Lietuviai kasdien įvairioms medijoms skiria trečdalį paros

Publikuota: 2012 m. spalio 19 d. penktadienis

Lietuvos gyventojai beveik trečdalį paros – 8 val. 43 min. – praleidžia naudodamiesi įvairiomis medijomis. Vidutiniškai vienas lietuvis kiekvieną dieną susiduria mažiausiai su 3 informavimo ir laisvalaikio medijų priemonėmis. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas 10-ies medijos kanalų vartojimo tyrimas „Media day“.

Medijoms priskiriamos tokios informavimo ir laisvalaikio praleidimo priemonės kaip internetas, DVD ir video įrašai, tele ir vaizdo žaidimai, TV, radijas ir spauda.

„Pirmą kartą Lietuvoje atlikto tyrimo tikslas – išanalizuoti mūsų šalies gyventojų skirtingų medijų vartojimo ypatumus paros bėgyje ir jų vietą žmonių dienotvarkėje. Šio tyrimo pagalba galime ne tik palyginti 10-ies medijos kanalų pasiekiamumą skirtingu paros metu, bet ir nustatyti, kiek laiko buvo praleista su kiekvienu iš jų atskirai, kiek kanalų buvo pasitelkiama vienu metu, – teigė kompanijos TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Tyrimas parodė, kad per parą vienas Lietuvos gyventojas vidutiniškai susiduria su 3,5 medijų kanalais. Daugiausiai, t.y. 4-ias ir daugiau, medijos priemones per parą naudoja 15-29 m. amžiaus asmenys. Taip pat aktyviau medijų priemones pasitelkia aukštesnį išsilavinimą turintys asmenys bei didžiųjų miestų gyventojai. Su mažiausiai – vidutiniškai 3,2 – kanalų susiduria gyventojai nuo 50 metų amžiaus. Populiariausios medijos tarp visų lietuvių yra TV, radijas ir internetas.

Naudodamiesi keletu medijos kanalų vienu metu (angl. multitasking) Lietuvos gyventojai vidutiniškai praleidžia daugiau nei valandą, t. y. 74 min., per parą. Ilgiausiai – 2,09 val. per parą – vienu metu keliomis medijų priemonėmis naudojasi 20-29 m. gyventojai. Mažiausiai laiko – 43 minutes – prie skirtingų medijų kanalų praleidžia 60-74 metų žmonės.

Tyrimo duomenys parodė, kad daugiausia laiko, t. y. beveik 7 val. savo laiko, medijų kanalams mes skiriame namuose, darbe – 39 min., automobilyje – 10 min. Tuo metu mokymosi įstaigose ir visuomeniniame transporte medijoms lietuviai skiria mažiausiai, atitinkamai 5 ir 2 min. savo laiko.

Lietuvos gyventojus informacija medijų kanalais dažniausiai pasiekia vakarais. Daugiausiai – 83 proc. gyventojų – medijomis naudojasi tarp 21 ir 22 val. Darbo dienomis nuo 8 iki 16 val. daugiausia Lietuvos gyventojų dėmesio sulaukia radijas. Nuo 16 val. televizija perima pirmąją poziciją ir išlaiko ją visą likusį vakarą. Tuo metu internetu mūsų gyventojai naudojasi pakankamai tolygiai visos darbo dienos metu ir nuo 18 val. nurungia radiją.

Savaitgaliais skirtingai nei darbo dienomis jau nuo 9 val. ryto televizija tampa labiausiai vartojama medija ir išlieka šioje pozicijoje visą likusią dieną. Radijo savaitgaliais klausomasi nuo 9 iki 14 val., vėliau jį keičia internetas.

Muzikos klausymuisi ir knygų skaitymui Lietuvos gyventojai skiria apie 24 minutes per parą, dienraščių skaitymui – 16 min., savaitraščių – 13 minučių. Apie 8-10 minučių praleidžiama skaitant mėnesinius leidinius, žaidžiant TV ir vaizdo žaidimus, tiek pat – žiūrint DVD ar video filmus.

Įdomu tai, kad apie 70 proc. laiko, skiriamo medijoms, Lietuvos gyventojai praleidžia sutelkę dėmesį, 30 proc. – jų kanalus pasitelkia tik kaip foną. Labiausiai susitelkę lietuviai būna skaitydami knygas (87 proc.), naudodamiesi internetu (83 proc.) ar žaisdami televizijos bei vaizdo žaidimus (82 proc.). Dažniausiai kaip fonas naudojami radijas bei muzikos įrašai – atitinkamai 69 proc. radijui ir 56 proc. muzikai skiriamo laiko patenka būtent į šią kategoriją.

TNS LT „Media Day“ tyrimą atliko 2012 m. vasario-balandžio mėnesiais. Tyrimo metu buvo apklausti 1 822 15-74 m. Lietuvos gyventojai.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Moterys dažniau naudojasi „Facebook“, vyrai – „Youtube“

„Facebook“ išlieka populiariausiu kasdieniu socialiniu tinklu Lietuvoje. Prie savo „Facebook“ paskyros kasdien prisijungia beveik 37 proc. 15-74 m. amžiaus šalies gyventojų. „Youtube“ dienos auditorija kiek mažesnė – 29 proc., tačiau per mėnesį šis socialinis tinklas pasiekia dau... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanioji apyrankė iš el. popieriaus

Sukurta išmanioji apyrankė „Eyecatcher“, kuri, pasak gamintojų, gali neįkrauta veikti metus. Apyrankė pagaminta iš elektroninio popieriaus, kuris ekonomiškai eikvoja energiją. skaityti »

„Nissan“ sukūrė automobilį socialinių tinklų gerbėjams

Naujojo „Nissan“ automobilio „Teatro for Dayz“ viduje įtaisyti jutikliniai ekranai – ne tik automobilio priekyje, bet ir prie kiekvienos sėdynės. skaityti »

Sukurta akimis valdoma dirbtinė ranka

Aldo Faizal, dirbantis Imperatoriškame koledže Londone, sukūrė robotą-dailininką, kurį žmogus gali valdyti akimis. Robotas tėra mechaninė ranka, į kurią įdiegta žvilgsnio sekimo sistema. skaityti »

„Apple“ sukūrė žiedą, palaikantį NFC technologiją

Kompanija „Apple“ sukūrė NFC (angl. Near field communication) žiedo koncepciją, kuri leis naudotojams atlikti mokėjimus naudojantis šiuo įrenginiu. skaityti »

„Amazon“ kurjeriais galės tapti vairuotojai ir pėstieji

Elektroninė parduotuvė „Amazon“ nusprendė, kad prekių pristatymas gali būti spartesnis, jei tam bus panaudotas įvairus transportas ir paprasti žmonės, pakeliui užnešantys prekes. skaityti »

6 britai iš 10 nežino, kas pavaizduotas ant nacionalinės valiutos

Portalas Quidco apklausė 2 tūkst. Didžiosios Britanijos gyventojų bandydamas išsiaiškinti, ar jie žino, kas pavaizduota ant 5, 10, 20 ir 50 svarų sterlingų banknotų. skaityti »

Trakai – tarp 10 įspūdingiausių senovinių pasaulio vietovių

Puiki žinia – keliautojų bendruomenė „Places to See in Your Lifetime“ senąją Lietuvos sostinę Trakus įtraukė tarp 10 pačių įspūdingiausių pasaulio senovinių miestų ir miestelių. skaityti »

Keletas faktų apie istorines asmenukes

Asmenukės atrodo kaip modernus reiškinys ne veltui — tai tiesioginis nuolat tobulėjančių technologijų produktas. Mobiliųjų telefonų kameromis dabar lengviau, nei bet kada, padaryti savo nuotrauką. skaityti »

Virtualiosios realybės įspūdį sustiprins išmanioji apyrankė

Japonijoje, Tokijo universitete, sukurta apyrankė, imituojanti prisilietimą prie virtualiosios realybės daiktų. Ant rankos tvirtinama „UnlimitedHand“ apyrankė gali išjudinti raumenis panaudojant elektrostimuliaciją. skaityti »

„AmazFit“ – sveiką gyvenseną matuojantis papuošalas

Kinijos išmaniųjų įrenginių gamintoja „Xiaomi“ sukūrė žmogaus veiklos sekimo prietaisą „AmazFit“. skaityti »