Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Metalinė suknelė atlaiko 500 tūkst. voltų elektros srovę

Olandų menininkė Anouk Wipprecht pristatė iš metalo pagamintą suknelę, kurią panaudojo pritraukti aukštos įtampos elektros energijai iš dviejų gigantiškų Tesla transformatorių. skaityti »

Skiriamas naujas „Game Insight“ vadovas, kompanija žengia į 3D žaidimų rinką

Augantys žaidimų mėgėjų lūkesčiai visame pasaulyje į 3D žaidimų rinką paskatino žengti vieną pirmaujančių pasaulinių mobiliųjų žaidimų kūrėją „Game Insight“. skaityti »

Itin tikslus vandenilio laikrodis naujos fizikos paieškoms

Itin tikslus, vandenilio molekulių ritmu tiksintis laikrodis galėtų padėti tirti fundamentalias konstantas, ieškant naujos fizikos požymių. skaityti »

Super jėgą suteikiantis kostiumas jau išbandomas praktikoje

Viena didžiausių laivų statybos ir inžinerijos kompanijų „Daewoo“ neseniai išbandė šešis robotinius egzoskeletus, kurie padidina žmogaus jėgą net kelis kartus. skaityti »

Išmanioji skalbimo mašina pagal „Samsung“

Pažangumo etalonu galime laikyti „Samsung Crystal Blue WW10H9600EW“ skalbimo mašiną, kuri buvo pristatyta „Samsung European Forum 2014“ renginio metu ir pagal inovacijas nurungė ne vieną konkurentų skalbyklę. skaityti »

Skaitymas iš virpesių: inžinieriai rado būdą rekonstruoti garsą iš daikto virpėjimo

Masačiusetso technologijų universiteto (MIT) ir bendrovių „Microsoft“ bei „Adobe“ programuotojai sukūrė išties žadą atimantį algoritmą – jis jūsų išsakytus žodžius atkurs pagal, pavyzdžiui, greta jūsų ant stalo gulinčio bulvių traškučių pakelio virpesius. skaityti »

Dizaineris į elektroninę prekybą žengia su lininiais džinsais

Giedriaus Šarkausko dizaino studijos UAB „Lino kopos“ didžioji pajamų dalis jau daugiau nei 10 metų yra gaunama iš lininių pret-a-porter drabužių eksporto, tai sudaro iki 80% įmonės įplaukų. skaityti »

VGTU studentas sukūrė mobiliuoju telefonu valdomą robotą kamuolį

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) kompiuterių inžinerijos bakalauras Egidijus Korablikovas pristatė paties sukurtą robotą kamuolį, kuris valdomas nuotoliniu būdu specialia mobiliojo telefono programėle. skaityti »

Kur ir kada naudojami išmanieji laikrodžiai

Išmanieji laikrodžių populiarumas turėtų augti ir toliau – „Google“ neseniai pristatė „Android Wear“, o „Apple“ jau greitai turėtų parodyti „iWatch“ – po kelių metų išmanieji laikrodžiai bus matomi kasdien. skaityti »

TOP 10: geriausi nešiojamieji kompiuteriai 2014 metų vasarai

Tinklalapio „PCMag.com“ žurnalistai kiekvienais metais išbando šimtus įrenginių, kad galėtų pasiūlyti kiekvienam iš mūsų labiausiai tinkamą nešiojamo kompiuterio modelį. skaityti »