Kompiuterinių žaidimų kūrėjai: „Jau netrukus mus sups virtualus pasaulis“

Publikuota: 2014 m. balandžio 8 d. antradienis

Oskarą už geriausią scenarijų šiemet pelniusiame filme „Ji“ (angl. „Her“) vaizduojamas ateities pasaulis jau tampa realybe. Virtualus pasaulis pradeda išaugti kompiuterių ir išmaniųjų telefonų marškinėlius ir keliasi į mus supančią aplinką. Taip teigia Kauno technologijos universitete (KTU) surengtos festivalio „Info Show“ konferencijos „Žaidimų virtuvė“ dalyviai.

„Šiandien gyvename mobiliųjų technologijų pasaulyje, interneto epochoje. Tačiau jau po penkerių metų jos (virtualios technologijos – red. past.) ateis į visą mus supantį pasaulį: jas montuosime į grindis, sienas, visą aplinką. Technologijos tobulėja ir keičiasi kiekvieną dieną“, – teigė medijų laboratorijos „Gluk Media“ įkūrėjų Bartas Polanskis.

Dvyliktą kartą surengto festivalio „Info Show“ konferencijoje „Žaidimų virtuvė“ B. Polanskis  pasakojo apie audiovizualines skaitmenines technologijas. Pranešimus apie žaidimų kūrimą, jų rinką ir perspektyvas taip pat skaitė žurnalo „GameOn“ redaktorius Artūras Rumiancevas, didžiausios Lietuvoje žaidimų kūrėjų kompanijos „Nordcurrent“ projektų vadovas Tomas Jakubauskas, neseniai įsteigtos Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius.

Mokslinė fantastika virsta realybe

B. Polanskis audiovizualinėmis technologijomis susižavėjo studijuodamas universitete. Rašydamas bakalaurinį darbą, troleibuse esančioje informacinėje bėgančioje eilutėje jis parašė: „Aš nusipirkau automobilį ir daugiau nebevažinėsiu troleibusu“. Vaikinas taip bandė įtraukti keleivius į žaidimą, stebėjo jų reakciją.

Jis pasakojo visada žavėjęsis socialiniu menu, viešos aplinkos poveikiu žmogui, kai pagrindiniu žaidimo veikėju tampa ne prie kompiuterio sėdintis žaidėjas, o atsitiktinis praeivis ar renginio dalyvis, kurį į žaidimą įtraukia jį supančioje aplinkoje „užkabinęs“ vaizdas, garsas.

„Dar mokydamasis mokykloje pradėjau rinkti nepažįstamų žmonių nuotraukas. Kurdavau jų personažus. Sugalvodavau vardus, profesijas, jų gyvenimų istorijas, nors žinojau, kad  niekada su jais nesusitiksiu“, – kelio į audiovizualines technologijas pradžią atsiminė B. Polanskis.

„Hyundai“ teleportacijos stotelė,  formą keičiantys baldai, planšetiniais kompiuteriais valdomas muzikiniu instrumentu virtęs namas, SMS žinutėmis valdomas pastatas – tai tik keli Minske, Vilniuje, Rygoje, JAV įgyvendinti „Gluk Media“ audiovizualinių technologijų projektai.

B. Polanskis įsitikinęs, kad tokie projektai netrukus taps ne proginiais renginiais, o mūsų kasdienybe, kai einant gatve su mumis bendraus mus supanti aplinka.

Žmogus – žaidimo dalis

Su B. Polanskiu sutinka ir A. Rumiancevas, pabrėžęs, kad visi esame žaidėjai – ir vaikai, ir suaugusieji, o žaidimų ateitis – kuo didesnis jų interaktyvumas, stengiantis žaidimizuoti visas gyvenimo sritis, žmogų paverčiant žaidimo dalimi.

Pranešimą „Ar žaidimų industrija jau subrendo?“ skaitęs „GameOn“ žurnalo redaktorius sakė, kad, įvairias skaičiavimais, pasaulinė žaidimų rinka viršija 100 mlrd. JAV dolerių, todėl galima drąsiai teigti, kad kompiuterinių žaidimų rinka yra visiškai subrendusi

„Socialiniai tinklai taip pat stengiasi vartotojus įtraukti žaidimą, nes žaisti mėgsta visi. Įrodyta, kad visi žmonės gimsta būdami geimeriais. Vaikai, ypač – iki 5-6 metų amžiaus, viską išmoksta žaisdami. Tik vėliau žaidimas yra nuslopinamas, pavyzdžiui, vaikui neleidžiama iš plastikinių kokteilių šiaudelių statyti Eifelio bokštą“, – svarstė A. Rumiancevas.

Geri programuotojai, prasti pardavėjai

„Žaidimų virtuvės“ pranešėjai džiaugėsi, kad pradėti kurti kompiuterinius žaidimus yra sudarytos puikios sąlygos tokiose vietose kaip startuolių inkubatorius KTU „Startup Space“, tačiau žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra vis dar labai susiskaldę ir dirba kiekvienas sau.

G. Tarasevičius tikisi, kad neseniai įkurta Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija suvienys profesionalus ir mėgėjus žaidimų kūrėjus bei paskatins mūsų šalies verslininkus investuoti į šią kasmet augančią rinką. 

„Dabar kiekvienas gali sukurti žaidimą. Dar prieš 15 metų tai atrodė nerealu. Tačiau visi žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra susiskaldę, nenori skleisti apie save informacijos, todėl studentai nežino, kaip į šią rinką įsilieti, kaip įgyti patirties“, – sakė G. Tarasevičius.

Jo teigimu, lietuviai yra geri programuotojai, dizaineriai, tačiau nemoka sukurto žaidimo parduoti.

Šaltinis: ktu.edu
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Kodėl planšetinis kompiuteris senjorui yra puiki dovanos idėja?

Norite senjorui padovanoti iš tikrųjų naudingą daiktą, bet jau pavargote sukti galvą? Reikia, kad tai būtų puikus pagalbininkas kasdienybėje, gerai būtų, kad turėtų naudos sveikatai ir apskritai kažkas tokio, ko Jūsų senjoras dar nėra turėjęs, bet jam praverstų? skaityti »

Kosminis sieninis kalendorius 2016-iesiems – „Year ir Space“

Legendinis kalendorius, kurį Steve Cariddi ir Planetary Society (šviesaus atminimo Carlo Sagano iniciatyva) leidžia jau daugiau kaip 20 metų, pasirodys ir 2016-aisiais. skaityti »

Pamiršai išjungti lygintuvą? Išjunk jį per telefoną

Lygintuvą „Redmond SkyIron“ galima išjungti per programėlę išmaniajame telefone arba planšetiniame kompiuteryje iš bet kurio pasaulio krašto. Beje, tokiu būdu įjungti lygintuvo nepavyks, nes tai būtų nesaugu. skaityti »

Keletas įdomių faktų apie bankus

Nors bankų šalimi laikoma Šveicarija, pirmasis bankas duris atvėrė 1584 metais Venecijoje. Vėliau bankai atidaryti ir kitose Europos šalyse. skaityti »

„Deutsche Bank“ pristatė robotą-konsultantą

Kol kontroliuojančios institucijos diskutuoja apie tai, kaip bus reguliuojama automatizuotų finansinių paslaugų rinka, Vokietijos „Deutsche Bank“ savo konsultantus ima keisti robotais. skaityti »

„Amazon“ kuria išplėstosios realybės technologiją be akinių

„Amazon“ planuoja kurti naują išplėstosios realybės technologiją, kai nereikės naudotis jokiais dėvimaisiais įrenginiais – nei akiniais, nei šalmu. skaityti »

Pirmą kartą Lietuvoje – „Samsung“ telefonams skirti „Swarovski” aksesuarai

Technologijų lyderis „Samsung Electronics“ ir papuošalų gamintojas „Swarovski“ pristatė naują prašmatnią kristalais puoštų dėklų kolekciją „Swarowski for Samsung“. skaityti »

Kosta Rikoje atidaryti bankų padaliniai moterims

Kosta Rikos valstybinis bankas „Banca Kristal“ skyrė 10 mln. JAV dolerių naujai koncepcijai plėtoti. Jos tikslas – atidaryti atskirų banko padalinių, skirtų tik moterims. skaityti »

Sukurtas telefonas, kurį galima išplauti su muilu

Japonų bendrovė „Kyocera“ pristatė išmanųjį telefoną, kuris nebijo net karšto vandens. Modelį „Digno Rafre“ galima išplauti su muilu. skaityti »

Kaip išspręsti Rubiko kubą per 5 sekundes?

Keturiolikmetis Lucas Etter pasiekė naują klasikinio Rubiko kubo rekordą Clarksville'yje, Marylande, JAV, išspręsdamas sumaišytą kubą per 4,904 sekundes. skaityti »