Lietuviai kasdien įvairioms medijoms skiria trečdalį paros

Publikuota: 2012 m. spalio 19 d. penktadienis

Lietuvos gyventojai beveik trečdalį paros – 8 val. 43 min. – praleidžia naudodamiesi įvairiomis medijomis. Vidutiniškai vienas lietuvis kiekvieną dieną susiduria mažiausiai su 3 informavimo ir laisvalaikio medijų priemonėmis. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas 10-ies medijos kanalų vartojimo tyrimas „Media day“.

Medijoms priskiriamos tokios informavimo ir laisvalaikio praleidimo priemonės kaip internetas, DVD ir video įrašai, tele ir vaizdo žaidimai, TV, radijas ir spauda.

„Pirmą kartą Lietuvoje atlikto tyrimo tikslas – išanalizuoti mūsų šalies gyventojų skirtingų medijų vartojimo ypatumus paros bėgyje ir jų vietą žmonių dienotvarkėje. Šio tyrimo pagalba galime ne tik palyginti 10-ies medijos kanalų pasiekiamumą skirtingu paros metu, bet ir nustatyti, kiek laiko buvo praleista su kiekvienu iš jų atskirai, kiek kanalų buvo pasitelkiama vienu metu, – teigė kompanijos TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Tyrimas parodė, kad per parą vienas Lietuvos gyventojas vidutiniškai susiduria su 3,5 medijų kanalais. Daugiausiai, t.y. 4-ias ir daugiau, medijos priemones per parą naudoja 15-29 m. amžiaus asmenys. Taip pat aktyviau medijų priemones pasitelkia aukštesnį išsilavinimą turintys asmenys bei didžiųjų miestų gyventojai. Su mažiausiai – vidutiniškai 3,2 – kanalų susiduria gyventojai nuo 50 metų amžiaus. Populiariausios medijos tarp visų lietuvių yra TV, radijas ir internetas.

Naudodamiesi keletu medijos kanalų vienu metu (angl. multitasking) Lietuvos gyventojai vidutiniškai praleidžia daugiau nei valandą, t. y. 74 min., per parą. Ilgiausiai – 2,09 val. per parą – vienu metu keliomis medijų priemonėmis naudojasi 20-29 m. gyventojai. Mažiausiai laiko – 43 minutes – prie skirtingų medijų kanalų praleidžia 60-74 metų žmonės.

Tyrimo duomenys parodė, kad daugiausia laiko, t. y. beveik 7 val. savo laiko, medijų kanalams mes skiriame namuose, darbe – 39 min., automobilyje – 10 min. Tuo metu mokymosi įstaigose ir visuomeniniame transporte medijoms lietuviai skiria mažiausiai, atitinkamai 5 ir 2 min. savo laiko.

Lietuvos gyventojus informacija medijų kanalais dažniausiai pasiekia vakarais. Daugiausiai – 83 proc. gyventojų – medijomis naudojasi tarp 21 ir 22 val. Darbo dienomis nuo 8 iki 16 val. daugiausia Lietuvos gyventojų dėmesio sulaukia radijas. Nuo 16 val. televizija perima pirmąją poziciją ir išlaiko ją visą likusį vakarą. Tuo metu internetu mūsų gyventojai naudojasi pakankamai tolygiai visos darbo dienos metu ir nuo 18 val. nurungia radiją.

Savaitgaliais skirtingai nei darbo dienomis jau nuo 9 val. ryto televizija tampa labiausiai vartojama medija ir išlieka šioje pozicijoje visą likusią dieną. Radijo savaitgaliais klausomasi nuo 9 iki 14 val., vėliau jį keičia internetas.

Muzikos klausymuisi ir knygų skaitymui Lietuvos gyventojai skiria apie 24 minutes per parą, dienraščių skaitymui – 16 min., savaitraščių – 13 minučių. Apie 8-10 minučių praleidžiama skaitant mėnesinius leidinius, žaidžiant TV ir vaizdo žaidimus, tiek pat – žiūrint DVD ar video filmus.

Įdomu tai, kad apie 70 proc. laiko, skiriamo medijoms, Lietuvos gyventojai praleidžia sutelkę dėmesį, 30 proc. – jų kanalus pasitelkia tik kaip foną. Labiausiai susitelkę lietuviai būna skaitydami knygas (87 proc.), naudodamiesi internetu (83 proc.) ar žaisdami televizijos bei vaizdo žaidimus (82 proc.). Dažniausiai kaip fonas naudojami radijas bei muzikos įrašai – atitinkamai 69 proc. radijui ir 56 proc. muzikai skiriamo laiko patenka būtent į šią kategoriją.

TNS LT „Media Day“ tyrimą atliko 2012 m. vasario-balandžio mėnesiais. Tyrimo metu buvo apklausti 1 822 15-74 m. Lietuvos gyventojai.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Moterys dažniau naudojasi „Facebook“, vyrai – „Youtube“

„Facebook“ išlieka populiariausiu kasdieniu socialiniu tinklu Lietuvoje. Prie savo „Facebook“ paskyros kasdien prisijungia beveik 37 proc. 15-74 m. amžiaus šalies gyventojų. „Youtube“ dienos auditorija kiek mažesnė – 29 proc., tačiau per mėnesį šis socialinis tinklas pasiekia dau... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Bilas Gatesas siūlo apmokestinti robotus

„Microsoft“ įkūrėjas Bilas Gatesas pareiškė, kad dirbantys robotai turi taip pat mokėti mokesčius kaip ir įprasti darbuotojai. skaityti »

Valentino dieną žmonės išlaidauja vis daugiau

Per paskutiniuosius trejus metus pasaulio žmonių išlaidos prieš šv. Valentino dieną išaugo 49 proc., o finansinių operacijų skaičius padidėjo net 73 proc. skaityti »

„Skype“ kviečia siųsti meilės sveikinimus

Valentino dienos proga „Microsoft“ pasiūlė savo pokalbių programos „Skype“ naudotojams naujus vaizdo atvirukus, kurie padės išreikšti savo mintis per nuotolį. skaityti »

Išmanųjį laikrodį bus galima valdyti kvėpavimu

Džordžijos technologijos instituto mokslininkai sukūrė technologiją „Whoosh“, kuri leidžia žmogui kontroliuoti išmanųjį laikrodį savo kvėpavimu. skaityti »

Robotų kūnas jus šilumą

Grupė inžinierių iš Italijos, JAV ir Šveicarijos sukūrė temperatūrai jautrią medžiagą, kuri leidžia robotams justi šilumą visu kūno paviršiumi. skaityti »

Australijos oro uostuose nebebus tikrinami pasai

Australijos valdžia nusprendė šalies oro uostuose atsisakyti pasų tikrinimo procedūros. skaityti »

Kinijoje sukurtas robotas-žurnalistas

Kinijoje sukurtas robotas-žurnalistas parengė pirmą straipsnį žurnalui „Southern Metropolis Daily“ apie Naujųjų metų keliones. skaityti »

Ateityje automobiliai tieks elektrą ir augins daržoves?

Šiuolaikiški automobilių gamintojų pasiūlymai ir ateities prognozės. skaityti »

Dangoraižis valys miestą nuo smogo

Tarptautinė inovacijų technologijų bendrovė „Arconic“ sukūrė 4,8 km aukščio dangoraižio projektą, kurio tikslas – pastatyti pastatą, gebantį „sugerti“ miesto smogą. skaityti »

Sukurta planšetė silpnaregiams

Pradedančioji įmonė BLITAB sukūrė planšetę, skirtą silpnai matantiems ir akliesiems. skaityti »