Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Kinijoje pradedama prekiauti automobiliais su atsiskaitymo funkcija

„Alibaba Group“ pristatė sportinį automobilį RX5, kuris turi savo operacinę sistemą, yra prijungtas prie interneto ir kuriame galima atlikti mokėjimus per mokėjimo sistemą „Alipay“. skaityti »

Londono gatvėmis važinėja robotai kurjeriai

Maisto pristatymo tarnyba „Just Eat“ paskelbė, kad jau 2016 m. Londone pasirodys robotai kurjeriai, pristatantys maistą. skaityti »

Asmenukių mada nesitraukia: 7 stebinantys faktai

Prieš kelias savaites pasaulis minėjo asmenukių (angl. Selfie) dieną. Nenuostabu, kad visai neseniai išpopuliarėjusios, šio tipo fotografijos tokią dieną jau turi – juk milijonus išmaniųjų telefonų bei socialinius tinklus jos užtvindė akimirksniu. skaityti »

Sportas kitaip: technologijos, keičiančios žiūrovų įpročius

Dalis žmonių mėgsta drauge su bendraminčiais stebėti futbolą ar kitas sporto varžybas gyvai stadionuose bei sporto arenose, tačiau šiuolaikinės technologijos pateikia daugiau alternatyvų. skaityti »

Robotė žirafa padės sutvarkyti virtuvę

„Boston Dynamics“ pristatė naują keturkojį robotą „SpotMini“, panašų į žirafą. skaityti »

Maža ausinė padės suprasti kiekvieną kalbą

Bendrovės „Indiegogo“ steigėjas sukūrė belaides ausines, kurios realiuoju laiku verčia skirtingų kalbų pašnekovų kalbą. skaityti »

77 proc. paauglių net vasarą neįsivaizduoja gyvenimo be išmaniojo telefono

Vyresniųjų klasių moksleiviai aktyviai naudojasi įrenginiais ir mokslo metais, ir per atostogas. Remiantis „Kaspersky Lab“ duomenimis, 73 proc. 14–16 metų paauglių neįsivaizduoja gyvenimo be išmaniojo telefono, o 49 proc. negali be socialinių tinklų. skaityti »

Kaip teisingai gelbėti sušlapusį telefoną?

Vasarai atėjus lietuviai išmanųjį telefoną nešasi visur, net ir ten kur yra rizika jam sušlapti – vidury ežero valtyje, duše ar upelyje. Net ir atsitikus blogiausiam, panikuoti neverta – tereikia sekti penkiais žingsniais, kurie gali šlapią telefoną atgaivinti antram gyvenimui. skaityti »

Atmintinė atostogaujantiems: kaip apsaugoti telefoną paplūdimyje?

Siūlome laikytis trijų auksinių taisyklių, kad leisdami laiką paplūdimyje, nepakenktumėte savo telefonui. skaityti »

Sportbačiai vietoj ortopedo ir asmeninio trenerio

Lenovo“ pademonstravo išmaniuosius sportbačius, kurie pritaiko prie kojos vidpadžius ir parenka treniruočių programą. skaityti »