Kompiuterinių žaidimų kūrėjai: „Jau netrukus mus sups virtualus pasaulis“

Publikuota: 2014 m. balandžio 8 d. antradienis

Oskarą už geriausią scenarijų šiemet pelniusiame filme „Ji“ (angl. „Her“) vaizduojamas ateities pasaulis jau tampa realybe. Virtualus pasaulis pradeda išaugti kompiuterių ir išmaniųjų telefonų marškinėlius ir keliasi į mus supančią aplinką. Taip teigia Kauno technologijos universitete (KTU) surengtos festivalio „Info Show“ konferencijos „Žaidimų virtuvė“ dalyviai.

„Šiandien gyvename mobiliųjų technologijų pasaulyje, interneto epochoje. Tačiau jau po penkerių metų jos (virtualios technologijos – red. past.) ateis į visą mus supantį pasaulį: jas montuosime į grindis, sienas, visą aplinką. Technologijos tobulėja ir keičiasi kiekvieną dieną“, – teigė medijų laboratorijos „Gluk Media“ įkūrėjų Bartas Polanskis.

Dvyliktą kartą surengto festivalio „Info Show“ konferencijoje „Žaidimų virtuvė“ B. Polanskis  pasakojo apie audiovizualines skaitmenines technologijas. Pranešimus apie žaidimų kūrimą, jų rinką ir perspektyvas taip pat skaitė žurnalo „GameOn“ redaktorius Artūras Rumiancevas, didžiausios Lietuvoje žaidimų kūrėjų kompanijos „Nordcurrent“ projektų vadovas Tomas Jakubauskas, neseniai įsteigtos Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius.

Mokslinė fantastika virsta realybe

B. Polanskis audiovizualinėmis technologijomis susižavėjo studijuodamas universitete. Rašydamas bakalaurinį darbą, troleibuse esančioje informacinėje bėgančioje eilutėje jis parašė: „Aš nusipirkau automobilį ir daugiau nebevažinėsiu troleibusu“. Vaikinas taip bandė įtraukti keleivius į žaidimą, stebėjo jų reakciją.

Jis pasakojo visada žavėjęsis socialiniu menu, viešos aplinkos poveikiu žmogui, kai pagrindiniu žaidimo veikėju tampa ne prie kompiuterio sėdintis žaidėjas, o atsitiktinis praeivis ar renginio dalyvis, kurį į žaidimą įtraukia jį supančioje aplinkoje „užkabinęs“ vaizdas, garsas.

„Dar mokydamasis mokykloje pradėjau rinkti nepažįstamų žmonių nuotraukas. Kurdavau jų personažus. Sugalvodavau vardus, profesijas, jų gyvenimų istorijas, nors žinojau, kad  niekada su jais nesusitiksiu“, – kelio į audiovizualines technologijas pradžią atsiminė B. Polanskis.

„Hyundai“ teleportacijos stotelė,  formą keičiantys baldai, planšetiniais kompiuteriais valdomas muzikiniu instrumentu virtęs namas, SMS žinutėmis valdomas pastatas – tai tik keli Minske, Vilniuje, Rygoje, JAV įgyvendinti „Gluk Media“ audiovizualinių technologijų projektai.

B. Polanskis įsitikinęs, kad tokie projektai netrukus taps ne proginiais renginiais, o mūsų kasdienybe, kai einant gatve su mumis bendraus mus supanti aplinka.

Žmogus – žaidimo dalis

Su B. Polanskiu sutinka ir A. Rumiancevas, pabrėžęs, kad visi esame žaidėjai – ir vaikai, ir suaugusieji, o žaidimų ateitis – kuo didesnis jų interaktyvumas, stengiantis žaidimizuoti visas gyvenimo sritis, žmogų paverčiant žaidimo dalimi.

Pranešimą „Ar žaidimų industrija jau subrendo?“ skaitęs „GameOn“ žurnalo redaktorius sakė, kad, įvairias skaičiavimais, pasaulinė žaidimų rinka viršija 100 mlrd. JAV dolerių, todėl galima drąsiai teigti, kad kompiuterinių žaidimų rinka yra visiškai subrendusi

„Socialiniai tinklai taip pat stengiasi vartotojus įtraukti žaidimą, nes žaisti mėgsta visi. Įrodyta, kad visi žmonės gimsta būdami geimeriais. Vaikai, ypač – iki 5-6 metų amžiaus, viską išmoksta žaisdami. Tik vėliau žaidimas yra nuslopinamas, pavyzdžiui, vaikui neleidžiama iš plastikinių kokteilių šiaudelių statyti Eifelio bokštą“, – svarstė A. Rumiancevas.

Geri programuotojai, prasti pardavėjai

„Žaidimų virtuvės“ pranešėjai džiaugėsi, kad pradėti kurti kompiuterinius žaidimus yra sudarytos puikios sąlygos tokiose vietose kaip startuolių inkubatorius KTU „Startup Space“, tačiau žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra vis dar labai susiskaldę ir dirba kiekvienas sau.

G. Tarasevičius tikisi, kad neseniai įkurta Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija suvienys profesionalus ir mėgėjus žaidimų kūrėjus bei paskatins mūsų šalies verslininkus investuoti į šią kasmet augančią rinką. 

„Dabar kiekvienas gali sukurti žaidimą. Dar prieš 15 metų tai atrodė nerealu. Tačiau visi žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra susiskaldę, nenori skleisti apie save informacijos, todėl studentai nežino, kaip į šią rinką įsilieti, kaip įgyti patirties“, – sakė G. Tarasevičius.

Jo teigimu, lietuviai yra geri programuotojai, dizaineriai, tačiau nemoka sukurto žaidimo parduoti.

Šaltinis: ktu.edu
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanioji apyrankė iš el. popieriaus

Sukurta išmanioji apyrankė „Eyecatcher“, kuri, pasak gamintojų, gali neįkrauta veikti metus. Apyrankė pagaminta iš elektroninio popieriaus, kuris ekonomiškai eikvoja energiją. skaityti »

„Nissan“ sukūrė automobilį socialinių tinklų gerbėjams

Naujojo „Nissan“ automobilio „Teatro for Dayz“ viduje įtaisyti jutikliniai ekranai – ne tik automobilio priekyje, bet ir prie kiekvienos sėdynės. skaityti »

Sukurta akimis valdoma dirbtinė ranka

Aldo Faizal, dirbantis Imperatoriškame koledže Londone, sukūrė robotą-dailininką, kurį žmogus gali valdyti akimis. Robotas tėra mechaninė ranka, į kurią įdiegta žvilgsnio sekimo sistema. skaityti »

„Apple“ sukūrė žiedą, palaikantį NFC technologiją

Kompanija „Apple“ sukūrė NFC (angl. Near field communication) žiedo koncepciją, kuri leis naudotojams atlikti mokėjimus naudojantis šiuo įrenginiu. skaityti »

„Amazon“ kurjeriais galės tapti vairuotojai ir pėstieji

Elektroninė parduotuvė „Amazon“ nusprendė, kad prekių pristatymas gali būti spartesnis, jei tam bus panaudotas įvairus transportas ir paprasti žmonės, pakeliui užnešantys prekes. skaityti »

6 britai iš 10 nežino, kas pavaizduotas ant nacionalinės valiutos

Portalas Quidco apklausė 2 tūkst. Didžiosios Britanijos gyventojų bandydamas išsiaiškinti, ar jie žino, kas pavaizduota ant 5, 10, 20 ir 50 svarų sterlingų banknotų. skaityti »

Trakai – tarp 10 įspūdingiausių senovinių pasaulio vietovių

Puiki žinia – keliautojų bendruomenė „Places to See in Your Lifetime“ senąją Lietuvos sostinę Trakus įtraukė tarp 10 pačių įspūdingiausių pasaulio senovinių miestų ir miestelių. skaityti »

Keletas faktų apie istorines asmenukes

Asmenukės atrodo kaip modernus reiškinys ne veltui — tai tiesioginis nuolat tobulėjančių technologijų produktas. Mobiliųjų telefonų kameromis dabar lengviau, nei bet kada, padaryti savo nuotrauką. skaityti »

Virtualiosios realybės įspūdį sustiprins išmanioji apyrankė

Japonijoje, Tokijo universitete, sukurta apyrankė, imituojanti prisilietimą prie virtualiosios realybės daiktų. Ant rankos tvirtinama „UnlimitedHand“ apyrankė gali išjudinti raumenis panaudojant elektrostimuliaciją. skaityti »

„AmazFit“ – sveiką gyvenseną matuojantis papuošalas

Kinijos išmaniųjų įrenginių gamintoja „Xiaomi“ sukūrė žmogaus veiklos sekimo prietaisą „AmazFit“. skaityti »