Penkios tradicijos, kurias sukūrė reklama

Publikuota: 2008 m. gruodžio 30 d. antradienis

Televizoriai
1. Rudolfas – šiaurės elnias raudona nosimi

Rudolfo atsiradimas visai nesusijęs su Jėzumi ar Kalėdų Seneliu. Jį išgalvojo Robertas May‘us, Čikagos Montgomery Ward prekybos centro reklaminių skelbimų sudarytojas. May‘us  parašė ir iliustravo eilėraštį (kuris vėliau tapo daina) parduotuvės spalvinimo knygutei 1939 metais. Tačiau Rudolfo likimui iškilo grėsmė, kai parduotuvės valdžia sugalvojo, kad gyvūno didžiulė švytinti nosis gali atbaidyti klientus, nes raudona nosis dažnai asocijuojasi su alkoholizmu. Tačiau pirkėjams pasakojimas apie Rudolfą labai patiko. Per tas Kalėdas buvo išdalinta 2.4 milijono istorijos apie Rudolfą kopijų. Nuo tų laikų elnias Rudolfas tapo neatskiriamu Kalėdų palydovu JAV.

2. Žaliųjų pupelių troškinys
      
Amerikos mėgstamiausias troškinys atsirado 1955 metais, kai virėjas, Dorcas Reilly sukūrė kulinarinę knygą, skirtą Campbell‘s produktų reklamai. Iki 2003 metų, daugiau nei 20 milijonų šeimų patiekė šį patiekalą per Padėkos dieną.

3. Sužadėtuvių žiedai su deimantais

Iki XX amžiaus sužadėtuvių žiedai buvo laikomi tik prabangos prekėmis ir retai buvo papuošti deimantais. Tačiau 1939 metais, visą tai pakeitė De Beers deimantų kompanija, pasamdžiusi N.W. Ayer & Son agentūrą. Industrija buvo patyrusi staigų kainų kritimą 1870 metais, kuomet Pietų Afrikoje buvo aptikti masiški deimantų telkiniai. Tačiau agentūra atėjo į pagalbą pristatydama sužadėtuvių žiedą su deimantu visose mados žurnaluose. Žiedai netapo privalomu pasipiršimo atributu iki 1948 metų, kol nebuvo pradėta „Deimantai amžini“ kampanija. Suteikdami brangakmeniams sentimentalumo atspalvį, Dee Beers užsitikrino, kad žmonės jų neperparduos ir tai leido kompanijai išlaikyti rinkos kontrolę. 1999 metais, Dee Beers vadovas Nicky Oppenheimeris prisipažino, „Deimantai yra beverčiai, tačiau jie užpildo gilų psichologinį poreikį“.

4. Valentino dienos saldainiai

Sveikinimų atvirukų kompanijos neišrado meilės laiškelių. Tačiau saldainių gamintojams kilo Valentino dienos saldainių idėja. Ši tradicija, galima sakyti, kilo iš pavydo. 1989 metais, konditerių žurnalas pabandė įtikinti klientus, kad saldainiai yra žymiai geriau negu „pigūs ir grotestiški“ meilės laiškeliai. Taip atsivėrė keliai ir iki 2004 metų, vartotojai nupirkdavo daugiau nei 35 milijonus širdelės formos saldainių dėžučių kiekvienais metais.

5. Vestuvių įrašų žurnalai

1900 metais paprotys dovanoti vestuvių dovanas galiojo tik artimiausiems šeimos nariams. Tačiau palaipsniui jaunavedžiai pradėjo tikėtis dovanų ir iš draugų. Pastebėję šią madą, prekybos centrai pradėjo siųsti susižadėjusius klientus į baldų ir virtuvės reikmenų skyrius, taip skatindami juos galvoti apie vestuves, kaip apie metą, skirtą apsirūpinti namų reikmenimis. 1924 metais, „Marshal Field & Company“ prekybos centras Čikagoje sukūrė pirmąjį vestuvių įrašų žurnalą ir taip pradėjo tradiciją. Šiandien beveik 96 procentai Amerikos porų registruoja savo vestuves.

 

Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Triukšmą Lietuvoje mažins tylioji kelio danga

Europos aplinkos agentūros duomenimis, beveik pusė Europos Sąjungos miestų gyventojų kenčia nuo per didelio triukšmo. Kaip vienas didžiausių jo šaltinių išskiriamas kelių, geležinkelių ir oro transportas. Spręsdami šią problemą Lietuvoje Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai sumodeliavo mūsų šalies klimato sąlygoms pritaikytą tyliąją asfalto dangą. skaityti »

Vilniaus oro uosto aikštelėse – išmani parkavimo sistema

Tarptautinio Vilniaus oro uosto (toliau – TVOU) automobilių stovėjimo aikštelėse nebeliks įvažiavimo bilietų. skaityti »

Moksleivių sukurtas užsklandas apie atliekų rūšiavimą galės atsisiųsti visi norintieji

Visi norintieji atsisiųsti originalias užsklandas savo kompiuterių ekranams galės pasinaudoti geriausiais moksleivių užsklandos konkurso „Aš rūšiuoju elektroniką! O tu?” darbais. skaityti »

Naujame „Auros“ šokio spektaklyje – KTU studento technologinis išradimas

Balandžio 22 dieną festivalio „Jauna muzika“ atidarymo vakarą pradės kompozitoriaus, Kauno technologijos universiteto (KTU) lektoriaus Antano Jasenkos ir Kauno šokio teatro „Aura“ premjerinis spektaklis „Padaryk iš manęs jungiklį“. skaityti »

Bažnytinio paveldo muziejuje pristatoma išmanioji apšvietimo technologija

Bažnytinio paveldo muziejuje (Šv. Mykolo g. 9) balandžio 24 d. 16 val. Vilniaus universiteto Šviesos tyrimų grupė (vadovas – prof. Artūras Žukauskas) pristato patentuotą išmaniąją apšvietimo technologiją. skaityti »

Gydytojas išrašys Jums „knygų receptą“

Londone įgyvendinamas projektas „Gyvenimo mokykla“ (The School of Life) siūlo aplankyti biblioterapijos kursus, kuriuose kiekvienas gaus „knygų receptą”, padėsiantį išgyti nuo blogo literatūrinio skonio. skaityti »

Kompiuterinių žaidimų kūrėjai: „Jau netrukus mus sups virtualus pasaulis“

Oskarą už geriausią scenarijų šiemet pelniusiame filme „Ji“ (angl. „Her“) vaizduojamas ateities pasaulis jau tampa realybe. skaityti »

Sukurta saulės šviesos imitacija

Įsivaizduokite, kad sėdite kambaryje be langų, tačiau jaučiate, kaip veidą glosto saulės spinduliai. Tokią unikalią patirtį siūlo ES finansuojamas projektos „Coelux“, kurio metu siekiama atkurti fizinį ir optinį natūralios šviesos efektą uždarose patalpose. skaityti »

Kinui skirta moneta į gyvenimą palydėta per „Kino pavasarį“

Lietuvos banko į apyvartą išleista 10 litų kolekcinė (proginė) moneta, skirta kinui, pristatyta Vilniuje vykstančiame festivalyje „Kino pavasaris“ dalyvaujant dideliam būriui kino mylėtojų. skaityti »

Savo darbingumą lietuviai kelia kalbindami kolegas ir užkandžiaudami saldumynais

Dirbti efektyviai ir sėkmingai svarbu ir darbuotojams, ir darbdaviams. Tačiau net geriausiam darbuotojui bent retkarčiais tenka kovoti su snauduliu ir dėmesio išsiblaškymu. 33 proc. dirbančių lietuvių apimti snaudulio jį malšina kava ir energiniais gėrimais, 25 proc. prasiblaškyti bando kalbindami kolegas, 13 proc. – naršydami socialiniuose tinkluose, dešimtadalis – užkandžiaudami. Tokius duomenis atskleidė kovo pradžioje rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta 1GO Lietuvos darbuotojų apklausa. skaityti »