Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Žmogaus smegenys bus naudojamos biometrijai

Korėjos įmonė kuria biometrijos technologiją, kuri žmogaus atpažinimui naudos kardiogramos ir elektroencefalogramos biosignalus. skaityti »

„Greenstone“ pakabukas – ryšio spragoms panaikinti

„Open Garden“ kuria pakabuką „Greenstone“, kuris galėtų užpildyti ryšio spragas tose vietose, kur telefono ryšys silpnas. skaityti »

„Amazon“ pristatė stebuklingą mygtuką

„Wi-Fi“ ryšiu su namų tinklu susisiejantis mygtukas leidžia vienu paspaudimu į namus užsisakyti norimų prekių. skaityti »

„Microsoft“ perspės apie automobilių spūstis

„Microsoft“ kuria technologiją, kuri leistų nuspėti automobilių spūstis valandą prieš jiems susidarant. skaityti »

Varšuvoje – bankomatai ant ratų

Vienas Lenkijos bankas kartu su taksi bendrove „iTaxi“ ėmėsi plėsti mobiliosios bankininkystės galimybes. Elektromobiliuose „BMW i3“ bankas įrengė bankomatus, kuriuos, naudodamiesi mobiliąja programėle „IdeaBank Money Collection“, gali išsikviesti mažų įmonių atstovai. skaityti »

Japonai sukūrė kiaušinio formos kompiuterio pelę

Japonijos bendrovė „Elecom“, norėdama paįvairinti savo asortimentą ir pasiūlyti savo klientams velykinių dovanų, sukūrė kiaušinio formos kompiuterio peles (angl. Egg Mouse). skaityti »

Naujas lietuvių sumanymas – prijungti visas pasaulio avis prie interneto

„Connect Sheep“ – tai naujas lietuvių kurtas žaidimas apie avių jungimą prie interneto, skirtas „Android“ bei „Apple“ įrenginiams. Pasak žaidimo kūrėjų, naujuoju žaidimu siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į interneto laisvės problemą. skaityti »

Su virtualiąja nardymo kauke baseinas virs vandenynu

Dėvėdamas virtualiosios realybės kaukę, žmogus gali nardyti baseine ir gėrėtis koraliniais rifais bei margaspalvėmis vandenyno žuvimis, mat šiuos vaizdus jam transliuoja į kaukę įstatomas išmanusis telefonas. skaityti »

Kiek laiko truktų kritimas per Žemę?

Kanadietis fizikos studentas suskaičiavo tikslų kritimo per Žemę laiką: užtruktumėte 38 minutes ir 11 sekundžių. skaityti »

BMW elektromobilyje – techninė integracija su „Apple iPhone“ ir „Watch“

Kaip praneša „Business Insider“, kompanijos „Apple“ ir BMW sėkmingai bendradarbiauja ir kuria naują sistemą, skirtą elektromobiliui „BMW i3“. skaityti »