstaigos mokys apie virtualias valiutas

Jungtinėse Amerikose Valstijose veikiantys koledžai ir universitetai pradėjo rengti savo studentams mokymus apie virtualias valiutas, tarp jų ir bitkoinus. skaityti »