Kompiuterinių žaidimų kūrėjai: „Jau netrukus mus sups virtualus pasaulis“

Publikuota: 2014 m. balandžio 8 d. antradienis

Oskarą už geriausią scenarijų šiemet pelniusiame filme „Ji“ (angl. „Her“) vaizduojamas ateities pasaulis jau tampa realybe. Virtualus pasaulis pradeda išaugti kompiuterių ir išmaniųjų telefonų marškinėlius ir keliasi į mus supančią aplinką. Taip teigia Kauno technologijos universitete (KTU) surengtos festivalio „Info Show“ konferencijos „Žaidimų virtuvė“ dalyviai.

„Šiandien gyvename mobiliųjų technologijų pasaulyje, interneto epochoje. Tačiau jau po penkerių metų jos (virtualios technologijos – red. past.) ateis į visą mus supantį pasaulį: jas montuosime į grindis, sienas, visą aplinką. Technologijos tobulėja ir keičiasi kiekvieną dieną“, – teigė medijų laboratorijos „Gluk Media“ įkūrėjų Bartas Polanskis.

Dvyliktą kartą surengto festivalio „Info Show“ konferencijoje „Žaidimų virtuvė“ B. Polanskis  pasakojo apie audiovizualines skaitmenines technologijas. Pranešimus apie žaidimų kūrimą, jų rinką ir perspektyvas taip pat skaitė žurnalo „GameOn“ redaktorius Artūras Rumiancevas, didžiausios Lietuvoje žaidimų kūrėjų kompanijos „Nordcurrent“ projektų vadovas Tomas Jakubauskas, neseniai įsteigtos Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius.

Mokslinė fantastika virsta realybe

B. Polanskis audiovizualinėmis technologijomis susižavėjo studijuodamas universitete. Rašydamas bakalaurinį darbą, troleibuse esančioje informacinėje bėgančioje eilutėje jis parašė: „Aš nusipirkau automobilį ir daugiau nebevažinėsiu troleibusu“. Vaikinas taip bandė įtraukti keleivius į žaidimą, stebėjo jų reakciją.

Jis pasakojo visada žavėjęsis socialiniu menu, viešos aplinkos poveikiu žmogui, kai pagrindiniu žaidimo veikėju tampa ne prie kompiuterio sėdintis žaidėjas, o atsitiktinis praeivis ar renginio dalyvis, kurį į žaidimą įtraukia jį supančioje aplinkoje „užkabinęs“ vaizdas, garsas.

„Dar mokydamasis mokykloje pradėjau rinkti nepažįstamų žmonių nuotraukas. Kurdavau jų personažus. Sugalvodavau vardus, profesijas, jų gyvenimų istorijas, nors žinojau, kad  niekada su jais nesusitiksiu“, – kelio į audiovizualines technologijas pradžią atsiminė B. Polanskis.

„Hyundai“ teleportacijos stotelė,  formą keičiantys baldai, planšetiniais kompiuteriais valdomas muzikiniu instrumentu virtęs namas, SMS žinutėmis valdomas pastatas – tai tik keli Minske, Vilniuje, Rygoje, JAV įgyvendinti „Gluk Media“ audiovizualinių technologijų projektai.

B. Polanskis įsitikinęs, kad tokie projektai netrukus taps ne proginiais renginiais, o mūsų kasdienybe, kai einant gatve su mumis bendraus mus supanti aplinka.

Žmogus – žaidimo dalis

Su B. Polanskiu sutinka ir A. Rumiancevas, pabrėžęs, kad visi esame žaidėjai – ir vaikai, ir suaugusieji, o žaidimų ateitis – kuo didesnis jų interaktyvumas, stengiantis žaidimizuoti visas gyvenimo sritis, žmogų paverčiant žaidimo dalimi.

Pranešimą „Ar žaidimų industrija jau subrendo?“ skaitęs „GameOn“ žurnalo redaktorius sakė, kad, įvairias skaičiavimais, pasaulinė žaidimų rinka viršija 100 mlrd. JAV dolerių, todėl galima drąsiai teigti, kad kompiuterinių žaidimų rinka yra visiškai subrendusi

„Socialiniai tinklai taip pat stengiasi vartotojus įtraukti žaidimą, nes žaisti mėgsta visi. Įrodyta, kad visi žmonės gimsta būdami geimeriais. Vaikai, ypač – iki 5-6 metų amžiaus, viską išmoksta žaisdami. Tik vėliau žaidimas yra nuslopinamas, pavyzdžiui, vaikui neleidžiama iš plastikinių kokteilių šiaudelių statyti Eifelio bokštą“, – svarstė A. Rumiancevas.

Geri programuotojai, prasti pardavėjai

„Žaidimų virtuvės“ pranešėjai džiaugėsi, kad pradėti kurti kompiuterinius žaidimus yra sudarytos puikios sąlygos tokiose vietose kaip startuolių inkubatorius KTU „Startup Space“, tačiau žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra vis dar labai susiskaldę ir dirba kiekvienas sau.

G. Tarasevičius tikisi, kad neseniai įkurta Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija suvienys profesionalus ir mėgėjus žaidimų kūrėjus bei paskatins mūsų šalies verslininkus investuoti į šią kasmet augančią rinką. 

„Dabar kiekvienas gali sukurti žaidimą. Dar prieš 15 metų tai atrodė nerealu. Tačiau visi žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra susiskaldę, nenori skleisti apie save informacijos, todėl studentai nežino, kaip į šią rinką įsilieti, kaip įgyti patirties“, – sakė G. Tarasevičius.

Jo teigimu, lietuviai yra geri programuotojai, dizaineriai, tačiau nemoka sukurto žaidimo parduoti.

Šaltinis: ktu.edu
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Imituota žmogaus kūno operacija nesvarumo būklėje

Erdvėlaivyje „Dassault Falcon 20“ neseniai buvo sėkmingai įgyvendintas eksperimentas, kurio metu imituota krūtinės ląstos atvėrimo ir vidinės kraujosruvos sustabdymo operacija. skaityti »

Robotas dainuoja operoje

Vokietijoje sukurtas robotas operos solistas „Myon“, galintis be jokios pagalbos vaidinti operos spektaklyje. skaityti »

Susirgę griebkitės išmaniojo termometro

Rusijos mokslininkų grupė sukūrė išmanųjį termometrą. Jo kūrimo darbai truko daugiau negu trejus metus. skaityti »

Dubajus pasipuošė išmaniaisiais medžiais

Didžiausiame Jungtinių Arabų Emyratų mieste įmonė „Smart Palm“ pasodino medžius, kurie aplink skleidžia „Wi-Fi“ interneto ryšį ir gali įkrauti mobiliuosius įrenginius. skaityti »

„Facebook“ kuria palydovų laivyną

„Facebook” pranešė, kad sukūrė pirmą bepilotį palydovą „Aquila“, skirtą perduoti interneto signalui. skaityti »

Greičiausias pasaulio kompiuteris pasirodys 2025 m. JAV

JAV prezidentas Barakas Obama pasirašė įsaką dėl galingiausios pasaulyje skaičiavimo mašinos kūrimo. skaityti »

Reklama – pagal kišenę

Kompanija „Apple“ rengiasi užpatentuoti naują paslaugą, susijusią su elektronine komercija ir mokėjimais. skaityti »

Amerikiečių fotografė pradeda pirmąją Instagramo rezidenciją ant geležinkelio bėgių

JAV ambasada pristato JAV fotografę, kuri pirmą kartą Lietuvoje rengia Instagramo rezidenciją ant geležinkelio bėgių. Projektą remia „Lietuvos geležinkeliai“, projekto partneris – JAV ambasada. skaityti »

NASA pademonstravo Plutono kalnus

Amerikiečių kosminis zondas„New Horizons“ sėkmingai atliko istorinį praskridimą netoli Plutono ir jau atsiuntė virtinę intriguojančių nuotraukų, atskleidžiančių šis planetos nykštukės paviršiaus sandaros detalių. skaityti »

Bepilotis „Google“ automobilis pirmą kartą pakliuvo į avariją, kurioje nukentėjo žmonės

Vienas iš „Google“ bepiločių automobilių, bandomų Kalifornijos valstijos keliuose, pirmą kartą tapo avarijos, kurioje nukentėjo žmonės, dalyviu. skaityti »