Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

LG pristatė pirmajį Lietuvoje ekologišką drabužių džiovintuvą

„LG Electronics“ (LG) išplėtė savo įrenginių pasirinkimą Lietuvoje – kompanija pirmą kartą šalyje pristatė ekologišką drabužių džiovintuvą (modelis RC9055AP3Z). skaityti »

Rašinių konkurso „Euro nebijau“ – drąsios mintys apie būsimą Lietuvos valiutą

Rašinių konkursui tema „Euro nebijau“ įvairių žanrų rašinių ir vieną vaizdo siužetą atsiuntė 23 autoriai, pasidalinę mintimis, kodėl jiems nerimo nekelia Europos Sąjungos bendroji valiuta. skaityti »

Kaip vasarą apsaugoti elektroninius prietaisus?

Besidžiaugdami karštomis liepos mėnesio dienomis gamtoje ar paplūdimyje net nesusimąstome, kad vasarą svarbu pasirūpinti ne tik savimi, bet ir savo elektroniniais prietaisais. skaityti »

„Google Maps“ siūlo žaisti žaidimą „Smarty Pins“ ir pasitikrinti geografijos žinias

Kompanija „Google“, pasinaudojusi savo sukaupta žemėlapių duomenų baze „Google Maps“, sukūrė naują žaidimą pavadinimu „Smarty Pins“. skaityti »

Dubajuje statomas reguliuojamos temperatūros miestas

Jungtinių Arabų Emyratų mieste Dubajuje ketinama statyti pirmąjį pasaulyje miestą su kontroliuojama temperatūra. skaityti »

Prieš skrydį keleiviai privalės įkrauti mobiliuosius įrenginius

Keleiviai, norintys skristi į Jungtines Amerikos Valstijas su išmaniuoju telefonu ar nešiojamuoju kompiuteriu, nuo šiol privalės prieš kelionę šiuos prietaisus įkrauti. skaityti »

Naujos kartos naikintuvas, kuris transformuosis į 3 naikintuvus

Britai kuria naujo tipo naikintuvus, kurie oro mūšiuose turės galimybę transformuotis iš vieno į tris naikintuvus. skaityti »

Kiek gigabaitų pakaktų, norint sukurti žmogų?

Kiek informacijos slypi žmogaus organizme? Ne tiek jau ir daug: visam vieno žmogaus genetiniam kodui išsaugoti pakaktų vos 1,5 Gb. Tik tiek? skaityti »

„Motorola Moto X“ bus galima atrakinti su „skaitmenine tatuiruote“

Viena visai neseniai susikūrusi įmonė kompanijos „Motorola“ užsakymu sukūrė „tatuiruotę“, galinčią atrakinti išmanųjį telefoną „Moto X“. skaityti »

Parko suoleliai – telefonams įkrauti

Bostono miesto parkuose pasirodys išmanieji suolai „Soofas“. Teigiama, kad šis produktas yra pirmasis žingsnis į išmaniųjų miestų baldus. skaityti »