Mokslininkai toliau vykdo „kūnų apsikeitimų“ tyrimus

Publikuota: 2008 m. gruodžio 6 d. šeštadienis

Kuriant naujajį kompiuterį
Per eksperimentus Švedijos mokslininkai sugebėjo pergudrauti savanorių pojūčius taip, kad šie jaustųsi persikėlę į kito žmogaus ar net manekeno kūną.

Technologijų sukelta iliuzija veikė net ir tada, kai kūnais „apsikeitę“ žmonės atrodė labai skirtingai arba buvo skirtingų lyčių. Tiesa, nepavyko tiriamųjų priversti patikėti, kad jie laikinai „persikraustė“ į žmogaus formos neturintį objektą, pavyzdžiui, kėdę.

Per vieną iš eksperimentų ant manekeno galvos mokslininkai pritvirtino dvi kameras, sujungtas su mažais ekranėliais tiesiai prieš tiriamojo akis. Tokiu būdu pastarasis galėjo matyti tai, ką „matė“ manekenas. Pavyzdžiui, tyrėjams palenkus ir savanorio, ir manekeno galvas žemyn, tiriamasis vietoje savo kūno išvydo plastikinį.

Tačiau iliuzija prasidėjo tada, kai mokslininkai manekeno ir tiriamojo pilvą vienu metu palietė lazdele. Eksperimento dalyviui matant manekeno pilvą vietoje savojo, tačiau jaučiant lietimą, susidarė stiprus persikėlimo į kitą kūną įspūdis.

„Tai parodo, kaip lengva pakeisti tai, kaip smegenys suvokia fizinį „aš“, – sako tyrimui vadovavęs Švedijos medicinos universiteto mokslininkas Henrikas Ehrssonas. – Manipuliuojant pojūčiais, įmanoma sukurti ne tik išėjimo iš kūno, bet ir persikėlimo į kitus kūnus iliuziją“.

Vienas iš projekto tikslų buvo sužinoti daugiau apie tai, kaip smegenys formuoja mūsų pojūtį, kad esame savo kūno viduje. Anksčiau mokslininkai spėjo, kad čia labai svarbūs signalai iš raumenų, sąnarių ir odos. Naujieji eksperimentai įrodo, kad manipuliavimo pojūčiais ir judesiais užtenka mus įtikinti, kad esame persikraustę į kitą kūną.

Atradimas gali turėti praktinės naudos tobulinant virtualios realybės programas ir robotų technologijas. Žinios taip pat turėtų praversti ir mokslininkams, tiriantiems kūno suvokimo ligas.

 

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanus būdas rūpintis sveikata

„EasyPill system“ – modernus prietaisas, kuris primena kada reikia išgersi vaistus. skaityti »

„Google“ Heloviną mini interaktyviu logotipu

Šiandien daugelyje pasaulio šalių, taip pat ir Lietuvoje, minima šiurpiausia metų šventė Helovinas. Šia proga pagrindiniame „Google“ puslapyje atsirado šventinis logotipas – šįkart interaktyvus. skaityti »

Akiniai „Google Glass“ bus pritaikyti trumparegiams

Korporacija „Google“ 2013-ųjų lapkritį pristatys naują akinių-kompiuterio „Google Glass“ versiją. skaityti »

„Happy Barometer“ programėlė nuskaito žmogaus nuotaiką

Pasirodė projekto „Happy Barometer“ programėlė „iOS“ platformos mobiliems įrenginiams. Ją kuriant buvo panaudotas Lietuvoje įkurtos kompanijos „SkyBiometry” sukurtas žmogaus emocijų atpažinimo algoritmas, leidžiantis automatiškai nustatyti ir įvertinti asmens emocinę būklę. „Android“ platformos versija pasirodys artimiausiu metu. skaityti »

„Microsoft“ sukūrė 383 colių įstrižainės planšetę „Surface 2“

Kompanija „Microsoft“ publikai pristatė unikalią 383 colių įstrižainės planšetę „Surface 2“. Ji neseniai buvo pastatyta Trafalgaro aikštėje Londone. skaityti »

„Microsoft“ išbando savo išmaniuosius akinius

Bendrovė „Microsoft“ bando savo išmaniuosius akinius, panašius į „Google Glass“. skaityti »

2004 m. pasirodė „Ubuntu“

2004 m. spalio 20 d. išleista pirmoji operacinės sistemos „Ubuntu“ versija. skaityti »

Sukurk savo klasę kaip vaizdo žaidimą

Žaidimizacija ir žaidimu pagrįstas mokymas yra skirtingi dalykai – pirmuoju atveju yra naudojami mokinius įtraukiantys metodai, tam tikri elementai, o antruoju atveju yra iš tikrųjų naudojami vaizdo žaidimai kaip mokomoji medžiaga. Dabar vaizdo žaidimai gali pasiūlyti labai daug formalių mokomųjų dalykų. skaityti »

„Nokia“ užpatentavo kompiuterį-apyrankę

Kompanija „Nokia“ į JAV patentų biurą padavė paraišką, kurioje aprašomas apyrankės pavidalo mobilusis įrenginys. skaityti »

„Apple“ nusamdė „Burberry“ vadovę dirbti su kompanijos parduotuvėmis ir internetine prekyba

Kompanija „Apple“ pranešė pagaliau radusi, kas užims kompanijos viceprezidento, atsakingo už parduotuvių tinklą ir internetinę prekybą, pareigas. Juo taps mados namų „Burberry“ vadovė Angela Ahrendts. skaityti »