Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Japonijos bankas ketina „įdarbinti“ robotus

Japonijos bankas „Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ“ klientus pasitinkančius vadybininkus artimiausiu metu ketina pakeisti robotais. skaityti »

„Microsoft“ siūlo prekybininkams pirkėjų atpažinimo sistemą

Savo tinklaraštyje bendrovė „Microsoft“ pasidalijo mintimis apie parduotuves ir jų pasikeitimus 2015 metais. skaityti »

Veidų atpažinimo technologija – prieigai prie svetainių

Bendrovė „Intel“ sukūrė taikomąją programą „True Key“. Prieigai prie interneto svetainių ar įrenginių ji naudoja veidų atpažinimo technologiją. skaityti »

Išmanusis laikrodis – finansams valdyti

Augant dėvimų išmaniųjų įrenginių populiarumui ir skaičiui, atsiranda ir jiems skirtų specializuotų programų. skaityti »

2015 metai pailgės sekunde dėl atominio ir pasaulinio laikų derinimo

Šių metų birželio 30 d. 11 val. 59 min. 60 sek. pasauliniu laiku sekundei laikrodžiai sustos ir para bei metai sekunde pailgės. skaityti »

KTU mokslininkų plėtojama matematinė rašysenos analizė: kuo skiriasi Obamos ir jūsų rašysena?

Rašysena nedažnai patenka į „kietųjų“ mokslų tyrimų sritį. Nors internete gausu rašysenos analizės testų, o kai kurios įdarbinimo agentūros šį metodą siūlo potencialių darbuotojų atrankai, išvados retai gali nustebinti objektyviais ir tiksliais apskaičiavimais. Visai kitas dalykas, kai rašyseną tiria matematikai. skaityti »

Barselonos centre – išmaniosios stotelės

Barselonoje pradėjo veikti aštuonios išmaniosios stotelės. Jose įrengti interaktyvūs ekranai, kurie veikia 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą. skaityti »

Mokėjimai širdies ritmu

Kanados pradedančioji įmonė „Bionym“ sukūrė apyrankę, kuri matuoja žmogaus širdies dūžius. skaityti »

BMW, kuris pats suranda vietą ir prisiparkuoja daugiaaukštėje aikštelėje

Las Vegase (JAV) prasidėjusioje „CES 2015“ parodoje Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ pademonstravo naujas automobilių autonominio valdymo galimybes, kurios atvers naują puslapį kelių transporto istorijoje. skaityti »

„Apple“ gavo patentą išmaniajam rašikliui

JAV patentų ir prekių ženklų valdyba išdavė kompanijai „Apple“ patentą išmaniajam elektroniniam rašikliui. skaityti »