Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

NASA siūlo apdovanojimą už geriausią Marso kolonizavimo planą

Agentūra NASA (angl. National Aeronautics and Space Administration) paskelbė konkursą, kuriame tarpusavyje rungtųsi Marso kolonizavimo idėjos. skaityti »

Robotas chirurgas užsiuvo vynuogę

„Intuitive Surgical“ pademonstravo, kaip robotas „Da Vinci“ sugeba kruopščiai užsiūti praplėštą vynuogės odelę. skaityti »

Mažiausias akumuliatorius – tik 2 mm

Ilinojaus universiteto (JAV) mokslininkai sukūrė 2 milimetrų pločio akumuliatorių. Jo talpos užteks nedidelei mikroschemai. skaityti »

Kasdienybę keičiančios išmanios studentų idėjos

Studentų iš visos Lietuvos idėjos susirungė VU Ekonomikos fakulteto Rinkodaros katedros kuruojamų studentų organizuojamame rinkodaros projektų konkurso „Idėja“ finale. skaityti »

Amerikietis sukūrė kreditinės kortelės dydžio žaidimų įrenginį

8 bitų žaidimų įrenginys „Arduboy“ veikia „Arduino“ sistemos pagrindu. Jis sudarytas iš bespalvio 3,3 cm pločio OLED ekrano, šešių mygtukų, dviejų garsiakalbių ir USB jungties. skaityti »

Kompiuterinis žaidimas gydo akis?

Bendrovė „Ubisoft“ kartu su „Amblyotech“ sukūrė žaidimą „Dig Rush“, skirtą gydyti vadinamąją „tingiąją“ akį. skaityti »

Lietuvaičių sėkmė mintino skaičiavimo varžybose: pirmą kartą aplenktos visos valstybės!

Rygoje vykusiame tarptautiniame mintino skaičiavimo konkurse „Matmintinis–Pranglimine“ lietuviai iškovojo daugiau aukso medalių, nei bet kuri kita komanda ir tai padarė pirmąkart žaidimo istorijoje. skaityti »

Lietuvoje kuriami nanorobotai, lemsiantys permainas medicinoje

Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) mokslininkai kuria nanorobotus, galinčius transportuoti veikliąsias medžiagas į vėžio pažeistą audinį. skaityti »

VGTU studentai pagerino Lietuvos rekordą: tiltas iš makaronų atlaikė 251 kilogramą

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) įvyko Lietuvos čempionato „Makaronų tiltai 2015“ finalinis etapas. Jaunųjų inžinierių iš spagečių pastatytas nė kilogramo nesveriantis tiltas atlaikė net 251 kilogramo apkrovą ir praėjusiais metais pasiektą šalies rekordą pagerino daugiau nei du kartus. skaityti »

Jono Meko interneto sakmė Venecijoje

Gegužės 6 d. Venecijos meno bienalėje atidarytas specialus paviljonas, dedikuotas nepriklausomo kino legendai Jonui Mekui. „Internet Saga“ (interneto sakmė) – vienintelis virtualus projektas, skirtas menui internete tarptautiniame renginyje. skaityti »