Nustatyta, kada moterys dalija savo telefono numerį nepažįstamiesiems

Publikuota: 2008 m. gruodžio 15 d. pirmadienis

Laidiniai telefonai
Mokslininkai sužinojo, kada moterys labiausiai linkusios duoti savo telefono numerį gatvėje jas užkalbinusiems simpatiškiems vyrams.

Jei vaikino bandymas užkalbinti atsitiktinai sutiktą patrauklią merginą nedavė norimų rezultatų, veikiausiai jis bus pasirinkęs netinkamą laiką. Psichologų atlikti eksperimentai atskleidė, kad moterys nesąmoningai linkusios duoti savo telefono numerį nepažįstamiems vyrams tada, kai yra didžiausia tikimybė pastoti, skelbia „New Scientist“.

Pietų Bretanės universiteto (Prancūzija) mokslininkai savo tyrimams pasitelkė būrelį patrauklios išvaizdos vaikinų, kurie turėjo kalbinti gatvėje sutiktas moteris. Psichologai siekė eksperimentiškai patikrinti, ar vaisingumas daro įtaką moterų polinkiui priimti vyrų pasiūlymus.

Iki šiol atlikti tyrimai liudija, kad vaisingomis dienomis moterys labiau reaguoja į vyrų balsus, veidus bei kvapus, tačiau kol kas niekas nebandė patikrinti natūralių tokio efekto pasekmių, sakė tyrimui vadovavęs Pietų Bretanės universiteto profesorius Nicolas Guéguenas. „Vykdant tokius tyrimus nebuvo nagrinėjami moterų elgesio pokyčiai. Tai pirmoji studija, kuria bandoma išsiaiškinti menstruacinio ciklo įtaką reaguojant į vyrų meilikavimą realiame socialiniame kontekste, o ne laboratorijoje“, – pabrėžė jis.

Prancūzų psichologai eksperimentui parinko 5 išvaizdžius dvidešimtmečius, kurie savo ruožtu 28 moterų buvo pripažinti patraukliausiais ir atrinkti iš kur kas didesnio pretendentų būrio. Šie vaikinai turėjo gatvėse kalbinti sutiktas moteris ir kviesti jas į pasimatymą.

Eksperimento dalyviai saulėtomis dienomis įvairiose miesto gatvėse prisiartindavo prie pirmosios jų pusėn ateinančios moters ir išberdavo tą pačią frazę: „Labas! Mano vardas Antoine‘as. Norėjau tik pasakyti, kad jūs esate nepaprastai graži. Privalau būti darbe, tad tiesiog noriu paklausti, gal duotumėte man savo telefono numerį. Paskambinčiau jums vėliau, ir galėtume kur nors kartu pasėdėti.“

Jei moteris sutikdavo, „Antoine‘as“ ištardavo „Greit pasimatysime“ ir pasišalindavo. O jei išgirsdavo neigiamą atsakymą, išberdavo standartinę frazę: „Kaip gaila. Šiandien man nesėkminga diena. Geros popietės!“

Mažiau nei po minutės prie užkalbintos moters prieidavo viena iš tyrime dalyvaujančių psichologių, prisistatydavo, paaiškindavo, kad vykdomas eksperimentas, ir paprašydavo anonimiškai atsakyti į kelis anketos klausimus. Moterų buvo prašoma nurodyti savo amžių, pranešti, ar vartoja kontraceptinius vaistus, ar yra nėščia, kiek dienų praėjo nuo paskutinių jos mėnesinių.

Išnagrinėję 455 moterų pateiktus atsakymus (tik 51 iš visų kalbintų atsisakė pateikti informaciją), psichologai pastebėjo keletą dėsningumų.

Iš visų atsakymus apie save pateikusių moterų telefono numerį nepažįstamam vyrui davė 8,6 proc. Tyrėjų manymu tai labai kuklūs rezultatai, turint galvoje tai, kad vyrai buvo laikomi labai simpatiškais.

Kontraceptinių tablečių nevartojančios moterys pasiūlymą priimdavo dvigubai rečiau, nei jas vartojančios (atitinkamai 5,8 ir 12 proc.). Pasak psichologų, tai gali patvirtinti prielaidą, kad kontraceptikus vartojančios moterys yra labiau linkusios įsileisti vyrus į savo gyvenimą, nei tos, kurios nesisaugo.

Dar įdomesni rezultatai paaiškėjo po to, kai profesorius N. Guéguenas išanalizavo su moterų vaisingumu susijusius duomenis. Tarp nepažįstamų vyrų pasiūlymą priėmusių kontraceptinių vaistų nevartojančių moterų 21,7 proc. buvo vaisingos dienos. Tuo tarpu tarp tų, kurių ciklo periodas buvo nevaisingas, taip pasielgė tik 7,8 proc. Tyrėjai pabrėžė, kad tai labai didelis statistinis skirtumas, kuris neegzistuoja kontraceptines tabletes vartojusių moterų grupėje.

Nors psichologai labai atsargiai interpretuoja šio tyrimo rezultatus, tačiau jie iš visko sprendžiant eksperimentiškai patvirtina kitų tyrėjų prielaidas, kad moterys labiau linkusios priimti vyrų pasiūlymus tuo metu, kai galimybė pastoti būna didžiausia.

Mokslininkų manymu tai gali būti susiję su moterų lytinių hormonų estradiolio ir progesterono poveikiu: jų lygis nuolat kinta mėnesinių ciklo metu. Progesterono yra daugumoje kontraceptinių tablečių. Tačiau profesorius N. Guéguenas perspėja, kad moterų santykių būklė gali sukomplikuoti tokių prielaidų aiškinimąsi, nes tikimybė, kad vienišos moterys vartoja kontraceptines tabletes, yra mažesnė.

Kad galėtų tvirčiau paremti naujausio eksperimento išvadas, jis pradėjo naują tyrimą, kuriuo vėl bus bandoma įvertinti šį efektą – tačiau kitomis sąlygomis. Psichologų parinkti dvidešimtmečiai vaikinai naktiniuose klubuose kvies nepažįstamas savo bendraamžes lėtam šokiui ir bandys iš jų išgauti bent telefono numerį, skelbia „New Scientist“.

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Išmanioji apyrankė iš el. popieriaus

Sukurta išmanioji apyrankė „Eyecatcher“, kuri, pasak gamintojų, gali neįkrauta veikti metus. Apyrankė pagaminta iš elektroninio popieriaus, kuris ekonomiškai eikvoja energiją. skaityti »

„Nissan“ sukūrė automobilį socialinių tinklų gerbėjams

Naujojo „Nissan“ automobilio „Teatro for Dayz“ viduje įtaisyti jutikliniai ekranai – ne tik automobilio priekyje, bet ir prie kiekvienos sėdynės. skaityti »

Sukurta akimis valdoma dirbtinė ranka

Aldo Faizal, dirbantis Imperatoriškame koledže Londone, sukūrė robotą-dailininką, kurį žmogus gali valdyti akimis. Robotas tėra mechaninė ranka, į kurią įdiegta žvilgsnio sekimo sistema. skaityti »

„Apple“ sukūrė žiedą, palaikantį NFC technologiją

Kompanija „Apple“ sukūrė NFC (angl. Near field communication) žiedo koncepciją, kuri leis naudotojams atlikti mokėjimus naudojantis šiuo įrenginiu. skaityti »

„Amazon“ kurjeriais galės tapti vairuotojai ir pėstieji

Elektroninė parduotuvė „Amazon“ nusprendė, kad prekių pristatymas gali būti spartesnis, jei tam bus panaudotas įvairus transportas ir paprasti žmonės, pakeliui užnešantys prekes. skaityti »

6 britai iš 10 nežino, kas pavaizduotas ant nacionalinės valiutos

Portalas Quidco apklausė 2 tūkst. Didžiosios Britanijos gyventojų bandydamas išsiaiškinti, ar jie žino, kas pavaizduota ant 5, 10, 20 ir 50 svarų sterlingų banknotų. skaityti »

Trakai – tarp 10 įspūdingiausių senovinių pasaulio vietovių

Puiki žinia – keliautojų bendruomenė „Places to See in Your Lifetime“ senąją Lietuvos sostinę Trakus įtraukė tarp 10 pačių įspūdingiausių pasaulio senovinių miestų ir miestelių. skaityti »

Keletas faktų apie istorines asmenukes

Asmenukės atrodo kaip modernus reiškinys ne veltui — tai tiesioginis nuolat tobulėjančių technologijų produktas. Mobiliųjų telefonų kameromis dabar lengviau, nei bet kada, padaryti savo nuotrauką. skaityti »

Virtualiosios realybės įspūdį sustiprins išmanioji apyrankė

Japonijoje, Tokijo universitete, sukurta apyrankė, imituojanti prisilietimą prie virtualiosios realybės daiktų. Ant rankos tvirtinama „UnlimitedHand“ apyrankė gali išjudinti raumenis panaudojant elektrostimuliaciją. skaityti »

„AmazFit“ – sveiką gyvenseną matuojantis papuošalas

Kinijos išmaniųjų įrenginių gamintoja „Xiaomi“ sukūrė žmogaus veiklos sekimo prietaisą „AmazFit“. skaityti »