Mūsų Saulė – idealiausiai apvali sfera visatoje?

Publikuota: 2012 m. rugpjūčio 21 d. antradienis

Po 50 metų trukusių precizinio tikslumo tyrimų astronomai priėjo keistą, tačiau nuostabią išvadą apie mūsų Saulę – ji yra apvalesnė už bet kurį kitą gamtos pasaulyje esantį kūną, rašo britų „The Guardian“. Saulė yra ne šiaip apvaliausia kokių nors objektų kategorijoje – ji yra apvaliausia sfera iš visų, egzistuojančių visatoje. Jei mūsų žvaigždė būtų paplūdimio tinklinio kamuolys, iki tobulo apvalumo jai trūktų tik smiltelės.

Daugelis planetų (pvz., Jupiteris, Saturnas) ties pusiauju yra truputį išsipūtę, labiau ovalinės formos. Jupiterio sūkiai šį dujinį milžiną ties jo pusiauju „sustorina“ 7 proc. Natūraliai norėtųsi daryti išvadą, kad kažkas panašaus yra ir su Saule, tačiau tai nebūtų teisinga. Nors ties ekvatoriumi Saulė vis dėlto išsipūtusi, tas išsipūtimas (atsižvelgiant į žvaigždės skersmenį – 1,4 mln. km) yra juokingai menkas – tik apie 10 km. Vienintelis žmonijai žinomas apvalesnis objektas yra žmogaus sukurta dirbtinė silicio sfera.

Iki šiol Žemės atmosfera trikdė Saulės stebėjimus (trukdė juos atlikti itin tiksliai). Tačiau su itin tiksliai valdytu NASA „Solar Dynamics Observatory“ zondu Saulės apskritumą mokslininkams, vadovaujamiems Džefrio Kuno (Jeffrey Kuhn) iš Havajų universiteto (JAV), pagaliau pavyko įvertinti.

„Mes buvome šokiruoti, – tvirtina Dž. Kunas, kurio tyrimo atskaita publikuota žurnale „Science“. – Rezultatas buvo išties netikėtas.“

Stebėjimo rezultatai nepaprastai svarbūs tiriant Saulės vidų, kuris, lyginant su paviršiumi, sukasi ne tokiu greičiu. Tyrimo rezultatai rodo, kad Saulės išorė sukasi gerokai lėčiau nei buvo tikėtasi. Dž. Kunas yra linkęs manyti, jog tai tikriausiai apsprendžia po paviršiumi vykstanti turbulencija. Tyrėjai taip pat pabandė ieškoti sąsajų tarp Saulės skersmens ir 11 metų trunkančio šviesulio aktyvumo ciklo. Paaiškėjo, jog statistiškai reikšmingų sąsajų tarp šių kintamųjų nėra.

Dž. Kunas atkreipia dėmesį, jog tai gali būti dar ne paskutinė Saulės staigmena. „Saulė dažniausiai glumina tuos, kurie mėgina nuspėti jos elgesį, - pabrėžia mokslininkas. – Ji kvailina mus kiekvienąsyk, kai tik į ją mėginame pažiūrėti.“

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Naudojant „Zamzee“ padidėja vaikų fizinis aktyvumas

Perspektyvus prietaisas fizinio aktyvumo didinimui „Nike Fuelband“ turi rimtą konkurentą – „Zamzee“. Tai sistema smagiam fiziniam aktyvumui ir motyvacijai palaikyti. skaityti »

„eBay“ parduota žaidimų kolekcija už 1,2 mln. JAV dolerių

Kolekcionierių susidomėjimas tuo, ką jie renka, dažnai prasideda ir baigiasi naujo dalyko kolekcijai gavimu. Kolekcionavimas tikrai neskirtas kiekvienam, bet tiems, kas juo užsiima, šis hobis kartais gali atnešti nemažą pelną. Taip atsitiko prancūzui, kuris pardavė didelę dalį savo vaizdo žaidimų kolekcijos per „eBay“ už 1,2 milijono JAV dolerių. skaityti »

Vaisto rūšiai atpažinti – speciali programa

Mokslininkai rado išeitį, kaip paprastai ir greitai atpažinti vaisto rūšį. skaityti »

„Ford“ sukūrė anglies pluošto technologiją, kurią bus galima taikyti masiškai

„Ford Motor Company“ pristatė iš naujos technologijos anglies pluošto pagamintą „Ford Focus“ variklio dangtį, kuris juntamai prisidės mažinant automobilio degalų sąnaudas. skaityti »

„Disney“ patentuoja išplėstinės realybės pyragus

Jau žinoma nemažai kūrybingų išplėstinės realybės (angl. augmented reality) panaudojimo atvejų įvairiose gyvenimo srityse. Panašu, jog netrukus matysime išplėstinės realybės įgyvendinimą net ir mūsų maiste. skaityti »

„Re–Misija™“ – vaizdo žaidimas vėžiui gydyti

„Re–Misija™“ (liet. Re–Misija) yra vaizdo žaidimas, sukurtas specialiai paaugliams, jauniems ir suaugusiems žmonėms, sergantiems vėžiu. Žaidime žaidėjai valdo nano robotą Roxxi, kuris keliauja per vėžiu sergančio paciento kūną, naikindamas vėžines ląsteles, kovoja su bakterinėms infekcijoms ir valdo šalutinius poveikius, susijusius su vėžiu ir ligos gydymu. skaityti »

Nuo laukinių vakarų į „crowdfunding“ modelį

Rugsėjo 25–ąją „Gambitious“ paleido unikalią hibridinę platformą vaizdo žaidimams. „Gambitious“ sukūrė struktūrizuotą interneto platformą, kurioje suteikia galimybę žaidėjams, nepriklausomiems žaidimų kūrėjams, leidėjams ir potencialiems investuotojams saugiai investuoti lėšas naujo arba esamo žaidimo projekto plėtrai su galimybe atgauti finansus. skaityti »

„True office“ – sužaidybinta finansinių paslaugų mokymų programa

Finansinių paslaugų sektorius pakeitė požiūrį į sužaidybinimą (angl. gamification). Tą iliustruoja „True Office“ naudojimas, kuris įrodė, jog toks darbuotojų apmokymas gali būti patrauklus ir įtraukiantis. skaityti »

Barakas ir Mišelė Obamos sveikina vienas kitą su vestuvių metinėmis per „Twitter“

JAV prezidentas Barakas Obama per savo „Twitter“ paskyrą pasveikino savo žmoną Mišelę Obamą vedybų 20-mečio proga. skaityti »

„MultiTouch“ ir „Engage Production“ sukūrė milžinišką jutiklinį monitorių

Kompanija „MultiTaction“ pristatė milžinišką jutiklinį 9.9 x 2.1 ekraną, pavadintą „MultiTaction Wall“, surinktą iš 24-ių 55 colių 1920 x 1080 raiškos „Full HD“ monitorių. skaityti »